3 day split vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 day split vrouw

Hoi allemaal

Ik had een vraag wat betreft trainingsschema.
    Ben een meid van 20 jaar en gewoon slank.
    Maar wil graag wat meer gespierd lichaam vooral mn benen/billen, buik en rug vind ik het belangrijkst.
    Ik train nu 1 dag mn benen, 1 dag mn rug, schouders, borst, bicep, tricep en 1 dag mn buik.
    Ik lees op internet dat veel mensen hun tricep en bicep splitsen etc. Aangezien ik de nadruk niet daarop wil leggen maar juist op mn benen en buik vroeg ik mij af of ik het nu goed doe

Heb hiervoor jarenlang 2x per week bodypump gedaan dus fullbody, toen een jaar gestopt vanwege school en wilde het nu zelf proberen zonder les en het opsplitsen
    Vandaar dat ik daar weinig ervaring mee heb nog! Verder lees ik veel over mannenschema's en die willen natuurlijk juist hun bicep tricep borst etc breed en gespierd hebben en ik dus niet zozeer.
    Ik train 4x per week en ben nog niet zo lang bezig.

Erg bedankt alvast

Zoiezo bestaan er geen mannenschema's of vrouwenschema's. Vrouwen moeten gewoon een schema hanteren die de man ook hebben. Waarom? Heb je ooit wel is gekeken naar een man die een goed schema hanteert. Die heeft ongelofelijk ronde/strakke billen en sterke benen. Zou dus daar op zoek naar gaan, alles wat een man doet. Moet jij na gaan doen en niet bang ziijn om gespierd te worden want dat is en blijft een fabeltje. Sommige vrouwen die graag gespierd willen zijn, veranderen hun hele leven om dat te bereiken en dan gaat het nog moeizaam ondanks dat zze alles perfect doen.

Comment

Train gerust als n kerel, je hebt zomaar geen giga lijf en armen hoor.

Comment

Oke dat begrijp ik. Was ook niet bang om breed te worden helemaal niet zelfs want ik weet dat dat toch erg moeilijk gaat voor een vrouw. Ik snap nu dat ik het verkeerd bracht door de term 'mannenschema' te gebruiken sorry. Ik weet dat dat de grootste fabel is!
        Trainen als een man vind ik ook niet erg maar ik dacht meer in termen van hoofddoelen. Ik dacht dat omdat ik als hoofddoel gespierde benen en buik heb dat het dan misschien nodig was om daar meer nadruk op te leggen en om dat als aparte dag te doen en de rest bij de overige dag te stoppen, ofzo. Mannen in mijn omgeving trainen hun benen wel maar leggen de nadruk meer op hun chest en armen etc. Ik dacht daarom dat schema's tussen mij en hen konden verschil niet met verschil in geslacht als reden maar meer hoofddoel als reden. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord hoe ik het bedoel

Comment

Vooral gaan squaten dat is de perfecte oefening om mooie billen te krijgen. de perfecte billen
          If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Denk dat je dan het best mooi een fullbody schema kunt hanteren. Drie keer per week squatten doet wonderen voor je billen/benen. Romanian deadlifts erbij voor hamstring/billen en over een tijd zul je alle koppen doen draaien op straat

Zijn op internet meerdere goede fullbody schema's te vinden.
            "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Haha thanks! Ga dan maar fullbody proberen

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                Sommige vrouwen die graag gespierd willen zijn, veranderen hun hele leven om dat te bereiken en dan gaat het nog moeizaam ondanks dat ze alles perfect doen.
                Inderdaad. *barst in tranen uit*
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Heel je lijf trainen!!
                  gewoon met een "mannenschema"
                  doe ik ook...5 daagse split
                  enne...hoe goed ik ook mn best doe...rust..eet...enzv.
                  ga ik er echt niet giga uit zien!!!

squatten...lunges vooral niet vergeten!! lekker zwaar!!
                  hoppa...binnen een paar maanden ronde strakke billen!!
                  strakke buik is tog voornamelijk voeding!! hoeveel abs je ook traint..met een vetlaagje zie je er nix van

Comment

Als je wil zien hoe je billen eruit kunnen komen te zien als je gaat squaten moet je even gluren hier http://forum.bodynet.nl/alles-wat-of...chickz-60.html
                    kijk uit is NSFW :P
                    If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Dat zijn nog eens dames! Die mogen er best wezen ja damn those legs!
                      Heb tijdens bodypump ook veel lunges en squads gedaan dus moet wel lukken.

regenboog1986, welke spiergroepen combineer jij dan in je 5 daagse split?
                      En hoevaak train je?

Lastig vind ik dat nog hoor, mn eigen schema bepalen wat ik fijn vind.
                      Maar fullbody is dan misschien inderdaad een goede optie

Danku voor de tips!

Comment

1 dag buik trainen? Wat doe je dan zoal op die dag? En hoelang duurt die training?
                        Het is voor het eerst dat ik iemand hoor zeggen dat hij/zij een aparte dag voor buiktraining reserveert.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Oh nou dan blijkt het maar weer dat ik iets niet goed doe.
                          Nou ik doe die dag ook cardio, ben nog maar net bezig hoor.
                          Buik doe ik crunches, leg lift, schuinen scharen (heet dat zo ja toch?) en hoover
                          Cardio vervolgens interval 15 min dus ben totaal niet zo heel lang bezig nee, minder dan uur totaal.

Benen: legpress, lunges, zo'n machine voor je hamstring (naam geen idee), zo'n machine voor je kuit
                          + 20 min wandeling met helling (5 min 5%, 10 min 10%, 15 min 15%)

Rug: optrekken (poging tot..), cable row, deadlift
                          Borst: bankdrukken, dumbbell flye
                          Schouders: one sholder dumbell press, lateral dumbbell raises
                          Bicep: barbell curl, hammer curl
                          Tricep: one arm extension, dippen (poging tot..)

Aangezien ik buik de makkelijkste dag vond heb ik daar interval bij gedaan want daarna ben ik flink uitgeput.

Comment

Maar blijkbaar doe ik het dus fout dus alle suggesties zijn welkom

Dat apparaat leg press ruil ik wel in voor squads dan want dat is toch eigenlijk hetzelfde alleen dan is squad zwaarder vanwege stabiliteit enz toch?

Comment

Oh ik vergeet bij benen de twee apparaten voor binnenbenen en buitenbenen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X