Geen spierpijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen spierpijn

Hoi,

Ik ben net begonnen met mijn kracht schema maar ik heb niet het gevoel dat het goed gaat. Ik ben pas 2x geweest

Even als voorbeeld de chestpress en de incline chestpress.
    Dinsdag gesport 3 series van 27.50kg netjes afgemaakt met enige moeite.
    Resultaat, woensdag en donderdag geen spierpijn.

Donderdag wederom gesport maar nu anders.
    1e serie 25kg, 2e serie 30kg, 3e serie 35kg. Ik heb de 3e serie niet af kunnen maken al heb ik wel het gevoel dat ik nog een 4e serie zou kunnen starten.
    's avonds wel pap armen maar vandaag (vrijdag) geen klachten.
    Wat moet ik doen om wel spierpijn te hebben? Ik heb het idee dat ik alleen goed heb gesport als ik spierpijn heb. Ik gebruik IsoWhey shakes maar ik neem aan dat dit geen wondermiddel is en ik ben echt niet zo geroutineerd in krachtsport. Ik kom nl van 118kg af en ben nu 93kg door een crash dieet.

Er wordt ook gesproken over uithoudingsvermogen op de spieren en verzuring/kracht. Wat is het verschil?

Thanks!

Ik heb het idee dat ik alleen goed heb gesport als ik spierpijn heb
    spierpijn is niet noodzakelijk voor vooruitgang of groei van spieren. Je train pas sinds kort. bouw het gewicht, de hoeveelheid sets etc rustig op. Overhaast niets dat gaat alleen blessures opleveren.

Er wordt ook gesproken over uithoudingsvermogen op de spieren en verzuring/kracht. Wat is het verschil?
    spier uithoudingsvermogen heeft te maken met hoelang je door kan gaan met een oefening. kracht heeft te maken met het maximale gewicht dat je kan verplaatsen. verzuring is het proces waarbij je lichaam niet snel genoeg energie kan verkrijgen en een proces start waarbij melkzuur (heeft niets met melk te maken) vrijkomt. hierdoor verzuren je spieren (zwaar loom gevoel, branden).
    Last edited by dynobet; 23-09-2011, 09:31.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X