schemaatje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• schemaatje

Ik heb mijn schema over de kop gegooid, was namelijk toe aan iets nieuws. Misschien tips om dingen te veranderen, dan hoor ik het graag.

Voornamelijk een goeie vervanger voor dumbell row, omdat de gewichten niet meer toereikend zijn. Komt omdat de dumbells maar tot 20kg gaan.
    Wie wil een oordeel vellen over mijn schema?

Bij 5x5hh is het dan de bedoeling, dat je het gewicht hetzelfde is of verhoog je?

Alvast bedankt,
    Attached Files
    Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Ik zou het wat anders indelen. Je doet nu op 3 dagen presses (bench, dips, mp). Zou dan de schouders bij borst doen op maandag en de biceps bij benen. Ik zou kiezen om oefeningen die je licht kan doen (door die 20kg dumbells) naar achter verplaatsen. OF meer doen op de bb-row. Ik doe zelf liever meer op minder oefeningen.

Als je een bepaald aantal reps x sets doet moet je zorgen dat je vooruit gaat. Op hetzelfde gewicht hangen werkt niet. Je kan dan bijv. beginnen met een gewicht wat je 10x kan en daar de eerste week 5x5hh mee doen. De tweede week voeg je 2,5-5kg toe, enz. tot het niet meer gaat dan begin je weer overnieuw met een iets hoger gewicht als dat je de eerste keer startte.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Maar als ik de schouder bij de borst wordt het dan niet te veel voor de schouders.
      Aangezien je met borst oefeningen, toch ook voorkant schouders mee pakt.

Met die lichtere gewichten op het einde, meer hh zeker. Zodat je jezelf gaat uitputten. Klinkt logisch eigenlijk!!
      Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Je schouders krijgen juist meer rust als je ze maar op 2 dagen gebruikt ipv op alle 3 de dagen. Als je op elke dag presses wilt doen zou ik eerder een full body kiezen zodat je wel alles gelijkmatig traint. Je hoeft btw niet alles gelijkmatig te trainen, je kan je voor een periode specificeren op 1 gedeelte, bijv. presses, alleen dan zou ik niet zoveel verschillende oefeningen doen en wel op tijd weer terug naar een schema waar het wat minder prioriteit heeft.

Ik heb het wat vaag geformuleerd. Ik bedoelde ipv 3 setjes db-rows en 3 setjes bb-rows, alleen 6 setjes bb-rows. Je hoeft geen groot scala aan oefeningen te doen om te groeien, zeker niet als ze ongeveer dezelfde bewegingsbaan hebben.
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by Seals View Post
          Maar als ik de schouder bij de borst wordt het dan niet te veel voor de schouders.
          Aangezien je met borst oefeningen, toch ook voorkant schouders mee pakt.

Met die lichtere gewichten op het einde, meer hh zeker. Zodat je jezelf gaat uitputten. Klinkt logisch eigenlijk!!
          Het wordt teveel voor de schouders als je dus minder rust hebt en meermalen per week je schouders traint, dus zoals Adon1s al zegt.

mbt die lichtere gewichten op het einde doen, ik denk dat je het advies van Adon1s hebt omgedraaid.
          Hij bedoelt denk ik de lichtere oefeningen op het einde te doen omdat je anders te weinig energie over hebt om de grote oefeningen en compounds effectief te trainen.
          Voorbeeldje:
          triceps en schouders, als je die eerst zwaar aanpakt en dan wil gaan bankdrukken dan druk je (theoretisch) nog maar 35% van wat je normaal zou drukken.
          Daarom eerst de grote compound oefening goed en effectief uitvoeren(BP) en daarna de lichtere gewichten(triceps of schouders)
          Als je normaal 90kilo zou benchen als eerste oefening en je gaat eerst de synergisten leeg maken dan kan je de 90kilo nog net aan uittillen, maar daarna ligt ie op je borst. omdat je theoretisch dus 65% van je kracht voor BP kwijt bent.

dusssss.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X