Full body of toch split?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Full body of toch split?

    Hoi allemaal,

    Ik ben al een tijdje bezig met trainen, maar tot voor kort stond dat door een gebrek aan motivatie geregeld op een lager pitje. Nu ik gestopt ben met roken en ik sinds de verhuizing een sportschool op steenworp afstand van huis heb liggen vind ik het heerlijk om even in een uur alles kwijt te raken. Zodra ik thuis ben heb ik alweer zin in de volgende workout.

    Anyway, ik train nu 3x per week en hou eigenlijk nog steeds m'n jaren oude schema aan:
    - Barbell bench press
    - Incline dumbell
    - Fly
    - Overhead press
    - Side raises
    - Seated cable row / lat pulldown
    - Leg press
    - Leg extensions

    Ik kan nog niet zeggen of de rek er al uit is, maar ik denk wel dat ik er goed aan doe het roer in m'n schema ook om te gooien. Wat eisen betreft wil ik in ieder geval de deadlift en squat er in hebben en 3 x per week trainen voor meer massa / kracht.

    Wat is in mijn geval wijsheid? Full body of split? Bij een split schema kan ik in ieder geval makkelijk de compounds er in verwerken.

    1. Dinsdag borst / schouders / triceps met nadruk op de bench press
    2. Vrijdag rug en biceps met nadruk op de deadlift
    3. Zondag benen en buik met nadruk op de squats

    Bij een full body 3 x per week compounds is denk niet handig, maar hoe dan?

    Voor wat het waard is; ben 1.78 lang en weeg nu 85 kilo.

  • #2
    bij 3 keer trainen per week zou ik het bij een full body schema houden.
    Natuurlijk kan je daar ook de compounds in verwerken. Lees je eens in op stronglifts of starting strength
    Heel eenvoudige schema's met alle belangrijke compounds erin.
    ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

    Comment


    • #3
      ik zou in ieder geval eerst gaan squatten en vervolgens pas gaan deadliften.

      klote squatten met een onderrug die nog niet hersteld is.

      Comment


      • #4
        Ik doe de ene week ub-lb-ub en de week erop lb-ub-lb! Ik vind het een heerlijke manier van trainen.
        The expert in anything was once a beginner..

        Comment


        • #5
          Originally posted by MisterMn View Post
          Ik doe de ene week ub-lb-ub en de week erop lb-ub-lb! Ik vind het een heerlijke manier van trainen.
          Ben ik vandaag mee begonnen ja! Het schema Van DeFranco heb ik gebruikt.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Solitude View Post
            Ben ik vandaag mee begonnen ja! Het schema Van DeFranco heb ik gebruikt.
            dat is een puik schema . ga je lekker kracht en massa mee bouwen .
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

            The upper back is the new chest Defranco

            Comment


            • #7
              waar is dit schema terug te vinden?

              Comment


              • #8
                Originally posted by vincent1972 View Post
                waar is dit schema terug te vinden?
                Westside for Skinny Bastards - Starting Strength Wiki

                Op z'n eigen site staat-ie ook, maar hier vind ik 'm iets overzichtelijker. Als je niet aan een relatief zware sport doet of iig lichamelijk bezig bent kun je de lower body ook 2x in de week doen.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mascotte View Post
                  dat is een puik schema . ga je lekker kracht en massa mee bouwen .
                  Denk het ook wel ja. Vanavond eerste workout gedaan. Fijne aan een nieuw schema vind ik wel dat ik ook ff uit de routine kom. Waar ik eerst maar bleef hangen op m'n bench press bijvoorbeeld. Vanavond zonder veel moeite 5 kg zwaarder dan normaal gepakt en had nog wel ruimte voor nog een 5. Mindset is key blijkt maar weer.

                  Comment


                  • #10
                    Ik ga dit schema ook nemen! Ideaal en past goed in mn roosrer, alleen snap ik niet wart rm betekent en pr

                    Comment


                    • #11
                      @gent

                      de tijd die je gebruikt heb om dat hier neer te zetten (rm / pr) had je ook kunnen gebruiken om het in google te typen.
                      Dan had je je antwoord al gehad.

                      ja,ik had het ook hier neer kunnen zetten,maar je vraagt niet naar het antwoord.
                      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
                      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

                      Comment

                      Sidebar top desktop

                      Collapse

                      Actieve discussies

                      Collapse

                      Working...
                      X