Voeding + sport

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Voeding + sport

    Halloo,

    Kijk hier nu een tijdje mee, en wil toch even vragen of dit een goede combi is, ik wil graag bulken, VP maakt niet zoveel uit als die omhoog gaat, zolang ik maar gains maak in m'n kracht

    Als sportschema gebruik ik de 5x5
    A : Squat 5x5x40, Bench 5x5x35, deadlift 5x5x75
    B: Squat 5x5x40, pendlay 5x5x40, militairy 5x5x30

    Nu zie ik ook wel dat er 3x5 wordt gezegd en 1x5 bij Deadlift, zou ik dit nog moeten aanpassen, of is het zo goed?

    Heb al wel een geschiedenis met 5x5, ben in mei begonnen met dit schema, toen na 9 weken gestopt vanwege blessure in liezen en schouders, en een paar weken die 2 laten rusten.
    Daarna begonnen met een madcow 5x5 en dan de beginner, alleen niet serieus met het eten etc. dus was ook een fiasco

    1RM's zijn:
    Squat: onbekend, geen squatrek aanwezig, dus durf niet te gaan experimenteren, heb geen jongens in de gym die fatsoenlijk kunnen spotten, of überhaupt benen trainen, laatste keer geprobeerd was 80kg in juli
    Deadlift: 115 kg
    Bench: 67.5 kg
    Pendlay: 55 kg met cheaten (rug opgooien)
    militairy: 45 kg

    Voedingsschema zit bijgevoegd, met als 2e tabblat mijn stats.
    In het voedingsschema mist alleen nog de warme maaltijd (vlees + groente, dus zal rond de 500 kcals liggen ongeveer) en 1 x per dag een shake van Herbalife, alleen weet niet hoe ik die in zo'n tabel kan zetten qua voedingswaarde.

    Verder heb ik nog wel dat ik bij iedere squat 2 knakken hoor in beide knieen, het kraakbeen denk ik, is dat normaal? Doet geen pijn, maar lijkt mij niet gezond? Heb dit trouwens ook als ik de schoolslag zwem, zelfde geluid.

    Alle tips en tricks zijn welkom, mijn doel is voorlopig 85kg

    Groetjes,

    Tom
    Attached Files

  • #2
    Probeer je dag wat beter te verdelen. Lijkt mij handiger, zeker als je aangeeft in de knel te komen met eten. Daarnaast zou ik mijn vetten wat omhoog gooien, dit los je op door 30 gr ongezouten nootjes ergens bij te doen of een scheut olijfolie. Vetten zijn ook een makkelijke manier om aan je kcal te komen en bovendien goed voor je. Maar het lijkt mij dat 3200 kcal makkelijk te doen moet zijn.

    Het valt me ook op dat je erg weinig groenten eet. Er zijn zoveel produkten die je daarnaast kan gebruiken en door de dag kan eten. Ik zou persoonlijk niet vrolijk worden van dit voedingschema.

    StrongLifts 5x5: Ultimate Strength & Muscle Building Program StrongLifts
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

    Comment


    • #3
      Wat zeg je van:

      Brinta / havermout - whey - melk

      ----

      volkorenbrood - kipfilet - 20 gram amandelen

      ----

      Rijst - groenten - kip/vlees/vis

      ----

      Rijst - groenten - kip/vlees/vis

      ----

      kwark / casseine - 20 gram amandelen

      Je kan er altijd nog wat bijgooien qua maaltijden of ander producten zoals fruit en dergelijke. Spelen met de hoeveelheden om het passend te krijgen. Ik vind dit zelf een fijne indeling, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vond je huidige indeling alleen zo gek
      Last edited by pescatore; 14-02-2013, 15:49.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

      Comment


      • #4
        Dus dan eet je eigenlijk je eigenlijk maar 4 keer per dag en dan kwark voor het slapen?

        Lijkt mij wel relaxed eigenlijk, eet alleen nooit brood, dus dan zou ik dat aanpassen, eet ook geen Whey, heb ooit van de B&F gebruikt, maar was niet zo tevreden over de kwaliteit.

