Varandering schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Varandering schema

heej beste bb'ers

ben een poosje weggeweest van dit forum, wegens reisjes voor me werk, ben trouwens wel door blijven trainen....

wat ik wilde vragen... ik doe nu al een lange tijd (paar maanden) op dezelfde manier trainen, dus word het tijd om te veranderen heb ik begrepen... maar bedoelt men nou de afwisseling in verschillende
    oefeningen om meer in het aantal herhalingen???

ik kan me nml niet voorstellen dat als je oefeningen gaat veranderen bv bankdrukken vervangen door andere borstoefening dat je dan je borst nog goed kan trainen.....?

ik train nu alles 3x8 en dan elke spiergroep 1x in de week... is het verstandig om dan naar 2x in de week te gaan of word dat te veel??

ik had zelf het volgende bedacht:
    ma: rug biceps
    di: benen schouders
    wo: borst triceps
    do: rug biceps
    vr: borst triceps

en dan alleen nog de vraag hoeveel oefeningen/herhalingen per spiergroep???

Kzou zeker niet alles 2x per week gaan trainen 1x per week hem goed belasten is voldoende......Zo te zien heb je 5 dagen de tijd om al je spiergroepen te doen gebruik die dan ook.Over die 5 dagen elke spiergroep verdelen dus je ken benen dan biijvoorbeeld op 1 dag doen..

zoiets misschien

ma: rug
    di: benen
    wo: borst triceps
    do: Biceps
    vr: Schouders
    Tis maar een voorbeeldje hoor maar als je 5 dagen de tijd heb ken je alle spiergroepen 1 x per dag goed aanpakken lijkt mij.

Greetzz

Comment

Borst triceps niet vrijdag maar zaterdag of donderdag en vrijdag naar vrijdag en zaterdag..
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

ja oke zodat je een extra rust dag heb tussendoor.....
        zaterdag word alleen een beetje moeilijk kwa tijd denk ik

zie je trouwens bankdrukken vervangen door dumbelldrukken ook al s een verandering in de ''sleur".....'

Comment

Ik verander ongeveer om de 6-8 weken van schema, ook van oefeningen. Je spieren krijgen op deze manier weer een ander soort prikkeling, wat weer voordelig werkt.

Grtz..
          Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Dinsdag en woensdag omruilen kan nog wel..
            Dan heb je iig 72 uur rust per spiergroep.
            Omwisselen is altijd goed je spieren mogen niet wennen..
            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
            Squat 230 kilo
            Bankdrukken 137.5 kilo
            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

je kan 1 of meer trainings variabele veranderen dat is wat je zelf het fijnst vindt.

je kan bv de zelfde eof doen alleen meer reps of de series aan passen bvb. ipv 3x8 ga je naar 4x8 of 8-6-6 of 12-6-3 wat jij wil
              je kan andere oef doen
              je kan andere spier groepen bij elkaar doen
              je kan je rust aan passen meer of minder rust tussen je oef. door
              en ga zo maar door

ik zou niet allen 2 x per week trainen probeer het anders net al wat ik nu zelf doe alles 3 x in de 2 weken
              dus dan kom je op bvb:

1st week
              ma borst tri
              di been kuit
              wo rust
              do rug shouders
              vrij borst bicep

2de week
              ma rug schouders
              di been kuit
              wo rust
              do bort tri (of bi)
              vrij rug schouders (of bi)

3de week
              zie 1st week
              enz enz
              Who's the Chef

Comment

ok, bedankt voor de info... ik zal eens even gaan puzzelen met jullie commentaar en dan eens kijken wat ervan komt....

thnx

Comment

Kijk anders ook eens naar trainingschema's van andere mensen hier op het forum..Kan je ook veel aan hebben.

Grtz..

Comment

ja idd .... heb ondertussen het hele topic "trainingsschema's " doorgespit... maar een aantal van jullie gebruiken toch ook as en dan train je toch weer op een hele andere manier???

thnx anyway

Comment

Niet op een andere manier hoor. Wordt intensiever en zwaarder maar verder veranderd er weinig.

Greets...
                      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Mijn schema's zien er door de a.s. niet anders uit, de gewichten wel

Grtz..

Comment

misschien een beetje moeilijk voor de stellen maar waar zit het hem dan in dat je daardoor zoveel sneller groeit en meer kan pakken....??

Comment

Dat is de werking van AS...
                            Voeding is heel belangrijk net als rust.

Greets...
                            Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (kale_aad @ Dec. 20 2004,23:38)]ik kan me nml niet voorstellen dat als je oefeningen gaat veranderen bv bankdrukken vervangen door andere borstoefening dat je dan je borst nog goed kan trainen.....?
                              variatie is de sleutel tot succes !!!

Je probeert met trainen die spieren als het ware "kapot" te trainen, om ze vervolgens in de rust te laten herstellen en dus groeien. Twee dingen zijn dus essentieel voor spiergroei;
                              1.  goed kapot trainen
                              2.  goed laten herstellen (voeding laat ik maar ff  buiten spel)

Als je een lange tijd achter elkaar dezelfde oefeningen doet, zijn die spieren gewend aan die belasting, je hebt minder spierpijn, je traint ze minder kapot. Dit betekent dat ze dan ook minder hoeven te herstellen = groeien. Ga je nu nieuwe oefeningen in je programma gooien, moeten je spieren weer wennen aan deze "nieuwe" belasting, je traint ze dus weer meer kapot, waardoor ze dus meer moeten herstellen = groeien.

Dus bankdrukken bijvoorbeeld een tijdje veranderen door dumbelpress, of fly's met dumbells een keer vervangen door fly's met kabel. Of van 8 herhalingen een tijdje naar 15 herhalingen gaan. Onzin dat je altijd op max. 8 herhalingen moet zitten, je kan rustig een tijdje op 15 herhalingen zitten, ze zijn het niet gewend dus ze groeien harder dan die routine. Je traint dus dezelfde spieren, maar je benadert ze anders.

Over je schema; ik zou er ff goed op letten dat je niet overtraint...meer is niet altijd beter

Succes!

Groetjes, Lo

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X