Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met trainen, maar tot voor kort stond dat door een gebrek aan motivatie geregeld op een lager pitje. Nu ik gestopt ben met roken en ik sinds de verhuizing een sportschool op steenworp afstand van huis heb liggen vind ik het heerlijk om even in een uur alles kwijt te raken. Zodra ik thuis ben heb ik alweer zin in de volgende workout.
Anyway, ik train nu 3x per week en hou eigenlijk nog steeds m'n jaren oude schema aan:
- Barbell bench press
- Incline dumbell
- Fly
- Overhead press
- Side raises
- Seated cable row / lat pulldown
- Leg press
- Leg extensions
Ik kan nog niet zeggen of de rek er al uit is, maar ik denk wel dat ik er goed aan doe het roer in m'n schema ook om te gooien. Wat eisen betreft wil ik in ieder geval de deadlift en squat er in hebben en 3 x per week trainen voor meer massa / kracht.
Wat is in mijn geval wijsheid? Full body of split? Bij een split schema kan ik in ieder geval makkelijk de compounds er in verwerken.
1. Dinsdag borst / schouders / triceps met nadruk op de bench press
2. Vrijdag rug en biceps met nadruk op de deadlift
3. Zondag benen en buik met nadruk op de squats
Bij een full body 3 x per week compounds is denk niet handig, maar hoe dan?
Voor wat het waard is; ben 1.78 lang en weeg nu 85 kilo.
Ik ben al een tijdje bezig met trainen, maar tot voor kort stond dat door een gebrek aan motivatie geregeld op een lager pitje. Nu ik gestopt ben met roken en ik sinds de verhuizing een sportschool op steenworp afstand van huis heb liggen vind ik het heerlijk om even in een uur alles kwijt te raken. Zodra ik thuis ben heb ik alweer zin in de volgende workout.
Anyway, ik train nu 3x per week en hou eigenlijk nog steeds m'n jaren oude schema aan:
- Barbell bench press
- Incline dumbell
- Fly
- Overhead press
- Side raises
- Seated cable row / lat pulldown
- Leg press
- Leg extensions
Ik kan nog niet zeggen of de rek er al uit is, maar ik denk wel dat ik er goed aan doe het roer in m'n schema ook om te gooien. Wat eisen betreft wil ik in ieder geval de deadlift en squat er in hebben en 3 x per week trainen voor meer massa / kracht.
Wat is in mijn geval wijsheid? Full body of split? Bij een split schema kan ik in ieder geval makkelijk de compounds er in verwerken.
1. Dinsdag borst / schouders / triceps met nadruk op de bench press
2. Vrijdag rug en biceps met nadruk op de deadlift
3. Zondag benen en buik met nadruk op de squats
Bij een full body 3 x per week compounds is denk niet handig, maar hoe dan?
Voor wat het waard is; ben 1.78 lang en weeg nu 85 kilo.
Comment