training borst (wil niet meegroeien)
Collapse
X
-
Originally posted by cihad42 View Postdus wat adviseren jullie? of zal ik mijn foto eens plaatsen?
en graag niet het onderkant, maar middenkant ik gewoon leeg/geen spier
hebben jullie zojuist meer inzicht/beeldOn a long road to insanity.
SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg
Comment
-
Ik denk dat je teveel oefeningen doet, een geval van overtraining?
Ik zou het even bij basis oefeningen houden, letten op de techniek en verschillende soorten trainingen proberen. Wissel eens met herhalingen. Het kan zijn dat je lichaam goed reageerd op 8herhalingen en je borst juist op 15 herhalingen."Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."
Comment
-
Originally posted by IJsBlok View Postde trapezius is ook een mooi voorbeeld dat het een totaal andere spier is, en nu wil je appels met peren vergelijken.
je hebt 3 delen in je trapezius:
borst spier kan je niet de binnenkant trainen, ook niet als je je arm draait aangezien er geen verandering komt in de borst.
wat je bij sommige oefeningen voelt is gewoon de rek op de aanhechtingspunt van je borstbeen (sternum)
Groeit je borst, dan word het daar ook voller.
de wetenschap is er nog niet helemaal uit volgens mij.
Er zijn ook wetenschappers die beweren dat je wel specifieke delen kan trainen en heel erg veel bodybuilders zeggen dat ook, maar de laatste groep dan puur uit de ervaring in vergelijk met het wel of niet doen van oefeningen die extra spanning geven op je aanhechtingen aan het borstbeen.
Ik vraag me zelf ook namelijk af hoe het exact zou zitten met de microtauma die je veroorzaakt met je training en bepaalde oefeningen. Waar in de spieren maak je de eerste of de meeste schade.......Dat is iets wat je nergens kan vinden, tenminste ik kan er nergens iets over vinden.
Als je al weet dat er in diverse onderzeken naar de buikspieren was aangetoond dat bij bijv beenheffen de onderste delen meer worden aangesproken of groeien en bij crunches de bovenste delen, dan lijkt me de stap naar andere spieren niet al te groot.
Heb jij daarover ergens info? Of een paar linkjes? Mag hier wel of in pm op MB als je wat voor me hebt.
Alvast bedankt maatje!
Mooi stukje over de trapezius trouwens....maar wist je dat de meesten bewust alleen de bovenste delen trainen? En de rest van de traps vergeten? Ze weten niet eens dat ze die delen hebben..........doen ook alleen maar slecht uitgevoerde barbellshrugs en zware side dumbell shrugs........lekker vaag he....haha.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View Postmbt dat laatste ijsblok, de rek op de aanhechtingen op het borstbeen en groei of trainen van dat middendeel zeg maar.
de wetenschap is er nog niet helemaal uit volgens mij.
Er zijn ook wetenschappers die beweren dat je wel specifieke delen kan trainen en heel erg veel bodybuilders zeggen dat ook, maar de laatste groep dan puur uit de ervaring in vergelijk met het wel of niet doen van oefeningen die extra spanning geven op je aanhechtingen aan het borstbeen.
Ik vraag me zelf ook namelijk af hoe het exact zou zitten met de microtauma die je veroorzaakt met je training en bepaalde oefeningen. Waar in de spieren maak je de eerste of de meeste schade.......Dat is iets wat je nergens kan vinden, tenminste ik kan er nergens iets over vinden.
Als je al weet dat er in diverse onderzeken naar de buikspieren was aangetoond dat bij bijv beenheffen de onderste delen meer worden aangesproken of groeien en bij crunches de bovenste delen, dan lijkt me de stap naar andere spieren niet al te groot.
Heb jij daarover ergens info? Of een paar linkjes? Mag hier wel of in pm op MB als je wat voor me hebt.
Alvast bedankt maatje!
Er zijn inderdaad nog steeds bodybuilders die bijvoorbeeld beweren dat met flyes de buitenkant wordt benadrukt en met de pec deck de binenkant. Dat is echter een illusie; deze wordt veroorzaakt doordat bij elke oefening het moment waarop sprake is van de hoogste spanning op de spier op een ander moment plaats vindt.
Betreffende de buikspieren, tijdens het uitvoeren van beenheffen worden ook de heupflexoren aangesproken, met name de iliopsoas. De combinatie van melkzuuropbouw in de isometrisch gecontraheerde buikspieren en werkende heupflexoren wekt de indruk dat er sprake is van isolatie van de onderkant van de buikspieren.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
spieren zijn geen elastiekjes. Die term en visie heb je van DBB.
Het is de grootst mogelijke onzin die er bestaat, vergelijken met elastiekjes.
Spieren trekken niet zoals je mechanisch met elastiek wel doet.
Als je wil weten hoe een spier werkt ongeveer dan pak je een pen, haal daar de veer uit en zet die rechtop. Zet je vinger er op en druk op de veer, kijk wat de veer doet. Die gaat wringen. Beter is om een stuk rubber te pakken en daarop te duwen. Je zal niet overal in het rubber dezelfde spanning hebben. Een spier lijkt ongeveer hetzelfde te werken, maar daar is weinig onderzoek naar gedaan verder en te weinig om te bepalen of de inspanningsdruk overal hetzelfde is en of de microtrauma overal in de spier hetzelfde is.
Vaak hebben mensen ook in een deel van de spier spierpijn en bijna nooit in de gehele spier.
