Hallo,
Ik ben een maand of 2 begonnen met fitnessen i.c.m. voetbal, ik ben nu gestopt met voetbal en heb een streven van de spotschool 4x/week bezoeken. Dit lukt tot nu toe nog prima, ik heb zelf met hulp van internet een schemaatje in elkaar geflanst en wil wel eens een mening hebben van mensen die er verstand van hebben, vandaar dit bericht.
Het schema ziet er als volgt uit;
Maandag
Woensdag
Vrijdag
Zondag
Ben even voor de duidelijkheid 15 jaar en weeg 71kg.
Ik houd het voorlopig wel bij 1x/week benen trainen, vanwege het feit dat na 10 jaar voetbal (vooral) mijn bovenbenen in verhouding tot mijn bovenlichaam vrij groot zijn.
Is het misschien handig om meer focus te leggen op de grote 3, squat, bench press en deadlift?
Misschien andere spiergroepen samen trainen? Of oefeningen in een andere volgorde? Ik hoor het graag, alle tips zijn welkom!
Mvg, Jesper
Ik ben een maand of 2 begonnen met fitnessen i.c.m. voetbal, ik ben nu gestopt met voetbal en heb een streven van de spotschool 4x/week bezoeken. Dit lukt tot nu toe nog prima, ik heb zelf met hulp van internet een schemaatje in elkaar geflanst en wil wel eens een mening hebben van mensen die er verstand van hebben, vandaar dit bericht.
Het schema ziet er als volgt uit;
Maandag
Oefening | Sets | Herhalingen |
Dumbbell press | 2 – 3 | 8 – 12 |
Dumbbell lateral raises | 2 – 3 | 8 – 12 |
Upright rows | 2 – 3 | 8 – 12 |
Machine rear delt fly | 2 – 3 | 8 – 12 |
Dumbbell shrugs | 2 – 3 | 8 – 12 |
Woensdag
Deadlift | 4 – 5 | 4 – 5 |
Lat pulldown | 2 – 3 | 8 – 12 |
Cable (lat) pushdown | 2 – 3 | 8 – 12 |
Bicep Curls | 2 – 3 | 8 – 12 |
Cable Curls | 2 – 3 | 8 – 12 |
Barbell Curls | 2 – 3 | 8 – 12 |
Wrist Curls | 2 – 3 | 8 – 12 |
Vrijdag
Diamond push ups | 2 – 3 | 8 – 12 |
Incline dumbbell press | 2 – 3 | 8 – 12 |
Bench press | 4 – 5 | 4 – 5 |
Flyes | 2 – 3 | 8 – 12 |
Pushups | 2 – 3 | 8 – 12 |
Triceps pushdown | 2 – 3 | 8 – 12 |
Zondag
Leg press | 2 – 3 | 8 – 12 |
Hamstring curl | 2 – 3 | 8 – 12 |
Calf raises | 2 – 3 | 8 – 12 |
Crosstrainer | 1 | 5 min (rustig) |
Squat | 4 – 5 | 4 – 5 |
Ik houd het voorlopig wel bij 1x/week benen trainen, vanwege het feit dat na 10 jaar voetbal (vooral) mijn bovenbenen in verhouding tot mijn bovenlichaam vrij groot zijn.
Is het misschien handig om meer focus te leggen op de grote 3, squat, bench press en deadlift?
Misschien andere spiergroepen samen trainen? Of oefeningen in een andere volgorde? Ik hoor het graag, alle tips zijn welkom!
Mvg, Jesper
Comment