Afvallen en Spiermassa krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen en Spiermassa krijgen

Beste Mensen,

Ik heb een vraag ik train nu 2 maanden zie al resultaat in de spiermassa maar nog niet super bij de buik etc.

Mijn vraag is ik wil afvallen en snel spiermassa kweken neem wel Whey pure blend shake. Hebben jullie tips wat ik kan doen om snel af te vallen en toch snel spiermassa te kweken. ik ben 1.80m en weeg 108 kilo. Tips voor voeding. Alvast bedankt

veel afvallen en veel spiermassa pakken gaat niet echt samen.
    Veel afvallen en beetje spier pakken kan (op zich) veel spier pakken en beetje afvallen. Maar daar houd het wel bij op.

Meestal komt het neer op of: 'spiermassa pakken en ook wat vetmassa pakken' of 'vet verliezen en ook een beetje spiermassa verliezen'

Je kan niet specifiek vet kwijtraken. Dus enige manier om slimmer te worden bij je buik is om gewoon vet in het algemeen kwijt te raken. Het is vaak juist bij je buik dat het er het eerst bijkomt en laatste afgaat.
    Fear is the mind killer

Comment

Oke mijn doel is om spiermassa te kweken dus dan zou ik echt gewoon keihard moeten trainen en zorgen dat alles strak word door de kracht training. En dan beetje hardlopen erbij doen ofzo.

Comment

het is meer een kwestie van kiezen wat je wilt.

Wil je eerst massa pakken en dan afvallen of wil je eerst afvallen en daarna spiermassa pakken.

De meeste mensen kiezen ervoor om eerst massa aan te zetten omdat spiermass helpt om af te vallen. En je makkelijker spiermassa opbouwt met wat hoger bf %
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Stefanovd View Post
          Oke mijn doel is om spiermassa te kweken dus dan zou ik echt gewoon keihard moeten trainen en zorgen dat alles strak word door de kracht training. En dan beetje hardlopen erbij doen ofzo.
          Spieren kweken is meer eten dan je onderhoud maar gaat ook gepaard met een verhoging van je BF. Met jou 108 kilo zou ik toch eerst ff gaan cutten mits je percentage al op 8% staat of zo.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
            Spieren kweken is meer eten dan je onderhoud maar gaat ook gepaard met een verhoging van je BF. Met jou 108 kilo zou ik toch eerst ff gaan cutten mits je percentage al op 8% staat of zo.
            Laat je niet die dingen wijsmaken he Phoenix, spiermassa vergroten betekent niet dat je vet moet worden. Dat is een DBB fabeltje van de dombootjes aldaar.
            Dat is net zo goed als cutten, je hoeft geen speiermassa te verliezen, het kan zelfs nog wat groeien tijdens cutten.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

TS is 1,80m lang, net begonnen met trainen, ik ga er vanuit dat ie niet eerder getraind heeft.VVM zal max 70kilo zijn denk ik zomaar dus bf zit boven de 30%.

Je mag beginnen op 3000 cal, 3x per week intensief met zware gewichten trainen en aansluitend wat cardio doen.
              Je moet je tijdens de krachttraining al kapot zweten door de intensiteit en hoog tempo.
              Je mag tussen elke set 30 seconden rusten en tussen de oefeningen maximaal 120seconden.
              Als je het even niet meer trekt dan neem je een iets langere rust tussen de sets.

Verder moet je lekker hoog gaan zitten in eiwitten, jij mag beginnen met ca 300gram eiwitten per dag, 100gram goede vetten en de rest mag koolhydraten zijn.

Je zal met de krachttraining snel in je zuurstofsysteem zitten en vet verbranden, veel bodyvet als brandstof gebruiken, in de cardio na je KT geef je het nog een extra boost.
              Voor dat zuurstof systeem moet je wel gewoon zware gewichten nemen of ultra licht anders kom je in melkzuur terecht.

Tijdens de training mag je steeds een slokje drinken, water met citroensap en na de training gelijk een whey shake nemen.

Moet jij eens kijken na 2 maanden wat het effect is.

Comment

Marnop jij hebt makkelijk praten aangezien je AS gebruikt. Dan is het stuk makkelijk om vet te verliezen terwijl je spiermassa ontwikkelt.

