Maximal Strength Training for Bodybuilders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nou, het heeft wel wat los gemaakt bij jou marnie. Je slaat wild om je heen hier, al 7 reakties van jou binnen een uur. He he he ...

Ik snap alleen niet wat jou bedoeling is van post #12. Is dat ter ondersteuning van de openingspost of om het te weerleggen?
    Last edited by inferno_0666; 08-07-2012, 22:36.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by marnop View Post
      ik rook dus al ruim 30 jaar zware shag en redelijk veel....zal jouw conditie beter zijn.... goh... interessante vraag.
      Even interessant als jouw opmerking naar mij toe?
      En is dat niet iets wat je zelf in de hand hebt? Voor je anderen gaat verwijten...

Volgens mij lees jij geen hele artikels ofzo, maar gaan vanaf je een topic van inferno ziet je haren op je rug rechtstaan en zie je vanalles wat er niet staat.
      Bovendien geloof ik dat je zelf begonnen bent met powerbuilden vroeger en mag ik veronderstellen dat je in die periode meest vooruitgegaan bent?

Niks in al die artikels zegt dat een beginner een powerlift-gericht schema moet volgen, maar het zegt wel dat eindeloos repjes pompen op 10tallen oefeningen minder nut heeft voor beginners en naturals dan consequent sterker proberen worden op de hoofdoefeningen met goede vorm. Wat je doet op bij-oefeningen is ieder zijn zaak en maakt dus eigelijk zelf niet zoveel uit. Sterker worden is trouwens voor interpretatie vatbaar... volgens mij denk jij bij sterker worden enkel aan 1rm want enige waar je het over hebt is anti-PL?
      Sterker worden is ook bv. 5kg meer 6x kunnen squatten dan in de training 2 weken daarvoor.
      Hierover gaat het, maar dat wist je wel al aangezien je het artikel al had gelezen?
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
        Even interessant als jouw opmerking naar mij toe?
        En is dat niet iets wat je zelf in de hand hebt? Voor je anderen gaat verwijten...

Volgens mij lees jij geen hele artikels ofzo, maar gaan vanaf je een topic van inferno ziet je haren op je rug rechtstaan en zie je vanalles wat er niet staat.
        Bovendien geloof ik dat je zelf begonnen bent met powerbuilden vroeger en mag ik veronderstellen dat je in die periode meest vooruitgegaan bent?

Niks in al die artikels zegt dat een beginner een powerlift-gericht schema moet volgen, maar het zegt wel dat eindeloos repjes pompen op 10tallen oefeningen minder nut heeft voor beginners en naturals dan consequent sterker proberen worden op de hoofdoefeningen met goede vorm. Wat je doet op bij-oefeningen is ieder zijn zaak en maakt dus eigelijk zelf niet zoveel uit. Sterker worden is trouwens voor interpretatie vatbaar... volgens mij denk jij bij sterker worden enkel aan 1rm want enige waar je het over hebt is anti-PL?
        Sterker worden is ook bv. 5kg meer 6x kunnen squatten dan in de training 2 weken daarvoor.
        Hierover gaat het, maar dat wist je wel al aangezien je het artikel al had gelezen?

yep ik ben ooit begonnen met powerbuilding en nee ik heb daarmee niet de beste progressie gemaakt. Was wel sterk en erg groot, maar geen goede fysiek, ik had een bagger fysiek.

Ik ben geen anti PL overigens, heb er alleen zelf niks mee. Vind het soms wel mooi om te zien en ben ook een tijdje geleden naar een wedstrijd geweest van Revius (voor wie ik wel erg veel respect heb, erg goede atleet en erg aardige jongen) en ik heb daar een leuke middag gehad. Maar weer ontopic.:

Sterker worden is geen hoofdzaak voor bodybuilding, maar een gevolg van het trainen met zo zwaar mogelijke gewichten binnen je reprange.
        Omdat je in principe altijd tot je failpunt wil trainen of zo zwaar mogelijk in elke werkset moet je de gewichten blijven verhogen. Progressief laden dus.
        Iedere keer dat je de reps te makkelijk gaat maken doe je er gewicht bij of reps bij. En liefste gewicht bij ipv eindeloos reps toevoegen.

