conditie schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• conditie schema

Hallo,

Ik zit reeds enkele jaren met evenwichtsstoornissen en constant duizelig, in UZ Gent zijn ze nog steeds onderzoeken aan het doen om te zien wat het is en of ze er iets kunnen aandoen.
    Hierdoor heb ik dus een paar jaar nog niets van sport kunnen doen en is mijn conditie echt slecht, vroeger deed ik bijna alle dagen ijshockey en mountainbike maar ik kan mij zelfs moeilijk recht houden op een fiets, laat staan concentreren. Ik ben ook alle dagen doodmoe, om het even hoelang ik slaap enzo. Ik ga van mijn werk meteen mijn zetel in omdat ik er zoveel last van heb.

Om toch iets aan mijn conditie te doen heb ik mij een hometrainer gekocht met 20kg vliegwiel en 12 programma's + hartslagprogramma met borstband.

Nu had ik graag geweten hoeveel keer/week en hoelang/keer ik zou moeten trainen en onder welk hartslag percentage om conditie te verbeteren.
    Als dat allemaal beter begint te gaan en de ziekte gaat ook beter zou ik buiten beginnen joggen ook ter afwisseling, dan weet ik ook meteen welke hartslag ik daar moet hebben.

bedankt

Welkom.

Daar ben je mooi klaar mee zeg, hopen dat het verbetert.
    Wat betreft je vraag: kan je niet beter met een-fysio-therapeut in UZ Gent overleggen wat wijsheid is?
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ja ik hoop het ook dat het verbetert, vandaag moet ik nog een scan van mijn hoofd laten nemen en bij een dokter en een professor nog dezelfde dag.
      Ik zal daar ook eens vragen wat ze mij zouden aanraden, maar ik zit bij NKO artsen nu omdat ze denken dat er iets met mijn rotsbeenderen ofzo kan mis zijn. Ik denk niet dat die er veel van kunnen zeggen over hoe ik moet trainen.

Er is hier 5min vandaan wel een fysiotherapeut met een fitness, zou ik dan beter bij hem gaan als ik met zo een ziekte zit? Dan kan ik bevoorbeeld 2x bij hem gaan en 2x thuis op de hometrainer.

Comment

Dat lijkt me wel verstandig ja.
        Onder begeleiding trainen is nooit verkeerd,en zeker niet omdat ze nog niet exact weten wat het is.

Succes in ieder geval.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X