Voor de naturel is het een heel ander verhaal. Ze kunnen gebruik maken van een carbcycle methode, maar de gains zullen niet snel komen. Ze moeten dus nog meer geduld hebben dan normaal. Reden dat een voluit bulk met daarna een strikte cut wordt aangeraden, en is ingeslepen bij velen alsof het de enige weg is, komt omdat het sneller overall resultaat levert. Ook de Ultimate Diet 2.0 geeft niet bepaald snelle winst als het op spiermassa ontwikkeling aankomt.

Daarnaast moet je ook rekening houden met de individu en zijn persoonlijk metabolisme en zijn genetische mankementen waardoor de ene persoon beter voeding kan verteren en de juiste spullen er uit kan halen dan iemand anders.

Comment

Bedankt

Wat zal het beste zijn.
                  Ik hoor verschillende verhalen

Comment

het best is afhankelijk hoeveel geduld je hebt en hoeveel discipline.

Comment

Ik heb veel geduld ik train tussen de 3 en 5 keer per week 2 uur per dag

Comment

geduld gaat meer over hoe lang je er van jezelf over mag doen... en minder over hoeveel je sport per week
                        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Laat je niet die dingen wijsmaken he Phoenix, spiermassa vergroten betekent niet dat je vet moet worden. Dat is een DBB fabeltje van de dombootjes aldaar.
                          Dat is net zo goed als cutten, je hoeft geen speiermassa te verliezen, het kan zelfs nog wat groeien tijdens cutten.
                          Falstyr was me al voor maar inderdaad als naturel valt het niet mee om kwaliteits gains te halen en tevens royaal vet te verbranden. groeien betekend nu eenmaal dat je bf mee zal stijgen.In hoeverre hangt af van je cleane voedsel. Ik heb het ook niet over "vet" worden maar over dat je bf meestijgt. Of dit nu 0,1 is of 1% ik heb zelf ervaren dat bf meestijgt.

Ga je bijvoorbeeld ud2 doen dan is het weer een ander verhaal maar dan ga je ook depleten enz. Bij normaal bulken zal die stijgen.

Ik kom trouwens nooit op DBB dus ik zou niet weten wat ze daar allemaal zeggen.

Comment

Falstyr vergeet af en toe dat ik begon zonder.....en de gains behoorlijk waren en het vet er af vloog.
                            pas na een aantal maanden (dit jaar) begon ik te kuren.(einde van de maand gaat ik opnieuw ON trouwens)

mbt bf stijgen als je groeit, dat is niet zo, dat is alleen als je teveel eet. Als je VVM gaint gaat in principe je bf% omlaag, tenzij je evenredig veel vet aanzet.

Als beginner heb je geen zware kwaliteitsgains idd, maar de beginnersgains zijn behoorlijk, met 10 tot 15 kilo VVM in het eerste jaar zijn vrij normaal.
                            Je kan in dat jaar ook zeer veel vet verbranden. Als je per training 1500cal verbrand en 2 uur na de training staat de extra verbranding stil...? Waarom zou je dan niet kunnen groeien?

Velen gaan er vanuit dat je dan een tekort hebt van 1500cal, maar helaas dat heb je niet. Je gebruikt gewoon 1500cal aan vet als energiebron.
                            En zolang het overschot dat je eet niet zwaar boven die 1500cal zit die je verbrand hebt...kom je geen vet aan maar kunnen je spieren wel gewoon goed gevoed worden.

Je verbrand dus sowieso als je goed intensief traint veel vet, doe je daarna nog wat cardio dan verbrand je dubbel zo veel vet.
                            Dat stukje vet verbranden staat los van de gains die je kan maken.
                            Mensen willen teveel die dingen koppelen.

Een eigen ervaring van stijgend BF dat zegt me niets, dat heb ik ook ervaren toen ik teveel of te zwaar bulkte.
                            Dus wat ik toen deed was niet normaal bulken. Maar wat is eigenlijk normaal bulken? 200cal hoger of 800cal hoger dan dat je nodig hebt om goed te herstellen en goed te groeien?

Hetzelfde is, wat is normaal cutten?
                            Last edited by marnop; 01-10-2010, 15:16.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X