2 split

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 split

Hallo luitjes,

Ik heb een 2 split schema bedacht en ben benieuwd wat jullie ervan vinden, hoop dat jullie me goed advies kunnen geven

dag 1 :

Dumbell press (plat)
    Wide grip pull-ups
    Incline bench press
    Bent over rows (barbel)
    military press
    Dips
    Barbell curls

dag 2 :

Squats
    Hamstring curls
    Lunges
    Deadlifts

Daarnaast is mijn vraag hoeveel sets,reps jullie per oefening aanraden

alvast bedankt!

Ben net weer wakker, maar blijkbaar is het zo bagger dat jullie niet reageren

Comment

wat wil je hier mee bereiken? vind het wel heel magertjes

Comment

Spiermassa, wat is er magertjes?

Comment

Ik vervang de military press voor side raises en doe er bij de benen nog een leg extension en een kuit oefening bij

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
            Ik vervang de military press voor side raises en doe er bij de benen nog een leg extension en een kuit oefening bij
            In plaats van die overgewaardeerde leg extensions kun je beter front squats doen.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Front SQ hoeft niet perse, maar zou dan eerder leg press doen. Back SQ en Front SQ gaan je onderrug flink belasten, en als je dan ook nog deadlifts wil doen...........

Waarom btw 2 keer per week? Vind het zelf ideaal om 3 keer te gaan.
              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Ik wil deze 3 a 4 keer per week doen. Maar ik heb gemerkt dat als ik mijn spieren 2 keer per week belast, ik meer progressie boek dan elke spier groep 1 x per week omdat ik door voetbal en school (alo) bijna nooit tot max train

Comment

Gooi in dit geval, zeker met de toevoegingen die je doet bij benen de deadlift er in op de rugdag. En pak eventueel af en toe de squat als 3e oefening als je voor massa gaat. Pak dan eerst de leg-extensions en -curls voor een flinke pomp.

ALO en massabuilding....gaat niet echt lekker samen.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ben je er ook mee eens dat ik military press vervang voor sideraises aangezien je de voorkant van de schouders ook al met dumbell press en bench meepakt? Bedankt voor de reacties

Comment

Ja dat kan je doen idd.

Comment

Originally posted by Milestone View Post
                        Front SQ hoeft niet perse, maar zou dan eerder leg press doen. Back SQ en Front SQ gaan je onderrug flink belasten, en als je dan ook nog deadlifts wil doen...........

Waarom btw 2 keer per week? Vind het zelf ideaal om 3 keer te gaan.
                        Dat bouw je gewoon op. De front squat is helemaal niet zo belastend voor de onderrug. En ironisch genoeg is het risico voor het blesseren van je onderrug groter bij het uitvoeren van de leg press. Dat komt doordat je onderrug contact verliest met de rugsteun wanneer je diep gaat. Verder blijft het een feit dat je te maken hebt met een gefixeerde beweging en daardoor is het ontwerp van het apparaat van cruciaal belang.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                          Dat bouw je gewoon op. De front squat is helemaal niet zo belastend voor de onderrug. En ironisch genoeg is het risico voor het blesseren van je onderrug groter bij het uitvoeren van de leg press. Dat komt doordat je onderrug contact verliest met de rugsteun wanneer je diep gaat. Verder blijft het een feit dat je te maken hebt met een gefixeerde beweging en daardoor is het ontwerp van het apparaat van cruciaal belang.

Panatta adjustable legpress, ideaal apparaat. Totaal geen last van rug of wat dan ook, tenminste niet zoals ik dat ding gebruik, vnl voor quads.
                          Zodra ik last heb van mijn rug is de beentraining normaal ook over, tenzij dit apparaat er staat, die red ik dan wel nog gewoon. Dat is voor mij de enige die ik met mijn onderrug hebben kan.

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Net bovenlichaam gedaan, trainde wel fijn eerlijk gezegd. Toch wel een dik uur bezig geweest!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Panatta adjustable legpress, ideaal apparaat. Totaal geen last van rug of wat dan ook, tenminste niet zoals ik dat ding gebruik, vnl voor quads.
                              Zodra ik last heb van mijn rug is de beentraining normaal ook over, tenzij dit apparaat er staat, die red ik dan wel nog gewoon. Dat is voor mij de enige die ik met mijn onderrug hebben kan.

Uploaded with ImageShack.us
                              Dat is een stap in de goede richting, maar helaas staat in de meeste sportscholen nog steeds zo'n 45 graden leg press apparaat.

Als het om een minder serieus onderwerp ging zou je er haast nog om lachen; veel mensen doen liever de leg press i.p.v. squatten vanwege het vermeende gevaar van deze laatste oefening en krijgen dan te maken met blessures door de leg press. De oorzaken zijn dan veelal dat er gedacht wordt dat techniek niet belangrijk is, want het is tenslotte een machine, en het ontwerp van de machine.

In diverse internetfora en artikelen komen experts met allerlei adviezen om blessures te voorkomen tijdens het uitvoeren van de leg press. Het is allemaal goed bedoeld en er zit ook vaak logica achter, maar als je op zoveel details moet letten dan kun je mijns inziens beter gewoon gaan squatten. Dat is tenminste een natuurlijke beweging.

Maar dat is mijn redenatie.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X