Hallo ik ben nieuw hier en vraag me af of elke spiergroep 1x in de week trainen genoeg is. op het internet lees ik veel dat iedere spiergroep twee x in de week aangepakt word. Ik train nu met split schema en heb na dat ik men rug of benen getraind heb altijd behoorlijk lang spierpijn 2/3 dagen. Wie kan mij hier meer oververtellen train momenteel ongeveer 5 dagen in de week maandags de benen+ onderrug dinsdags boven rug+ achterkant schouders, woensdag buikspieren, donderdag borst en op vrijdag schouders zaterdag en zondag rust train momenteel 2 jaar en kan nog een boel leren op het gebied van krachttraining denk ik dus alle info is welkom mvg klaas
elke spiergroep 1x in de week trainen genoeg?
Collapse
X
-
Het is niet optimaal en er zijn veel argumenten om die stelling te ondersteunen. Die kun je vinden met de zoekfunctie van het forum.
Trouwens, de spierpijn die jij zo intens ervaart komt juist doordat je de spiergroepen slechts 1x per week aanpakt.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
-
Met 1x per week zijn goede resultaten te behalen. Maar vaak wordt er inderdaad gesproken dat het 2 of 3x trainen van een spiergroep effectiever is dan 1x per week. Zelf denk ik, afgaande op de argumenten die in dergelijke artikelen genoemd worden, dat het trainen van meerdere keren per week van een spiergroep inderdaad effectiever is.
Mijn persoonlijke ervaring is dat wanneer je van 1x per week naar 2 of 3x per week gaat dat je ook anders naar je training moet kijken. Daar waar je bij 1x per week een spiergroep tot het uiterste afbrand, doe je dat bij 2 of 3x per week niet. Dus je moet iets veranderen aan het volume van de training. Het gevoel na de training is dan anders, bij mij overheerst dan het gevoel van "te weinig gedaan te hebben". De schade aan spier is bij meermaals per week kleiner waardoor je minder lang hoeft te stellen en je dus opnieuw een prikkel kunt geven dat in groei kan resulteren. Bij meermaals per week trainen heb je meer supercompensatie dan wanneer je 1x per week traint, uitgaande van iemand die naturel traint.
Ik zou zeggen, probeer eens een tijdje te trainen met een UB/LB of een push/pull schema waarbij je elke spiergroep 2x per week traint. Trek daaruit jouw conclusies. Ieder lichaam reageert anders op prikkels, wat voor jou werkt hoeft voor iemand anders niet te werken (en andersom).
Comment
-
Ik heb altijd spierpijn,heerlijk.
Aangezien ik ook split train,doe ik wel alles redellijk intensief en met een hoog volume.
Afgelopen donderdag heb ik mijn kuiten flink getraind en ik heb nu nog spierpijn.
Spierpijn is geen indicatie voor groei maar ook niet altijd een indicatie voor overtraining.
Het is voor mij wel een indicatie van een lekkere training.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
ok ik ben niet bekend met UB/LB of een Push/Pull schema ik zal nog is wat meer onderzoek doen hier op de site ik denk dat ik dan ook geen gevoel van voldoening krijg net wat jij zegt gevoel weinig gedaan te hebben ik ben wel aardig gegroeid in anderhalf jaar na mijn gevoel helaas is er bij ons op de sportschool geen enkele begeleiding en lopen ook niet echt ervaren jongens rond die al jaren trainen
Comment
-
Ik wil met mijn reactie niet zeggen dat spierpijn na de training altijd goed is he,integendeel!
Want als jij zo traint en je hebt nu een schouderblessure,kan het ook dat je verkeerd traint.
Het beste is toch om bv een ub/lb of push/pull schema te gaan volgen waarbij je alles 2 x p.w traint.
Maar dan doe je vooral compound oefeningen en zo min mogelijk(onnodige)isolatie oefeningen.
Bij de stickies staan kant en klare schema,s.
Mijn trainingen varieren nogal,ik bekijk de dag van training pas hoeveel sets en herhalingen ik ga doen.
Geen training is zo hetzelfde aangezien ik de ene dag wat meer gewicht kan verplaatsen dan de andere.
Ik hou wel een soort van rode lijn aan,maar volg dus geen vast schema.
Post je voedings-en trainingsschema eens hier ter beoordeling.
Aangezien je zegt dat je voeding goed in orde is,ben ik wel benieuwd.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by klaas31 View Postok ik ben niet bekend met UB/LB of een Push/Pull schema ik zal nog is wat meer onderzoek doen hier op de site ik denk dat ik dan ook geen gevoel van voldoening krijg net wat jij zegt gevoel weinig gedaan te hebben ik ben wel aardig gegroeid in anderhalf jaar na mijn gevoel helaas is er bij ons op de sportschool geen enkele begeleiding en lopen ook niet echt ervaren jongens rond die al jaren trainen
Comment
-
De blessure is vooral gekomen door men werk als schilder plus de fitness er nog is boven op. Ik let wel aardig goed op mijn voeding dat denk ik tenminste sochtends 7u begin ik met 2plakken bruin brood met kipfile en whey eiwitshake- 10u weer 3 plakken bruin brood met kipfile- 12u 2 plakken bruin brood met pindakaas en 250gr kwark-3u 2plakken brood kipfile en fruit plus iedere dag na trainen nog een whey shake savonds gewoon wat de potschaft aardappels groenten etc. en voor het slapen gaan een bak kwark van ongeveer 400 gr volg momenteel niet echt een bepaald trainingschema omdat ik die pees onsteking heb rugtrainen en benen gaat wel maar met de borst trainen moet ik echt rustig aan doen niet teveel gewicht en optrekken enzo wil ook niet maar goed met wat ik al eerder zei ik kan nog een boel leren denk ik maar moet eerst is van die blessure af ga zoiezo is even kijken na een ander schema hier op bodynet en kijken wel oefeningen ik wel kan doen.
Comment
-
Hier kan je je voeding in zetten:http://forum.bodynet.nl/attachments/...ma-leeg-v4.xls
Je zou niet de eerste zijn die door schilderwerk een blessure krijgt,maar vaak wordt dat verergerd door verkeerde oefeningen/uitvoering.
Bijvoorbeeld behind the neck pull/press,upright rows zijn nou niet de ideale oefeningen.
Daar worden je schouders op een verkeerde manier belast.Last edited by rain; 29-09-2013, 17:00.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by klaas31 View PostDe blessure is vooral gekomen door men werk als schilder plus de fitness er nog is boven op.
Ik let wel aardig goed op mijn voeding dat denk ik tenminste
sochtends 7u begin ik met 2plakken bruin brood met kipfile en whey eiwitshake-
10u weer 3 plakken bruin brood met kipfile-
12u 2 plakken bruin brood met pindakaas en 250gr kwark
-3u 2plakken brood kipfile en fruit
plus iedere dag na trainen nog een whey shake savonds gewoon wat de potschaft aardappels groenten etc. en voor het slapen gaan een bak kwark van ongeveer 400 gr
volg momenteel niet echt een bepaald trainingschema omdat ik die pees onsteking heb rugtrainen en benen gaat wel maar met de borst trainen moet ik echt rustig aan doen niet teveel gewicht en optrekken enzo wil ook niet maar goed met wat ik al eerder zei ik kan nog een boel leren denk ik maar moet eerst is van die blessure af ga zoiezo is even kijken na een ander schema hier op bodynet en kijken wel oefeningen ik wel kan doen."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
3 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
21 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment