Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Thx voor de tips wilco Squatten is echter wel degelijk een goede oefening voor je rug (vooral onderrug)
Wat is verder het voordeel van de Hammer curl t.o.v. de concentration?
De rest van de tips ben ik met je eens, buikspieren ga ik idd 1/2x doen denk ik. Benen word idd een lastig verhaal, maarja.
Is opdrukken trouwens niet goed o.i.d.? of niet effectief genoeg? leek mij zelf altijd een prima oefening namelijk :P
Voor de rest is het wel een goed schema? wellicht iemand anders die er nog feedback op heeft?
Ohjah en nog dit:
Doe ik bij dit schema wel genoeg? ik vind het zo magertjes als ik de dagen appart bekijk..
En nog een vraagje erbij: Om de hoeveel tijd moet je je schema aanpassen? en wat pas je dan precies aan? Alleen het gewicht of ook de oefeningen? hoe veranderen jullie meestal?
Mvg,
Nick
Squatten is gewoon voor de benen en deadlift voor de rug, klaar. Dus geen squat in je rug traing maar deadlift
Hammer curls is goed voor de branchialis van de biceps en werkt onderarm ook een beetje mee.
Opdrukken gewoon niet doen, zware presses leveren veel meer massa en dat is wat je wilt.
Verder een goed schema alleen de beentjes is mager maarja.. dat weet je Misschien in de toekomst paar beenapparaten aanschaffen?
EDIT: Doe shrugs bij je rug training en en doe wat bent over lateral raises voor de achterkant van je schouders.
Het enigste waar mager is zijn de benen en de rug, de rest is genoeg
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Squatten is gewoon voor de benen en deadlift voor de rug, klaar. Dus geen squat in je rug traing maar deadlift
Hammer curls is goed voor de branchialis van de biceps en werkt onderarm ook een beetje mee.
Opdrukken gewoon niet doen, zware presses leveren veel meer massa en dat is wat je wilt.
Verder een goed schema alleen de beentjes is mager maarja.. dat weet je Misschien in de toekomst paar beenapparaten aanschaffen?
EDIT: Doe shrugs bij je rug training en en doe wat bent over lateral raises voor de achterkant van je schouders.
Het enigste waar mager is zijn de benen en de rug, de rest is genoeg
Hey wilco, wederom bedankt voor je reactie, je helpt me er echt enorm mee!
Zou je (of iemand anders:P) misschien alleen nog willen reageren op het laatste gedeelte 2 posts geleden? Dus om de hoeveel tijd verander je je schema? En maak je dan slechts een kleine aanpassing of gooi je je hele schema om?
Om nog even iets toe te voegen aan mijn vorige post.
Ik zat net te denken aan hetgeen een jongen ooit tegen mij zei in de sportschool Hij zei dat als je werkelijk vooruitgang wilt boeken, je sowieso 3 dagen moet gaan trainen.
Als ik mijn schema echter volg, train ik in feite toch maar 1x in de week? Ik train wel 3 dagen, maar ik train elke spier maar 1 dag in de week.. is dit dan wel goed?
Ja het is juist de bedoeling van een split schema dat je verschillende spiergroepen over de week verspreid anders krijgen ze niet genoeg rust nadat je ze zo hard aan hebt gepakt.
Schema veranderen heb ik eens gelezen om de 6 weken, maar doe zelf gewoon af en toe wat veranderen.. is niet zo'n big deal
Ik doe bijvoorbeeld bij borst van alles met barbell naar alles met dumbbells en dan na een tijdje weer afwisselen.. een keer bij triceps afwisselen met kickbacks, extensions, skullcrushers, pushdowns etc.
Ene keer doe je military press met barbell dan doe je gewoon dumbbell press of arnold press. Snap je?
Je moet wel zorgen dat je goede oefeningen erin houd Deadlift, squat en benchpress enz. gaat er dus nooit uit
Current status: Bulkin' and gainin'
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Ja het is juist de bedoeling van een split schema dat je verschillende spiergroepen over de week verspreid anders krijgen ze niet genoeg rust nadat je ze zo hard aan hebt gepakt.
Schema veranderen heb ik eens gelezen om de 6 weken, maar doe zelf gewoon af en toe wat veranderen.. is niet zo'n big deal
Ik doe bijvoorbeeld bij borst van alles met barbell naar alles met dumbbells en dan na een tijdje weer afwisselen.. een keer bij triceps afwisselen met kickbacks, extensions, skullcrushers, pushdowns etc.
Ene keer doe je military press met barbell dan doe je gewoon dumbbell press of arnold press. Snap je?
Je moet wel zorgen dat je goede oefeningen erin houd Deadlift, squat en benchpress enz. gaat er dus nooit uit
Dag mensen, nu ik aardig op weg ben met mijn trainingsschema, ben ik van plan nog wat hulpmiddelen aan te schaffen. Laatst zag ik een mooi tweedehands buikspieroefening bankje staan (met van die dingen waar je je benen achter kunt vastklemmen) en ik vroeg me af of het ook praktisch is om hierop dumbbelloefeningen te doen. (voor je borst e.d.) Hopelijk kunnen jullie me verder helpen...?
Ik train ook thuis met dumbells, stang en sinds kort een bankje.
Gebruik een push/pull schema ivm de flexibiliteit met werk, gezin en squash. Uitgangspunt is 3x per week, max 8 oefeningen, max een uur (inclusief warmup). Net begonnen dus max gewicht is 15 kg..
Pushpull schema 3-6 weken, daarna 1-3 weken bodyweight met tabata (burpees !!). Beetje afwisseling en meer focus op uithoudingsvermogen. Werkt voor mij prima !
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment