Ik zal me eerst even voorstellen. In maart 18 geworden, lengte is 1.78m, gewicht ligt rond de 78 KG. Motivatie voor fitnessen: massa opbouwen, genoeg tijd, genoeg geduld! Ik heb me gisteren op fitness ingeschreven, maar zit zelf al langer tijd op Dutchboudybuilding en op internet wat informatie te zoeken over hoe ik het beste aan de slag kan gaan als beginner. Zo ben ik termen als compoundoefeningen, isolatietraingen gaan opzoeken. Maar ook met wat voor schema ik als beginner het beste kan beginnen: Full Body? Split? UB? LB?
Na dat ik op internet wat behoorlijk informatie heb gelezen en de ervaringen van andere mensen onder de loep heb genomen, heb ik besloten om met een Full Body 3x per week schema te beginnen. Dit omdat ik zo m'n lichaam in balans kan brengen. Ik heb zo even verder gekeken, men adviseert om per spier groep niet meer dan 2 oefeningen te nemen, om eerst met compoundoefeningen te beginnen ( dit omdat je hier mee meerdere spiergroepen tegelijkertijd traint ) daarna isolatietraining ( puur één spiergroep ). Uit al deze informatie heb ik deze schema kunnen maken met oefeningen op volgorde.
Maandag/Woensdag/Vrijdag
1. BENEN - Leg Pres 4x8
Barbell seated calf rise 4x8
2. RUG - Lat Pull down 4x8
Barbell bent over row 4x8
3. BORST - Bench Press 4x8
Machine Fly ( buitenkant borst ) 4x8
3. SCHOUDERS - Machine Shoulder Pres 4x8
Dumbel Lateral raise 4x8
4. TRICEPS - Tricep Push down machine 4x8
Machine Tricep extension 4x8
5. BICEPS - Bicep Machine Extension 4x8
Dumbell Curl 4x8
Barbell Curl 4x8
6. BUIK - Crunch 4x25
Zoals jullie merken heb ik 't nadruk vooral op machines gezet, omdat ik het persoonlijk fijner en veiliger vind ( minder kans op fouten ) om met machines te werken. En ik weet dat er foutjes er tussen zitten. Kunnen jullie mij dan eventueel daarop verbeteren? Ik hoor het graag van jullie!
Na dat ik op internet wat behoorlijk informatie heb gelezen en de ervaringen van andere mensen onder de loep heb genomen, heb ik besloten om met een Full Body 3x per week schema te beginnen. Dit omdat ik zo m'n lichaam in balans kan brengen. Ik heb zo even verder gekeken, men adviseert om per spier groep niet meer dan 2 oefeningen te nemen, om eerst met compoundoefeningen te beginnen ( dit omdat je hier mee meerdere spiergroepen tegelijkertijd traint ) daarna isolatietraining ( puur één spiergroep ). Uit al deze informatie heb ik deze schema kunnen maken met oefeningen op volgorde.
Maandag/Woensdag/Vrijdag
1. BENEN - Leg Pres 4x8
Barbell seated calf rise 4x8
2. RUG - Lat Pull down 4x8
Barbell bent over row 4x8
3. BORST - Bench Press 4x8
Machine Fly ( buitenkant borst ) 4x8
3. SCHOUDERS - Machine Shoulder Pres 4x8
Dumbel Lateral raise 4x8
4. TRICEPS - Tricep Push down machine 4x8
Machine Tricep extension 4x8
5. BICEPS - Bicep Machine Extension 4x8
Dumbell Curl 4x8
Barbell Curl 4x8
6. BUIK - Crunch 4x25
Zoals jullie merken heb ik 't nadruk vooral op machines gezet, omdat ik het persoonlijk fijner en veiliger vind ( minder kans op fouten ) om met machines te werken. En ik weet dat er foutjes er tussen zitten. Kunnen jullie mij dan eventueel daarop verbeteren? Ik hoor het graag van jullie!
Comment