Waar een powerlifter kleinere sets gaat maken als het te zwaar wordt moet de bodybuilder doorgaan met volle sets. Het is ook niet zo dat je absoluut per week moet verhogen, maar moet wel absoluut als de setjes te makkelijk gaan worden.

Je moet als bodybuider wel de drive en motivatie hebben om zo zwaar mogelijk te gaan in elke werkset. Heb je dat niet dan zal je stranden en geen gains meer maken.

Verder doen de meeste iig betere bodybuilders regelmatig andere methodes en repranges waarbij de ene keer de nadruk ligt op hypertrophy of soms zelfs hyperplasie, de andere periode weer meer nadruk op krachtgains enz enz.
        Ze doen niet elke periode dezefde principes en repranges.

Probleem is dat jullie helaas geen reet weten van bodybuilding maar wel een mening hebben. Helaas is het de mening van iemand ergens op internet die gepapagaaid wordt, maar goed.

Om terug te komen op anti PL.
        Ik vind het nergens op slaan dat iedereen dezelfde principes en methodes moet gaan hanteren en dan gedicteerd door een handjevol powerlifters die het hele web gaan afstruinen naar artikeltjes om hun mening te sterken en te bewijzen.

Er zijn veel methodes en principes binnen de krachtsport en je kan van elkaar leren. Het moet alleen niet zo zijn dat er 1 partij bepaalt wat goed of fout is in een sport die hij zelf niet beoefend en zelf totaal geen ervaring in heeft.

Je zal mij ook verder nooit in een PL gedeelte van een forum zien om dingen te adviseren. Ik beoefen die sport niet en heb er te weinig (geen) ervaring mee om van alles te gaan roepen.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik zeg vaker dat ook beginnende bbers van tijd tot tijd moeten powerliften, gewoon omdat meer kracht meer massa kan worden, wissel het periodiek af en je hebt vanalles wat, ik trainde vaak op powerliften en zette er massa op aan, alleen als bber wil je je fysiek gaan verbeteren en voeg je andere oef en principes toe.
          Een esthetische BBer als Berry de Mey trainde ook van tijd tot tijd mee met sommige wedstrijd plers en dat is niet voor niks.
          Kevin Levrone trainde ook de eerste jaren loeizwaar op kracht, dus vanalles valt wat te zeggen, ik vind dat er meer beginnende en zelfs gevordende kunnen powerliften het zal ze flinke progressie kunnen opleveren, plers zijn monsters als je met ze traint op kracht, laag volume maar de intensiteit is niet leuk haha
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

exact.
            van tijd tot tijd andere methodes gebruiken. Bijvoorbeeld trainen als een powerlifter of powerbuilder kan een enorme boost geven. De betere bodybuilder zal dat sowieso al doen van tijd tot tijd, of zal in ieder geval periodiek wat meer op kracht gericht trainen.

Alleen hoeft dus niet de gehele sport te worden overgenomen....

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              Nou, het heeft wel wat los gemaakt bij jou marnie. Je slaat wild om je heen hier, al 7 reakties van jou binnen een uur. He he he ...

Ik snap alleen niet wat jou bedoeling is van post #12. Is dat ter ondersteuning van de openingspost of om het te weerleggen?

Je kan de post interpreteren zoals je zelf wilt. Belangrijkste is dat je wat meer leest. Er zijn meer methodes en meningen in de wereld die effectief zijn.

Comment

exact.
                van tijd tot tijd andere methodes gebruiken. Bijvoorbeeld trainen als een powerlifter of powerbuilder kan een enorme boost geven. De betere bodybuilder zal dat sowieso al doen van tijd tot tijd, of zal in ieder geval periodiek wat meer op kracht gericht trainen.

