hoeveel keer trainen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hoeveel keer trainen

    ik vroeg me dit af,
    Hoeveel keer per week moet je dezelfde spiergroep trainen?
    Ik hoor van sommige 1 keer, en van andere hoor ik 2 keer...

    En hoeveel keer per week moet je trainen, en hoeveel rust dagen?
    Kan je bv alle spiergroepen in 3 dagen trainen, over beter verdelen over 4 of 5 dagen?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  • #2
    2-3 keer per week. 1 keer is te weinig; je spieren groeien niet genoeg als je ze na een training 7 dagen laat rusten.

    Aanbevolen wordt meestal 3-4 keer per week trainen. Mogelijkheden zijn:

    - 3x per week een fullbody-schema
    - 3x per week verdeeld als: 2x bovenlichaam, 1x onderlichaam en de volgende week omgekeerd
    - 4x per week verdeeld als: 2x bovenlichaam en 2x onderlichaam

    Beginners wordt geadviseerd 3x per week een fullbody-schema te volgen. Voor mij heeft 2x bovenlichaam en 2x onderlichaam per week goed geholpen; uiteraard laat je hier dan 2-3 volle dagen rust tussen. Buikspieren schijnen vaker getraind te kunnen worden, dus die train ik (en vele anderen) 3x per week.

    Comment


    • #3
      Ik doe vanaf dag 1 een 4 daagse split waarbij alles 1x per week aangepakt word.

      Je kan alles gewoon 1x per week pakken als je dat wil,maar als je nog een redelijke beginner bent dan zou ik alles 2x / 3x doen zoals dynamix aangeeft.
      Daarna kun je zelf de keuze maken.

      Zo ongeloofelijk zwart / wit als dynamix het hiervboven zet dat 1x per week te weinig is ,is dus complete onzin.
      Last edited by Mvos; 09-03-2014, 07:58.
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

      Comment


      • #4
        Ik doe altijd 2 of 3 keer per week (altijd 2 en als ik tijd heb 3 keer per week) een full-bod van tussen de anderhalf en twee uur. inclusief cardio
        You don't quit when you're tired.
        You quit when you're done.

        Comment


        • #5
          Ik heb de eerste vier maanden een 3 daagse split gevolgd met volgorde trainingsdag-rustdag-trainingsdag-rustdag etc.. Om en om dus.
          Sinds ik op dit forum zit een vier daagse split. K heb voor mijn doen/situatie denk ik niet meer uit de tijd kunnen halen dan wat ik heb gedaan
          the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

          Comment


          • #6
            Ik heb bijna altijd een standaard 3 a 4-daags splitschema gevolgd.
            Daar baal ik nu wel van ,want met alle spiergroepen 2 x per week belasten zoals ze nu adviseren, was ik misschien wel 50 kg aangekomen ipv 30 kg.

            Je moet een schema pakken dat je leuk vindt, dat is het allerbelangrijkste.
            Als je alle spiergroepen 2 x p.w met tegenzin traint, is het gauw over.
            Dat geldt uiteraard ook voor een standaard splitschema.
            Voor progressie ben ik er wel van overtuigd dat je minimaal 3 x p.w moet trainen, al is het uiteraard ook belangrijk HOE je traint .
            Last edited by rain; 09-03-2014, 15:10.
            DIVIDE ET IMPERA

            Comment


            • #7
              Originally posted by BeauSchevenels View Post
              ik vroeg me dit af,
              Hoeveel keer per week moet je dezelfde spiergroep trainen?
              Ik hoor van sommige 1 keer, en van andere hoor ik 2 keer...

              En hoeveel keer per week moet je trainen, en hoeveel rust dagen?
              Kan je bv alle spiergroepen in 3 dagen trainen, over beter verdelen over 4 of 5 dagen?

              Alvast bedankt voor jullie hulp.
              Nou, je MOET niks.

              Maar het is ook afhankelijk van wat jou ambities zijn, of je er een andere sport naast beoefent, welke doelen je hebt, etc.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mvos View Post
                Ik doe vanaf dag 1 een 4 daagse split waarbij alles 1x per week aangepakt word.

                Je kan alles gewoon 1x per week pakken als je dat wil,maar als je nog een redelijke beginner bent dan zou ik alles 2x / 3x doen zoals dynamix aangeeft.
                Daarna kun je zelf de keuze maken.

                Zo ongeloofelijk zwart / wit als dynamix het hiervboven zet dat 1x per week te weinig is ,is dus complete onzin.
                Helemaal mee eens, ik heb veel progressie gemaakt met 1x per week. Of het beter kon? Zou kunnen, ik zie in mijn omgeving in ieder geval niet veel mensen meer progressie maken met een fb of een ub/lb.

                Hier een mooi stukje waar je zeker weten wat aan hebt:

                Victor Mooren Split routine: Goed voor optimale spiergroei? - Victor Mooren

                Comment


                • #9
                  Originally posted by generation_iron View Post
                  Helemaal mee eens, ik heb veel progressie gemaakt met 1x per week. Of het beter kon? Zou kunnen, ik zie in mijn omgeving in ieder geval niet veel mensen meer progressie maken met een fb of een ub/lb.

                  Hier een mooi stukje waar je zeker weten wat aan hebt:

                  Victor Mooren Split routine: Goed voor optimale spiergroei? - Victor Mooren
                  Het valt mij op dat je vaker die Victor Mooren aanhaalt in jou replieken. Ken je hem persoonlijk?


                  Ik heb eens gekeken op zijn webpagina en het ziet er best wel goed uit qua inhoud. Er zitten geen wilde cowboyverhalen tussen en het is allemaal goed onderbouwd over het algemeen. Wat kennis betreft is het dik in orde lijkt mij. Ook is hij een aanhanger van trainingsmethodes zoals Texas Method en MadCow en dat is ook wat hij zijn klanten voorschrijft. Dat vind ik verfrissend.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

                  Comment


                  • #10
                    Ben ook een fan van 'm, heeft ook regelmatig op BN gepost tijdje terug.
                    1x per week trainen is natuurlijk relatief ineffectief (uitgezonderd de genetische top en roiders), maar als je lekkerder gaat op 1x pw omdat je je beter in kunt zetten of wat dan ook, tsja waarom niet. Dat je spieren 'niet groeien' van 1x per 7 dagen belasten is niet waar indd

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Het valt mij op dat je vaker die Victor Mooren aanhaalt in jou replieken. Ken je hem persoonlijk?


                      Ik heb eens gekeken op zijn webpagina en het ziet er best wel goed uit qua inhoud. Er zitten geen wilde cowboyverhalen tussen en het is allemaal goed onderbouwd over het algemeen. Wat kennis betreft is het dik in orde lijkt mij. Ook is hij een aanhanger van trainingsmethodes zoals Texas Method en MadCow en dat is ook wat hij zijn klanten voorschrijft. Dat vind ik verfrissend.
                      Klopt
                      Ik ken hem van dbb.com, hij heeft daar ook een logje. Hij geeft duidelijke en betrouwbare informatie, leerzaam voor velen onder ons en makkelijk geschreven.

                      Comment

                      Sidebar top desktop

                      Collapse

                      Actieve discussies

                      Collapse

                      Working...
                      X