Overtrainen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overtrainen

wat vinden jullie van overtrainen?

Waarom krachtsporters snel overtrainen (Ergogenics)

ik heb het doorgelezen en heb er zo mijn twijfels bij
    ik bedoel 2 sets voelt gewoon niet goed.

is er iemand die hier ervaring mee heeft ?

35 jaar - 93 kg - 13% vet BP130 DL180 SQ140
    Pain is temporary... pride is forever!

Het is een wat "kort door de bocht" verhaal.
    Het verschilt gewoon van persoon tot persoon en ieder zal voor zich moeten uitvinden wat het beste werkt. Sowieso afwisseling.

Train zelf ook kort, 45-60 minuten maar doe wel iets meer als in het "goede" schema.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Na dit artikel enige tijd geleden gelezen te hebben heb ik ook een schema opgesteld. Is hier op het board te vinden bij trainingsschema KeepItReal.

In principe werkt het gewoon goed, je hebt minder spierpijn en bent lekker snel klaar. Doordat je kort traint heb je ook goede motivatie om echt zwaar te gaan.

Maar ik train ook omdat ik het leuk vind, en soms wil ik er gewoon nog een oefening bij pakken. Dat traint veel lekkerder. Dus ik volg dat schema niet meer.

Ik heb wel een schema met minder volume dan ik meestal tegen kom op inet. Het wisseld ook weleens, de ene dag doe je een oefening/setje meer dan dat je gewend bent, je moet een beetje flexibel zijn en luisteren naar je lichaam.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

je hebt eerder ondervoeding dan overtraining. Je traint over als je te weinig voeding heb om je lichaam weer op te bouwen. Of als je wel genoeg voeding krijgt, maar je meer hebt kapot gemaakt dan dat je kan opbouwen.

Eet gewoon meer dan genoeg en dan komt alles goed. Je moet eens kijken hoeveel mensen 1,5 uur trainen en toch groot worden, dan zou dat heel verhaal niet kloppen dus
        I live to end the game

Comment

IK ga hierin mee met adonis, als je een tijdje slecht eet en je blijft doortrainen dan zal je overtraind geraken,maar 5-6 trainingen per week keihard trainen zal je ook overtraind geraken dan mag je voeding nog goed zijn. Ik train momenteel het dog crap system, ik train elke spiergroep 2 keer in 7 dagen wat veel is maar toch geraak ik niet overtraind.

grtz
          stil growing

Comment

Ik werk gewoon niet met programma' s ik luister naar mijn lichaam(zoals hier al gezegd is) en als die zegt dat we nog een beetje meer gewicht kunnen nemen dan doe ik dat.
            Dat je niet meer dan 4 verschillende oefeningen mag doen per spiergroep dat weet iedereen he.
            Ik werk gewoon met 1-2 opwarmsets en 2 sets "vollenbak"
            En dat werkt zeer goed bij mij.(naturel)

groeten...

Comment

Ik train volgens deze regels: als ik slechts 1 zware set wil doen, dan moet ik hele goeie hulp hebben! Bijv. zelf 4 a 5 reps, 3 extra met een spotter en nog een paar negatieven. Slopend! Heb ik zin in 2 zware sets, dan kies ik een gewicht waar ik de eerste zware set 7 a 8 herhalingen mee kan doen.
              De tweede set is met hetzelfde gewicht, maar met spotter voor 2 a 3 extra reps. Doe ik, tenslotte, 3 sets, dan vraag ik geen hulp. Gewoon 3x tot failure 6 tot 8 herhalingen. Ik zie om mij heen mensen 4 sets met spotter doen bij 1 oefening...dat is vragen om overtraining!
              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Adonis @ Apr. 11 2004,12:34)]je hebt eerder ondervoeding dan overtraining. Je traint over als je te weinig voeding heb om je lichaam weer op te bouwen. Of als je wel genoeg voeding krijgt, maar je meer hebt kapot gemaakt dan dat je kan opbouwen.

Eet gewoon meer dan genoeg en dan komt alles goed. Je moet eens kijken hoeveel mensen 1,5 uur trainen en toch groot worden, dan zou dat heel verhaal niet kloppen dus
                JUIST!!!

Het probleem wordt vaak gezocht in de training, terwijl het de voeding is die herstel mogelijk maakt.

En wat ik van overtraining vind? ### natuurlijk!!!

Comment

verschilt van persoon tot persoon,maar het is waar dat voeding dikwijls de zwakke schakel is.

Comment

Het artikel van Ergogenics is misschien wat kort door de bocht maar het heeft mij in ieder geval enorm geholpen. Ik beperk m’n werksetjes tot het minimum en dat werkt erg goed voor mij. Het is echt een kwestie van uitproberen. Als je niet groeit op een regulier schema (d.w.z. 4 of meer werksetjes), dan is dit misschien de moeite waard. Ik train momenteel volgens een HST regime. Dat betekent dat ik maar 1 (hooguit 2) werksetje doe, maar dat ik iedere spier wel drie keer belast. Voor mij werkt het geweldig. Voor de geïnteresseerden: http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html

Ik ben het er trouwens 100% mee eens dat een goede voeding voor een zeer groot deel overtraining kan voorkomen. Niets bevordert het herstel zo goed als goede eiwitrijke voeding. Daar kan geen anabole steroïde tegenop.

Comment

Originally posted by kleine View Post
                      Ik werk gewoon niet met programma' s ik luister naar mijn lichaam(zoals hier al gezegd is) en als die zegt dat we nog een beetje meer gewicht kunnen nemen dan doe ik dat.
                      Dat je niet meer dan 4 verschillende oefeningen mag doen per spiergroep dat weet iedereen he.
                      Ik werk gewoon met 1-2 opwarmsets en 2 sets "vollenbak"
                      En dat werkt zeer goed bij mij.(naturel)

groeten...
                      Dit is toch onzin?
                      Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Niet echt. Als je dat kan betekend het dat je de vorige 3 oefeningen te lage intensiteit gebruikt heb.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Niet echt. Als je dat kan betekend het dat je de vorige 3 oefeningen te lage intensiteit gebruikt heb.
                          Dus jij doet er maar 4 voor benen?!
                          Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                            Dit is toch onzin?
                            Die 4 jaar oude bumps zijn inderdaad onzin.. let een keer op aub

Comment

Bump!!!

Dicht.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X