hoe vaak per week trainen.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hoe vaak per week trainen.

    Ik ben benieuwd vanaf wanneer je ongeveer een extra dagje sporten er bij kan pakken. Dit natuurlijk wel met een goed eet/trainingsschema.

    bv:
    maand 1-6 3x pw
    maand 7-12 4x pw
    maand 13-18 5x pw
    maand 18-24 6x pw.

    Ik zeg niet dat het waar is wat ik hier boven heb gezegd dit is enkel als voorbeeldje hoe ik het bedoel.

    Ik train nu zelf 3x pw en ik benieuwd wanneer ik dit op kan bouwen naar 4/5/6 keer pw.
    (niet in een keer van 3 naar 6 natuurlijk)


    Verder ben ik benieuwd hoe vaak jullie per week trainen.

  • #2
    Ik train zelf 3x per week en ik ben net begonnen. over een paar weken wil ik beginnen met 4x per week. Ik vraag me af of je wel genoeg rust krijgt als je meer als 4x per week gaat?
    16 jaar: bp: 6x88kg dl: 8x108kg sq:8x108kg mp: 8x 63kg

    Comment


    • #3
      Ligt er ook maar net aan wat voor split je hebt.
      Maar 4-5x in de week moet wel zat zijn voor gains hoor...
      Become the best version of yourself - Elliot Hulse

      Comment


      • #4
        hangt helemaal vanaf wat je nu doet en wat je van plan bent om te gaan doen. om helemaal in trainingen per keer te gaan meten is niet helemaal goed.

        als je nu 3x/week full body doet van 1u30min en je gaat binnenkort 6x/week ub/lb doen van 45min per training doe je in principe hetzelfde maar train je wel vaker.

        je moet kijken hoeveel je lichaam aan kan en als je het totale volume wil gaan verhogen kun je dat het beste met stappen doen. denk dat je dan wel redelijk in de buurt zit met de planning die je daar boven hebt.

        wel is de vraag of 5/6 keer trainen voordeel heeft op 3/4 keer.

        Comment


        • #5
          Het hangt er totaal vanaf hoe jou training eruit ziet en
          wat voor geloof je aanhangt.
          als je een fullbody schema gaat doen is 3 dagen wel de
          max.
          Als je alle spiergroepen op deels of helemaal splits, zou je
          wel een keer of 6 kunnen gaan.
          Belangrijk is dat je het zo indeelt dat jij en je lichaam het vol kunnen
          houden. Starten met maandje of 3 fullbody voor 3 dagen per
          week en onder tussen sleutelen aan een mooi splitschema is mijn tip.

          succes!
          Cutting
          age:34 1.89m 106 kg BF:17-19%

          Comment


          • #6
            ja ik doe momenteel een 3 daagse split, ik ben van plan dit nog 2 maanden te doen, vervolgens nog 2/3 maanden de ub/lb 4pw van dynobet en daarna een split met eventueel meer dagen.

            Maar ik ben vooral benieuwd of 5/6 daagse split een beter resultaat geeft dan 3x pw fullbody bijvoorbeeld.

            Comment


            • #7
              zal niet te snel switchen van schema als ik jou was, als je namelijk nog steeds vooruitgang boekt, gewoon blijven volgen. als je niet meer aankomt ligt dit meestal toch aan het feit dat je te weinig eet. succes!
              “Strong people are harder to kill than weak people and more useful in general.”

              Comment


              • #8
                je kan gerust van 3x naar 6x gaan hoor!
                gewoon op een split overstappen...

                Comment


                • #9
                  Ik kijk eigenlijk helemaal niet naar hoevaak per week ik ga. Ik maak gewoon een split schema waarin de rustdagen kloppen en met een goed dieet erbij kan het niet mis gaan als je de hoeveelheid sporten aan kan. Je lichaam weet echt niet wanneer het maandag is en wanneer zondag, het draait om de rustdagen en in hoeverre jij in staat bent vaak te sporten
                  the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

                  Comment


                  • #10
                    Idd, gewoon kijken dat je spieren voldoende rust/herstel krijgen na een training vooralleer je ze weer gaat afbeulen.
                    Zat in het begin op 3pw full body volgestouwd met compounds (squat, DL, BP,..) en telkens met maar 1 dag tussen trainingen.
                    Op de duur begon dit tegen me te werken door te weinig herstel.

                    Zit nu op UB/LB van Dyno 4x pw en daar heb ik minstens 2 dagen rust tussen het trainen van elke spiergroep en dat gaat een pak vlotter.
                    It's all in the recovery process...

                    Comment

                    Sidebar top desktop

                    Collapse

                    Actieve discussies

                    Collapse

                    Working...
                    X