Nieuw schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw schema

DE theorie achter dit schema is zoveel mogelijk proberen een grote spiergroep met een kleine te combineren, waarom, omdat bij de training van een grote spiergroep meer test en groeihormoon vrijkomt en zo de kleinere spiergroep daar mee kan van profiteren

Dag 1 : Rug - achterkant schouders - kuiten
    Dag 2 : Hamstrings - borst - schouders
    Dag 3 : quadriceps - biceps - triceps

Ik bekijk van week tot week hoeveel ik kan trainen, als ik 4 keer kan trainen dan splits ik ze nog eens
    Het trainen zelf gebeurt oftewel het 10x10 princiepe (10sets van 10hh met 1 minuut rust ertussen of 1 set 8 hh + 8hh met lichter gewicht en nog eens 8 hh met lichter gewicht, en zo verder voor set 2 en misschien set 3)

Zo wat denken jullie, ik weet het lijkt nog zo een standaard systeem maar heb al een paar keer zo getraind en is wel lekker

Grtz
    stil growing

lijkt wel lekker

ik zou dan ma , woensdag en vrijdag trainen

Comment

Ziet er goed uit snip, ben benieuwd naar je oefeningen.

Succes bro

Grt R

Comment

Originally posted by [b
        Citaat[/b] (Romme @ Jul. 31 2005,15:19)]Ziet er goed uit snip, ben benieuwd naar je oefeningen.

Succes bro

Grt R
        , neem aan dat je geen 4 oef. per spiergroep pakt !

Grtz Sjoerd,
        Alias Homer Simpson ...

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (snipke @ Jul. 31 2005,15:02)]Dag 1 : Rug - achterkant schouders - kuiten

Zo wat denken jullie, ik weet het lijkt nog zo een standaard systeem maar heb al een paar keer zo getraind en is wel lekker

Grtz
          Persoonlijk zou ik de split iets wijzigen, Snipke:

-Rug, schouders, achterkant schouders, buik
          -Borst, biceps, triceps (armen ev. in supersets)
          -Quadriceps, hamstrings, kuiten

Zou ik zelf lekkerder vinden.  

We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Mr. Symmetry @ Jul. 31 2005,15:35)]
            Originally posted by [b
            Citaat[/b] (snipke @ Jul. 31 2005,15:02)]Dag 1 : Rug - achterkant schouders - kuiten

Grtz

eigenlijk wel want in uw schema snipke ga ge uw schouders overtrainen

Comment

Dat overtrainen van schouders lijkt zo maar valt alles mee. Zou zelf ook gewoon benen helemaal op een aparte dag trainen.

Greets...
              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Mr. Symmetry @ Jul. 31 2005,15:35)]
                Originally posted by [b

Grtz

Mooi schema Mr Symmetrie maar dan is de achter liggende gedachte weg, de gedachte was,altijd een grote spiergroep combineren met een kleine.

En schouders overtrainen zal ik niet vlug doen,omdat ik nog steeds sukkel met mijn schouder, mijn schouder training is meer gericht op revalidatie dan op trainen, enkel achterkant pak ik stevig aan omdat dat gaat zonder pijn. Meestal is schouder training : 2sets upright row met brede greep en 2 sets dumbell drukken of barbell drukken en soms 2sets side raise aan de kabels en thats it.

GRtz
                stil growing

Comment

Ik persoonlijk zou schouders op dezelfde dag pakken;

Je kan schouders niet geheel isoleren; dus als je de achterste kop wilt pakken, pak je automatisch de andere 2 koppen ook mee,.vandaar dat ik de gehele schouder op dezelfde dag zou pakken....

Ik vind het schema van Sym zelf ook logischer, de spiergroepen sluiten beter op elkaar aan. (als je borst pakt, pak je iets triceps mee, etc...)
                  Die therorie van groeihormoon/test is wel goed verzonnen, maar niet een beetje vergezocht.....?
                  Ik ben verder nog nooit tegengekomen dat een schema in elkaar werd gezet met oogpunt op groeihormoon/test namelijk.

Ik lees trouwens net dat je nu aan de winny zit, dan zou ik het verhaal van extra test-release zowiezo maar ff uit je hoofd zetten, want dat heb je nu niet echt nodig en je eigen productie is nu toch nihil. Dit schema zou misschien voor een hele fanatieke natural een uitkomst zijn, maar als ik jou was zou ik geen schema bouwen rondom afgifte extra test.

Maargoed, variatie is altijd wel goed.

Ciao, Lorenzo

Comment

En waarom zou je volgens jouw de koppen niet kunnen isoleren, als je de voorkant traint van je schouders gebruik je toch de achterkant niet.

Comment

Het wordt eentonig maar stel je gerust eerst ff voor, weten de mensen ook met wie ze praten hè...

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (18fitie @ Aug. 04 2005,22:29)]En waarom zou je volgens jouw de koppen niet kunnen isoleren, als je de voorkant traint van je schouders gebruik je toch de achterkant niet.
                        Je hebt nog veel te leren voorbeeld bij upright rows gebruik je alledrie de schouderkoppen goed je spreekt de middelste wel meer aan dan de rest, maar op de het gebied van schouder training denk ik niet dat er echte isolatie oefeningen zijn!

( dit geld alleen voor schouders )

@de poster van zijn schema bedoel je met achterste schouderkoppen ook trap's?

Die ontbreken namelijk
                        Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

hoeveel oef doe je
                          en wat is de achterliggende gedachte van de 10 x 10 met 1 min rust?

wil je droog trainen ?
                          Who's the Chef

Comment

denk dat je bij het trainen van achterste koppen wel altijd de traps meepakt, shrugs doe ik af en toe eens,valt te zien hoe ik me nog voel.

10x10 schema been is voor massa op te bouwen, is een schema dat vroeger door oost blok gewichtheffers werd gebruikt

Grtz
                            stil growing

Comment

met 1 min rust zal je toch niet voledig hersteld zijn voor de volgende rep

en naar mijn weten met zo een korte rust zal je een hoop energy uit je zuurstof systeem halen en dus flink verbranden
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X