hoe vaak elke spiergroep per week?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe vaak elke spiergroep per week?

Ik pak op het moment alles 1x in de week verdeeld over 6 dagen trainen.
    ( Van die 6 dagen heb ik 2 dagen cardio. )

Ik heb nu alleen de vraag wat beter is.
    Alle spiergroepen 1 of 2 keer ( of zelfs 3 keer als het lukt ) te trainen in de week.
    ( natuurlijk rekening houdende met de rust tijd. )

Ik denk zelf dat 2 keer het beste is.
    ( 3 keer is niet haalbaar voor mij. )

Wat is nou "het beste" gedoelt op massa.
    Ook zou ik het voor kracht en uithoudingsvermogen willen weten.
    Maar dit zal allemaal wel overeen komen denk ik.

En hoe trainen jullie op het moment?
    Train Insane Or Remain The Same.

Maximaal 2x , ik raad het ub/lb schema aan. Daar staat verdere uitleg
    Hard work Pays off!

Comment

Waarom max 2x?
      Als het je 3x lukt dan is dat toch ook mooi.
      ( maar dan wel rekening gehouden met de rust tijden nartuurlijk )

Comment

Originally posted by JwvdM View Post
        Waarom max 2x?
        Als het je 3x lukt dan is dat toch ook mooi.
        ( maar dan wel rekening gehouden met de rust tijden nartuurlijk )
        Je geeft nu antwoord op je eigen vraag. Massa en kracht zit hem meer in je herhalingen en sets.
        Last edited by Aldo Raine; 03-09-2013, 17:05.
        Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Ligt eraan met welke intensiteit je traint, hoe je eet en wat je lichaam aan kan.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ja precies waarom vraag je het dan.
            Hard work Pays off!

Comment

Omdat ik me af vraag wat het beste is, 1 of 2 x?
              waar zal ik de meeste vooruit gang mee maken?
              ( ik denk 2x. )

Meestal wissel ik af bijv aantal schemas waarvan ik alles 1x in de week pak, en dan een aantal schemas waarvan ik alles 2x in de week pak.

En is het zo dat als je bijvoorbeeld maandag borst traint en de maandag er na pas weer dat er te veel dagen tussen zitten om "dikke" vooruitgang te maken?

Comment

Originally posted by Aldo Raine View Post
                Je geeft nu antwoord op je eigen vraag. Massa en kracht zit hem meer in je herhalingen en sets.

Ook in rust tijd tussen de sets toch?

4 tot 6 min kracht
                3 massa
                40 tot 60 kracht uithoudings vermogen

Zover ik het weet...

Comment

Sorry als dit een slechte topic is.
                  Maar ik kreeg vandaag twijfels over mijn schema door een sport instructeur die zij dat 1x in de week te weinig is voor massa.
                  Normaal luister ik nooit naar die gasten maar opzich zit er een hele kleine waarheid in toch?

Comment

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ml#post1143496

Even op deze bovenstaande link klikken.
                    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Bij ud2.0 zelfs 4x
                      Make it happen, shock everyone!

Comment

Er is geen 1 beste optie.. Zoals hier al eerder gezegd is, puur afhankelijk van je lichaam wat het aan kan hoe het reageert op bepaalde trainingsmethodes.. Try and find out!

Ik heb persoonlijk altijd wat meer hersteltijd nodig dan mn beste maatje. Hij eet er niet eens strict bij maar herstelt als malle en kan elke spiergroep wel 3x pw pakken en gewoon groeien zonder over te trainen. Dat moet ik niet na doen. Is voor iedereeen dus verschillend.
                        "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                          Ligt eraan met welke intensiteit je traint, hoe je eet en wat je lichaam aan kan.
                          Zeg meester troll. Bij deze een officiële waarschuwing voor serieus antwoorden.

jk...
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als je ervan uit gaat dat voeding, rust, intensiteit, motivatie, etc. optimaal afgestemd zijn op de persoon in kwestie, dan zullen de meesten beter progressie maken met een hogere frequentie dan 1x per week per spiergroep.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

SORRY, voor de late reactie.
                              Laatste tijd erg druk vind nu pas de tijd om te reageren.

Originally posted by gleke View Post
                              http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ml#post1143496

Even op deze bovenstaande link klikken.
                              Ik ga dit nog even door lezen als ik de tijd heb ( hoop morgen ) ziet er erg interesant uit!! Dankje!!

Originally posted by Cidious View Post
                              Er is geen 1 beste optie.. Zoals hier al eerder gezegd is, puur afhankelijk van je lichaam wat het aan kan hoe het reageert op bepaalde trainingsmethodes.. Try and find out!

Ik heb persoonlijk altijd wat meer hersteltijd nodig dan mn beste maatje. Hij eet er niet eens strict bij maar herstelt als malle en kan elke spiergroep wel 3x pw pakken en gewoon groeien zonder over te trainen. Dat moet ik niet na doen. Is voor iedereeen dus verschillend.
                              Ik zit een beetje te twijfelen.

Ik doe nu sinds 8 week alles 1 x in de week, en daarvoor alles 2 x in de week, maar heb het gevoel dat ik op beiden hard ga.

Alleen heb ik altijd het idee dat als ik alles 1x in de week pak ik meer tijd en energie kan leggen in een spiergroep ipv dat ik meerdere spiergroepen per dag doe.

MAAR aan de andere kant als ik alles 2x in de week moet raken pak je gauw meer compound oefeningen in een schema waardoor je wel goed stuk gaat!

Beide vind ik dus uiteindelijk lekker en probeer het ook een beetje af te wisselen.

Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Als je ervan uit gaat dat voeding, rust, intensiteit, motivatie, etc. optimaal afgestemd zijn op de persoon in kwestie, dan zullen de meesten beter progressie maken met een hogere frequentie dan 1x per week per spiergroep.
                              Hier uit concluderend mag ik dan wel 2x of meer alles trainen in de week.
                              Probeer alles zo goed mogelijk te doen en ben zeer gediciplineerd bezig met trainen al zeg ik het zelf.
                              Maar niet alleen met trainen ook voeding, rust, slaap alles wat er mee te maken heeft.
                              En aan me motivatie zal het zeker niet liggen !!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X