Ik denk dat er een logisch verband is, of iig dat het goed verklaarbaar zou moeten zijn.
Flyes buiten kant....hmmm vreemde snuiter die dat beweert, flyes is een rek oefening voor gehele pec en heeft minimale belasting nodig om goed te werken.
Er zijn ook figuren die denken dat alle flyes varianten puur voor de pec minor zijn.....whahahaha.
De iliopsoas heeft niks te maken met groei van de onderste delen van de buikspieren. Ook niet met een eventueel gevoel van isolatie...........iliopsoas trekt aan rugwervels......bij mij wel iig. Ik mag ook geen buikoefeningen meer doen met gefixeerde benen van de sportfysio. Als ik het wel doe dan trekt er een wervel los/scheef en zak ik door m'n pootjes.
Maar anyway,
ook voor jou, als je ergens iets relevants tegenkomt mbt wat ik aan ijsblok vraag, wil je het plaatsen of PM'en naar me?
svp geen rommel of linken van DBB oid, maar goed onderbouwde info.
alvast bedankt.
ps, dat stukje mbt een veer of rubber niet helemaal te letterlijk nemen want ook dat klopt niet helemaal 100% omdat de spier van binnen uit trekt, waaruit de duw beweging ontstaat of lijkt te ontstaan.
ws zal een knijpveer een beter effect geven om te laten zien hoe e.e.a. werkt...maar dan is die weer rond.....Last edited by marnop; 19-09-2011, 09:31.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Originally posted by marnop View Postspieren zijn geen elastiekjes. Die term en visie heb je van DBB.
Het is de grootst mogelijke onzin die er bestaat, vergelijken met elastiekjes.
Spieren trekken niet zoals je mechanisch met elastiek wel doet.
Als je wil weten hoe een spier werkt ongeveer dan pak je een pen, haal daar de veer uit en zet die rechtop. Zet je vinger er op en druk op de veer, kijk wat de veer doet. Die gaat wringen. Beter is om een stuk rubber te pakken en daarop te duwen. Je zal niet overal in het ruibber dezelfde spanning hebben. Een spier lijkt ongeveer hetzelfde te werken, maar daar is weinig onderzoek naar gedaan verder en te weinig om te bepalen of de inspanningsdruk overal hetzelfde is en of de microtrauma overal in de spier hetzelfde is.
Vaak hebben mensen ook in een deel van de spier spierpijn en bijna nooit in de gehele spier.
Ik denk dat er een logisch verband is, of iig dat het goed verklaarbaar zou moeten zijn.
Flyes buiten kant....hmmm vreemde snuiter die dat beweert, flyes is een rek oefening voor gehele pec en heeft minimale belasting nodig om goed te werken.
Er zijn ook figuren die denken dat alle flyes varianten puur voor de pec minor zijn.....whahahaha.
De iliopsoas heeft niks te maken met groei van de onderste delen van de buikspieren. Ook niet met een eventueel gevoel van isolatie...........iliopsoas trekt aan rugwervels......bij mij wel iig. Ik mag ook geen buikoefeningen meer doen met gefixeerde benen van de sportfysio. Als ik het wel doe dan trekt er een wervel los/scheef en zak ik door m'n pootjes.
Maar anyway,
ook voor jou, als je ergens iets relevants tegenkomt mbt wat ik aan ijsblok vraag, wil je het plaatsen of PM'en naar me?
svp geen rommel of linken van DBB oid, maar goed onderbouwde info.
alvast bedankt.
Op de site van de universiteit van New Mexico:
Can you work the upper and lower abdominals independently?
When performing some abdominal exercises, it often feels like the muscle is divided into an upper and lower section. Although the abdominal muscles have intersegmental nerve stimulation, you are not able to contract one section independent of the other. However, when you stabilize the hips and only lift the trunk, there is relatively more muscle shortening in the upper abdominal region which leads to greater muscle involvement in that region (Walters & Partridge, 1957). In addition, the internal obliques are more involved in this torso lifting action (Kendall, McCreay, & Provance, 1993). Conversely, when you perform reverse crunches (lifting the pelvis off the floor), there is more shortening in the lower region, challenging the lower abs relatively more than the upper abs as well as more involvement of the external obliques (Kendall, McCreay, & Provance, 1993).
Abdominal Training
Amazon.com: Muscles, Testing and Function (9780683094831): F.P. Kendall, E.K. McCreary, P. Provance: BooksI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Over de isolatiediscussie: binnenkant en buitenkant bestaan niet. De elastiekjesmetafoor vind ik mooi bedacht. Mooie stukken overigens inferno.
Over waarom je borst niet groeit: met die dertig verschillende oefeningen die je doet, was het een wonder geweest als je wel groeide. Doe een oefening met de big weights en als je per se wilt dan nog wat flyes, maar dat is zat. 5x5 voor je borst of DC style gaat veel beter dan een hoog volume (is mijn ervaring)."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
ik doe dit wel 1 jaar, en ik train mijn brost altijd, natuurlijk wel een tijdje rusten.
Bedankt voor al jullie advies, ik hoop dat ik het morgen kan uitvoeren, dus 5x5 op hoge gewicht borst training begrijp ik.
ik hoop nog dat mijn pols morgen ook over is. namenlijk ik voel het nu heel lichtjes.
ik heb er nu 1 week last van, (gekneusd) :S
Comment
-
En dan alleen db press (bij voorkeur met een lichte incline). Is zat."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment