Muscle & Strength FB routine

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muscle & Strength FB routine

    Ik heb een tijdje gewoon gefitnessd e.d. en wil nu serieus bezig gaan. Mn voeding is op orde, zit zon 400kcal boven mn behoefte. Ik ben nu alleen nog opzoek naar een goed schema om spiermassa op te bouwen. Maar zie door de bomen het bos niet meer er is zoveel!
    Vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit schema?

    Is het niet teveel van het goede? Is het niet een soort 5x5 schema met veel extras?
    Kan ik beter zon soort schema volgen of een 5x5 of nog totaal wat anders?

    Alvast bedankt!

  • #2
    wat is een tijdje? en wat bedoel je met gewoon gefitnessd?
    als je nog nooit iets als 5x5 gevolgd hebt zou ik zeggen begin daarmee. Concentreer je op de basis oefeningen- goede uitvoering en langzaam opbouwen in gewicht.

    Waarmee ik niet zeg dat dat andere geen goed schema is
    ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

    Comment


    • #3
      Ik heb een jaar een standaard 3daags split schema.gedaan, ben toen een jaar wezen reizen en nu sinds een maand of 4-5 weer met datzelfde split schema verder gegaan. Maar ben wel toe aan een ander schema.

      Comment


      • #4
        Originally posted by mzzx View Post
        Ik heb een jaar een standaard 3daags split schema.gedaan, ben toen een jaar wezen reizen en nu sinds een maand of 4-5 weer met datzelfde split schema verder gegaan. Maar ben wel toe aan een ander schema.
        Waarom gain je er niet meer mee dan?
        "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

        Comment


        • #5
          Ik heb er nooit echt mee gegained. Ook omdat ik me toen totaal niet me de voeding bezig hield.
          Aangezien ik nu een totaal andere instelling heb en nu juist wil gainen heb ik eerst mn voeding geregeld. Maar er zijn zoveel trainings schema en ik vroeg me af wat nu een goede is wat vooral gericht is op het gainen.

          Comment


          • #6
            als je gericht gaat trainen om winst te pakken is dat zowizo al heel anders dan zomaar een schematje afwerken in de gym.
            ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

            Comment


            • #7
              Ja zover was ik ook alwel. Kom er alleen niet uit welk schema nu het slimst is om mee te beginnen

              Comment


              • #8
                als je nog nooit iets als 5x5 gevolgd hebt zou ik zeggen begin daarmee....

                oeps... dat had ik geloof ik al gezegd
                ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

                Comment


                • #9
                  hmm dat lijkt mij ook wel een mooi schema, waarom begin je niet met het schema van dynobet? ub/lb 3 daags, en is dit schema van M&F voor massa? zoja wat is beter de 10x8x6x6 methode of 5x5?

                  Comment


                  • #10
                    Beetje veel, maar verder niet slecht hoor

                    Comment


                    • #11
                      upright row vervangen voor side raises
                      minder blessure gevoelig.

                      en skull skrushers vervangen voor lying tricep extension
                      minder blessure gevoelig en grotere tricep contractie

                      seated arnold press vervangen voor staande strict overhead press (Military press met voeten schouderbreedte)
                      geen rotatie waardoor blessure gevoeligheid afneemt. en doordat die staan uitgevoerd wordt is het minder belastend voor de onderrug.
                      de rotatie van de arnold press lijkt heel erg mooi zodat de schouders dan meer worden aangesproken, het gaat daarbij om de front delts die bij de meeste mensen al voorlopen. ook door de draai kun je minder gewicht aan waardoor de schouder en tricep minder belast worden.
                      ik ben van mening dat door de draai geen accent op de schouder gelegd wordt, maar minder op de tricep.

                      opbouw van het schema is goed, de oefeningkeuze ben ik minder fan van.

                      Comment

                      Sidebar top desktop

                      Collapse

                      Actieve discussies

                      Collapse

                      Working...
                      X