Ik heb voorheen altijd getrained met een 4-day split;
Maandag: Rug
Dinsdag: Benen en Triceps
Donderdag: Borst
Vrijdag: Schouders en Biceps
Nu de zomer er aan komt, wil ik iets harder groeien, en nog net wat droger komen te staan
Ik heb de afgelopen 3 weken 5x in de week getrained, en naar mijn gevoel goed op mijn lichaam afgestemd (combinatie van rust en trainen). Ik ben in deze periode behoorlijk gegroeid.
Toen zag mijn schema er dus zo uit:
Vrijdag: Schouders
Zaterdag: Benen en Biceps
Ik ben per training ongeveer 90 minuten bezig
Doe voor de grote spiergroepen 4-6 oefeningen
Kleine spiergroepen 2-3 oefeningen
Hetgeen dat veranderd is; iets minder rust tussen vrijdag en maandag, en ik train nu 2x per week benen.
Naar mijn mening is dit goed afgestemd, ik ga er goed op, zowel is massa als in kracht.
Nu is mijn vraag; zou ik dit kunnen voortzetten, of moet ik terug vallen naar mijn 4-day split, omdat ik mij op deze manier over-train?
Nogmaals, als ik naar mijn lichaam luister gaat het goed
Vrijdag: Schouders en Biceps
Nu de zomer er aan komt, wil ik iets harder groeien, en nog net wat droger komen te staan
Ik heb de afgelopen 3 weken 5x in de week getrained, en naar mijn gevoel goed op mijn lichaam afgestemd (combinatie van rust en trainen). Ik ben in deze periode behoorlijk gegroeid.
Toen zag mijn schema er dus zo uit:
Vrijdag: Schouders
Zaterdag: Benen en Biceps
Ik ben per training ongeveer 90 minuten bezig
Doe voor de grote spiergroepen 4-6 oefeningen
Kleine spiergroepen 2-3 oefeningen
Hetgeen dat veranderd is; iets minder rust tussen vrijdag en maandag, en ik train nu 2x per week benen.
Naar mijn mening is dit goed afgestemd, ik ga er goed op, zowel is massa als in kracht.
Nu is mijn vraag; zou ik dit kunnen voortzetten, of moet ik terug vallen naar mijn 4-day split, omdat ik mij op deze manier over-train?
Nogmaals, als ik naar mijn lichaam luister gaat het goed
Comment