iemand ????????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iemand ????????

bij deze wil ik me even voorstellen , hai ik ben Danny 32 jaar en pas begonnen met krachttraining ( thuistraining 3 maanden ). Ook heb ik natuurlijk meteen weer vragen namelijk: is het volgende juist wat ik doe ?? Ik ben begonnen met 82kg en weeg nu 74kg . ik heb het volgende trainingsschema:

DAG 1
    BORST : INCLINE PRESS (4) 12-10-8-8
    BORST : DUMBELL FLYES (4) 12-10-8-8
    BORST : CABLECROSS (3) 12-10-8
    BORST : DUMBELL PULLOVER (3) 10-10-8
    SCHOUDERS : DUMBELL SH. PRESS (3) 12-10-8
    SCHOUDERS : BENT OVER FLYES (3) 12-10-10
    DAG 2
    BENEN : SQUATS (4) 12-10-10-8
    BENEN : BARBELL LUNGE (4) 12-10-10-8
    BENEN : LEG EXTENSION (3) 12-10-8
    BENEN : LEG CURLS (3) 12-10-10
    KUITEN : BARBELL RAISES (3) 20-15-15
    DAG 3
    RUG : DEADLIFT (4) 12-10-10-8
    RUG : BENT OVER ROW (4) 12-10-10-8
    RUG : DUMBELL ROWS (3) 12-10-8
    RUG : SEATED CABLE ROWS (3) 12-10-8
    TRAPEZIUS: DUMBELL/BARBELL SHRUGS
    BUIK : CRUNCHES+CABLE CRUN. (3) 20-20-20
    DAG 4
    BICEPS : DUMBELL CURLS (4) 12-12-10-8
    BICEPS : SZ CURLS (4) 12-12-10-8
    BICEPS : HAMMER CURLS (3) 12-10-10
    TRICEPS : DUMBELL KICK BACK (4) 12-12-10-8
    TRICEPS : SZ EXTENSION (4) 12-12-10-10
    TRICEPS : CABLE PUSHDOWN (3) 12-12-10

ik train op ma/di do/vrij, en op woensdag en zondag 20min cardio (fiets)
    wat ik eet en drink is fruit,crackers,volkorenbrood,2a3xper week aardappels groente en 1 stukje vlees,als ontbijt neem ik creusli met fetarme melk,af en toe een biefstukje ,jong belegen kaas ,pindakaas, kwark, yoghurt. ik neem geen snoep koekjes of chips meer verder drink ik syntha-6 ,carvan cevitam, vruchtenthee zonder suiker of zoetjes, of gewoon water.
    is dit de goede manier of pak ik het helemaal verkeerd aan ???
    graag tips en advies .
    alvast bedankt

voedings schema in excel maken
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

excel ??? is het zo niet te lezen dan ?? begrijp me niet verkeerd maar ik ben niet zo een held met computers ben al blij dat ik dit voor elkaar krijg . hahaha

Comment

wat je eet is natuurlijk van belang. Iets wat wellicht nog zelfs belangrijker is, is de hoeveelheid van hetgeen je eet. dit moet afgestemd zijn op de caloriebehoefte die jij als persoon hebt.

je zult daarom moeten bijhouden wat je eet, en hoeveel gram je daarvan eet. Je kan dan via de productinformatie bijhouden hoeveel kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten je binnenkrijgt.

daarvoor zul je een schema moeten maken. en dit afstellen op je doel. En je hebt geeneens een doel aangegeven, dus hoe moeten wij weten wat jij wilt bereiken?
        ---------------------------

wat ik je wel al kan vertellen:

- volle of halfvolle melk is gezonder als vetarme melk.
        - carvan cevitam is pure suiker. dat is vloeibare snoep.

Op het eerste gezicht lijkt het ook dat je te weinig eiwitten, en vetten neemt, en relatief veel koolhydraten. maar een definitieve uitspraak daarover kan ik pas maken als ik weet wat je doelen zijn, en wat je kcal en ekv verhoudingen zijn. (ekv = eiwitten, koolhydraten en vetten)/.

Qua training ziet het er allemaal wel goed uit. al heb ik mijn bedenkingen bij dag 4. ik persoonlijk zou triceps bij borst/schouderdag erbij pakken, en biceps bij rug dag. kun je die ene dag bijvoorbeeld besteden aan cardio training voor conditie of het verbeteren van je soepelheid, mobiliteit, en dergelijke.

groeten.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

dankjewel voor je reactie , mijn doel is : ik ben nu 32 en ik wil met 34/35 jaar toch wel een slank en gespierd lichaam hebben . nu wil ik ook geen 2e schwarzenegger zijn . (voornamelijk heb ik veel buikvet.) ik ben hiermee begonnen omdat ik hernia heb en ik heb al snel gemerkt dat door fitness oefeningen mijn rug sterker werd en de pijn is bijna 100% weg,en toen ben ik begonnen met krachttraining. en nu moet ik natuurlijk mijn voeding aanpassen ,maar ik zou niet weten hoe ik een fatsoenlijk schema moet samenstellen en hoeveel kcal. en koolh. etc. dat is allemaal arabisch voor mij hahaha. wat zijn nu bijv. de levensmiddelen die ik elke dag MOET binnenkrijgen? en hoeveel??
          en dat carvan cevitam heb ik steeds gedronken omdat ik het lekker vindt en eerlijk gezegd niet gelet op de ingredienten . wat betreft het trainingsschema zal ik eens je raad opvolgen en kijken hoe dat uitpakt . dankjewel .

Comment

Hoi Danny,ja ik zou ook die armen bij borst/rug gooien,dan zijn ze ook al lekker warm gedraaid
            En ja de rugspieren enz trainen voorkomt vaak rug problemen,ik had vroeger ook wel eens hernia,maar de jaren dat ik sport is het weg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X