Goeie avond beste Bn'ers!
Ik heb een jaartje wat verschillende training gebropeerd en hierbij in het begin heb ik de nadruk vooral gelegd op mijn borst en voorkant schouders, want dat leek me oh zo tof... alleen dit bleek achteraf niet heel slim te zijn, ik kreeg al gauw last van mijn schouders en ze begonnen ook te kraken. Na een aantal discussies te hebben gelezen over soortgelijke problemen leek het me slim om langs de fysio te gaan om even te kijken naar mijn schouders en hij stond inderdaad naar voren en iets omhoog.
Dus bij deze wil ik graag dat mijn schouder weer op zijn plaatst komt d.m.v bij mijn trainingen meer de nadruk te leggen op de achterkant(rug, achterkantschouders).
Een UB/LB schema sprak me wel aan na een artikel te hebben gelezen hierover, en mijn benen lopen ook achter(ook vergeten het eerste halfjaar).
dus kwam ik met het volgende:
Dag 1 LB:
Squat:
opwarmen
werkset 5x5
Deadlift:
opwarmen
werkset 5x5
Lunges: 3 sets 8-10 reps
Lying leg curl: 3 sets 8-10 reps
calf raises in de legpress: 2 sets 25 reps
Dag2 UB:
Penlay row:
opwarmen
werkset 5 x 5
Bankdrukken:
opwarmen
werkset 5 x 5
Latpulldown: 3 sets 8-10 reps
Rear delt raises: 3 sets 12-15 reps
facepulls: 3 sets 12-15 reps
wat rotator cuff oefeningen 3 sets 15+ reps
Close grip bench: 2 sets 8-10 reps
bicep oefening: 2 sets 8-10 reps
ik wissel de schema's om en om en train zo'n 3 a 4 keer per week.
Na de training doe ik nog wat rek en strek werk, bij het squatten merk ik dat ik nog niet lenig genoeg ben. en ik merk dat als ik na het trainen wat rek oefeningen doe de spierpijn de volgende dag een stuk minder is.
graag commentaar of deze aanpak goed is en of ik nog aanpassingen moet maken op het schema.
bij voorbaat dank!
Ik heb een jaartje wat verschillende training gebropeerd en hierbij in het begin heb ik de nadruk vooral gelegd op mijn borst en voorkant schouders, want dat leek me oh zo tof... alleen dit bleek achteraf niet heel slim te zijn, ik kreeg al gauw last van mijn schouders en ze begonnen ook te kraken. Na een aantal discussies te hebben gelezen over soortgelijke problemen leek het me slim om langs de fysio te gaan om even te kijken naar mijn schouders en hij stond inderdaad naar voren en iets omhoog.
Dus bij deze wil ik graag dat mijn schouder weer op zijn plaatst komt d.m.v bij mijn trainingen meer de nadruk te leggen op de achterkant(rug, achterkantschouders).
Een UB/LB schema sprak me wel aan na een artikel te hebben gelezen hierover, en mijn benen lopen ook achter(ook vergeten het eerste halfjaar).
dus kwam ik met het volgende:
Dag 1 LB:
Squat:
opwarmen
werkset 5x5
Deadlift:
opwarmen
werkset 5x5
Lunges: 3 sets 8-10 reps
Lying leg curl: 3 sets 8-10 reps
calf raises in de legpress: 2 sets 25 reps
Dag2 UB:
Penlay row:
opwarmen
werkset 5 x 5
Bankdrukken:
opwarmen
werkset 5 x 5
Latpulldown: 3 sets 8-10 reps
Rear delt raises: 3 sets 12-15 reps
facepulls: 3 sets 12-15 reps
wat rotator cuff oefeningen 3 sets 15+ reps
Close grip bench: 2 sets 8-10 reps
bicep oefening: 2 sets 8-10 reps
ik wissel de schema's om en om en train zo'n 3 a 4 keer per week.
Na de training doe ik nog wat rek en strek werk, bij het squatten merk ik dat ik nog niet lenig genoeg ben. en ik merk dat als ik na het trainen wat rek oefeningen doe de spierpijn de volgende dag een stuk minder is.
graag commentaar of deze aanpak goed is en of ik nog aanpassingen moet maken op het schema.
bij voorbaat dank!
Comment