        Voor de rest heb ik wel altijd een bak van 285gr pinda's hier staan, zie net dat ik vergeten ben die erin te zetten, maar daar neem ik ondertussen van, doe ik meestal 2 of 3 dagen mee

        Dus dan zou bijvoorbeeld dit kunnen:

        sochtends: Brinta 100gr + melk ommenabij de 250 ml + HL shake + ommenabij de 250 ml melk
        2e maaltijd: 100 gr brinta + melk + 50-100 gr pinda's
        3e maaltijd: 150 gram pasta + 150 gram mais uit blik + blik tonijn uitgelekt (ongeveer 100 gram)
        4e maaltijd: warme maaltijd thuis (ga bijna op mezelf wonen gelukkig haha) met vlees + groente, geen aardappelen
        voor het slapen gaan: 500 gr magere kwark

        Is dat beter? Of misschien nog sochtends ergens 500 gram kwark ertussen gooien voor de eiwitjes?

        En tussendoor drink ik soms wel eens een Energy Drink of eet ik een koekie ofzo, is niet zo heel erg in de bulk right?

        Groet

        Comment


        • #5
          Originally posted by Knijpvuist View Post
          Halloo,

          Kijk hier nu een tijdje mee, en wil toch even vragen of dit een goede combi is, ik wil graag bulken, VP maakt niet zoveel uit als die omhoog gaat, zolang ik maar gains maak in m'n kracht

          Als sportschema gebruik ik de 5x5
          A : Squat 5x5x40, Bench 5x5x35, deadlift 5x5x75
          B: Squat 5x5x40, pendlay 5x5x40, militairy 5x5x30

          Nu zie ik ook wel dat er 3x5 wordt gezegd en 1x5 bij Deadlift, zou ik dit nog moeten aanpassen, of is het zo goed?
          Ik neem hierbij aan dat je 3x per week traint in de vorm van AxBxAxx of een variant hiervan. Dan zou ik zeggen zolang jij lekker gaat op 3x5 deadlift zie ik geen probleem. 5 werksets op hetzelfde gewicht 1,5x p/w is wel overkill voor je CNS wanneer je je huidige max benadert naar mijn mening.
          Kan zelf trouwens Wendlers 5/3/1 aanbevelen maar ook op dit schema zal je prima gaan
          Verder is echt alleen kracht-toename het doel?
          Originally posted by Knijpvuist
          Verder heb ik nog wel dat ik bij iedere squat 2 knakken hoor in beide knieen, het kraakbeen denk ik, is dat normaal? Doet geen pijn, maar lijkt mij niet gezond? Heb dit trouwens ook als ik de schoolslag zwem, zelfde geluid.
          Pijnloos is geen probleem, heb je veel speling op je (knie)-banden zitten (gezien je het ook bij de schoolslag hoort)?

          Comment


          • #6
            Originally posted by aktito View Post
            Ik neem hierbij aan dat je 3x per week traint in de vorm van AxBxAxx of een variant hiervan. Dan zou ik zeggen zolang jij lekker gaat op 3x5 deadlift zie ik geen probleem. 5 werksets op hetzelfde gewicht 1,5x p/w is wel overkill voor je CNS wanneer je je huidige max benadert naar mijn mening.
            Kan zelf trouwens Wendlers 5/3/1 aanbevelen maar ook op dit schema zal je prima gaan
            Verder is echt alleen kracht-toename het doel?
            Oke ga ik Wendlers eens googlen en dat proberen, ben deze week weer aan het warmdraaien voor 5x5, is toch weer even wennen na 4x8 en 3x15
            En krachttoename is het doel, en qua fysiek wat groeien, maar het eerste doel is 85kg en van daaruit doorgroeien, ultimate goal is rond de 90-95 denk ik
            Zag net in een logje de pushpress staan, een MMA kracht oefening, kan ik die er 1 keer per week bijvoorbeeld bij doen?
            Wil binnenkort MMA gaan doen namelijk

            Pijnloos is geen probleem, heb je veel speling op je (knie)-banden zitten (gezien je het ook bij de schoolslag hoort)?
            I don't know, weet wel dat ik vroeger afgekeurd ben voor de mariniers vanwege mijn linkerknie, al heb ik nooit last gehad van mijn knieen, maar die testvrouw zwaaide drie keer met mijn been en zei wel dat het feest niet doorging, alleen gaf ze daar geen reden bij..
            Kun je dit bij een fysio vragen?
            Last edited by Knijpvuist; 15-02-2013, 11:11.

            Comment

            Sidebar top desktop

            Collapse

            Actieve discussies

            Collapse

            Working...
            X