Ik ken geen enkele PLer die BB wedstrijden doet met PL training, het is gewoon een trainingsvisie niks meer of minder en kan effectief zijn, zeker voor beginners.
                Daarentegen heeft Flex Wheeler nog nooit op low reps en zware gewichten getraint, die deed zover ik weet alleen volume, net als een Shawn Ray, hadden ook massa dus gewoon zoals altijd is het een manier die kan werken.
                Alle Olympia winnaars trainden anders, Mentzer geloofde in hit training, der Ahnuld in andere principes, Arnold won 7 O's en Mentzer niet 1 terwijl Yates met Hit er 6 won, je moet doen wat werkt en nodig is, van boekjes en onderzoekjes lezen die zgn baanbrekend zijn groei je niet, dit is een practisch en fysieke sport gebaseerd op pseudo wetenschap.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
                  Ik ken geen enkele PLer die BB wedstrijden doet met PL training, het is gewoon een trainingsvisie niks meer of minder en kan effectief zijn, zeker voor beginners.
                  Daarentegen heeft Flex Wheeler nog nooit op low reps en zware gewichten getraint, die deed zover ik weet alleen volume, net als een Shawn Ray, hadden ook massa dus gewoon zoals altijd is het een manier die kan werken.
                  Alle Olympia winnaars trainden anders, Mentzer geloofde in hit training, der Ahnuld in andere principes, Arnold won 7 O's en Mentzer niet 1 terwijl Yates met Hit er 6 won, je moet doen wat werkt en nodig is, van boekjes en onderzoekjes lezen die zgn baanbrekend zijn groei je niet, dit is een practisch en fysieke sport gebaseerd op pseudo wetenschap.
                  Klopt Rob,
                  maar je weet het, soms heb je mensen die werkelijk denken dat hun eigen bekrompen wereldje het heelal overheerst. Dus wat zij doen en waar zij leip van zijn het enige is dat goed is en werkt.

Van veel al oudere methodes weten we gewoon dat als je het goed doet, dat het voor de gemiddelde trainee zal werken. Op de persoon is er een persoongebonden aanpak nodig die het meest optimale effect zal geven op die persoon. Net zoals er bij periodiseren per periode en doel een eigen op de persoon en fysiek/mogelijkheden gerichte aanpak gehanteerd wordt.

Comment

Sterker worden is geen hoofdzaak voor bodybuilding, maar een gevolg van het trainen met zo zwaar mogelijke gewichten binnen je reprange.
                    Omdat je in principe altijd tot je failpunt wil trainen of zo zwaar mogelijk in elke werkset moet je de gewichten blijven verhogen. Progressief laden dus.
                    Iedere keer dat je de reps te makkelijk gaat maken doe je er gewicht bij of reps bij. En liefste gewicht bij ipv eindeloos reps toevoegen.
                    Waarom vertel je dit allemaal, is er dan iemand die zeg dat het niet zo moet dan?

Waar een powerlifter kleinere sets gaat maken als het te zwaar wordt moet de bodybuilder doorgaan met volle sets. Het is ook niet zo dat je absoluut per week moet verhogen, maar moet wel absoluut als de setjes te makkelijk gaan worden.

Je moet als bodybuider wel de drive en motivatie hebben om zo zwaar mogelijk te gaan in elke werkset. Heb je dat niet dan zal je stranden en geen gains meer maken.
                    Kijk eens aan. En ik dacht nog wel dat je niets van powerlifting wist.

Verder doen de meeste iig betere bodybuilders regelmatig andere methodes en repranges waarbij de ene keer de nadruk ligt op hypertrophy of soms zelfs hyperplasie, de andere periode weer meer nadruk op krachtgains enz enz.
                    Ze doen niet elke periode dezefde principes en repranges.
                    Dat klint er interessant, marnie. Maar ik heb het nu niet over top bodybuilders maar over naturels en beginners. Even ter verduidelijking.

Probleem is dat jullie helaas geen reet weten van bodybuilding maar wel een mening hebben. Helaas is het de mening van iemand ergens op internet die gepapagaaid wordt, maar goed.
                    En ik heb sterk het vermoeden dat daar het "probleem" zit. Jij waant je de alleswetende bodybuilding goeroe en wanneer iemand anders iets post waarin de term en "bodybuilding" of "bodybuilder" voorkomen gaat er een alarm af bij jou. Het is alsof er een staatsgreep plaats vindt terwijl jij de dictator bent, zo lijkt het wel. Een forum is een plek waar meerdere mensen ideeen uitwisselen en discussies voeren. Maar bij jou werkt dat kennelijk anders, want je duldt nauwelijks tegenspraak.

Die autoritaire houding werkt wellicht met jonge voetballers maar in dit forum zitten ook andere volwassenen.

Als je de moeite had genomen om het artikel te lezen dan had je kunnen weten dat het niet per se bodybuilding betreft, hoewel die indruk wel wordt gewekt. Het gaat over het bouwen van spiermassa en dat is niet alleen bij bodybuilding van belang. Maar je voelt je kennelijk zo bedreigd dat je gelijk als een malle tekeer gaat in plaats van je gezonde verstand te gebruiken. Wel een beetje jammer.

Om terug te komen op anti PL.
                    Ik vind het nergens op slaan dat iedereen dezelfde principes en methodes moet gaan hanteren en dan gedicteerd door een handjevol powerlifters die het hele web gaan afstruinen naar artikeltjes om hun mening te sterken en te bewijzen.
                    Laat dan zien waar dat wordt beweerd? Niemand heeft hier ooit beweerd dat iedereen maar dezelfde principes en methodes moet gaan hanteren. Dat jij dat zo opvat ligt puur aan jou en de manier waarop jij posts interpreteert. En nogmaals, dit gaat over beginners en naturels.

En wie zijn deze powerlifters die het hele web lopen af te struinen naar artikels om hun mening te bewijzen? Noem eens een paar namen?

Er zijn veel methodes en principes binnen de krachtsport en je kan van elkaar leren. Het moet alleen niet zo zijn dat er 1 partij bepaalt wat goed of fout is in een sport die hij zelf niet beoefend en zelf totaal geen ervaring in heeft.
                    Iets over splinter en balk schiet mij nu te binnen.

Je zal mij ook verder nooit in een PL gedeelte van een forum zien om dingen
                    te adviseren. Ik beoefen die sport niet en heb er te weinig (geen) ervaring mee om van alles te gaan roepen.
                    Hmmm ... is het niet zo dat het jou beter uitkomt dat iedereen maar "ja" knikt wanneer jij de blijde boodschap verkondigt?

Je kan de post interpreteren zoals je zelf wilt. Belangrijkste is dat je wat meer leest. Er zijn meer methodes en meningen in de wereld die effectief zijn.
                    Lees jij zelf uberhaupt wel wat er in de posts staat?

En nogmaals, wat is de reden achter post #12, is dat ter ondersteuing van mijn openingspost of om het te weerleggen?
                    Last edited by inferno_0666; 09-07-2012, 10:19.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Dat staat ook NERGENS? zoals ik al zei je leest heel selectief.
                      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

exact.
                        van tijd tot tijd andere methodes gebruiken. Bijvoorbeeld trainen als een powerlifter of powerbuilder kan een enorme boost geven.
                        Apart dat je daar nu plotseling wel open voor staat.

De betere bodybuilder zal dat sowieso al doen van tijd tot tijd, of zal in ieder geval periodiek wat meer op kracht gericht trainen.

Is dat nu aan de gang dan?
                        - Dave Tate

Comment

Klopt Rob,
                          maar je weet het, soms heb je mensen die werkelijk denken dat hun eigen bekrompen wereldje het heelal overheerst. Dus wat zij doen en waar zij leip van zijn het enige is dat goed is en werkt.
                          Grappig, deze woorden uit jou mond.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                            wat is er grappig aan Kevin? Ik zie er geen humor in.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                              Het is onmogelijk dat wat ik heb getikt uit Martin zijn mond komt, het komt via mijn toetsenbord op mijn scherm en dik klik op "antwoord verwerken"

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Ik moest aan deze post denken toen ik het rood gemarkeerde gedeelte las:

Maar goed, ik ben het er wel mee eens. Veel jongens in de sportschool trainen worden misleid door artikels over de manier van trainen van top profs.
                                Vind het overigens een leuk stuk, en ben het zeker met je eens dat er teveel word gekeken naar de Pro jongens of dames hoe deze trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X