Avond,
ik volg momenteel het stronglifts schema wat echt super gaat, ik ben tot dusver nog niet vastgelopen en er zit meer in... (Dat ik dit niet eerder heb gevolgd zeg)
ik wil hiermee stoppen / op 3x5 overgaan zodra ik de volgende stats heb : op 85kg ,1.90m
5x5 benchpress 80 kg (nu 65)
5x5 squat 150 (nu 100)
1x5 deadlift 160 (nu 135)
Even gefocust op de 3 grote , bij de Rows en Overheads zie ik wel hoever ik kom.
hierna wil ik een zelfgemaakt schema gaan volgen met de volgende doelen:
1. mijn kracht stats op de grote 3 blijven houden
2. algemene massa pakken.
3. en ik heb een vrij erge exterior pelvic tilt (sterke/strakke bovenbenen + onderrug, en zwakke hamstrings / abs) wat goed te zien is omdat mijn onderrug erg hol staat en het altijd lijkt alsof ik een dikke buik heb.
ik doe juiste stretches hiervoor + ik heb mezelf anders leren slapen, ik hang sinds vorige week elke dag in totaal 6 minuten ondersteboven en ik heb mijn techniek op de grote 3 erg verbetert al met al gaat dit hartstikke goed.
mijn schema zal dus wat oefeningen bevatten om het hierboven staande probleem op te lossen.
ik zit te denken aan een deaload om de 8 weken en na de deload de 3x10 setjes naar 4x8 te veranderen en visa versa.
en is 3x5 voldoende om kracht toe te nemen ? Of zijn deze 15 sets te weinig?
Uiteraard zijn de opwarm setjes niet meegerekend.
Dag 1 :
Front squat 3x5
Overhead press 3x5
Dips 3x10
Ez bar curls 3x10
Rollouts 3x10
Calf raise 3x15
Dag 2 :
Deadlift 3x5
Benchpress 3x5
Db flyes 3x10
Pull-ups 3 x max
Hamstring cable curls 3x5
Dag 3 :
Squat 3x5
T bar Rows 3x5
Latt pulldowns 3x10
Cable curls 3x10
Calf raise 3x 15
Planks 3x max
Advies,commentaar, hoe zou je zelf het schema volgen?
Ik denk zelf aan 3x pw maar om de dag is ook mogelijk, wat is wijsheid?
ik volg momenteel het stronglifts schema wat echt super gaat, ik ben tot dusver nog niet vastgelopen en er zit meer in... (Dat ik dit niet eerder heb gevolgd zeg)
ik wil hiermee stoppen / op 3x5 overgaan zodra ik de volgende stats heb : op 85kg ,1.90m
5x5 benchpress 80 kg (nu 65)
5x5 squat 150 (nu 100)
1x5 deadlift 160 (nu 135)
Even gefocust op de 3 grote , bij de Rows en Overheads zie ik wel hoever ik kom.
hierna wil ik een zelfgemaakt schema gaan volgen met de volgende doelen:
1. mijn kracht stats op de grote 3 blijven houden
2. algemene massa pakken.
3. en ik heb een vrij erge exterior pelvic tilt (sterke/strakke bovenbenen + onderrug, en zwakke hamstrings / abs) wat goed te zien is omdat mijn onderrug erg hol staat en het altijd lijkt alsof ik een dikke buik heb.
ik doe juiste stretches hiervoor + ik heb mezelf anders leren slapen, ik hang sinds vorige week elke dag in totaal 6 minuten ondersteboven en ik heb mijn techniek op de grote 3 erg verbetert al met al gaat dit hartstikke goed.
mijn schema zal dus wat oefeningen bevatten om het hierboven staande probleem op te lossen.
ik zit te denken aan een deaload om de 8 weken en na de deload de 3x10 setjes naar 4x8 te veranderen en visa versa.
en is 3x5 voldoende om kracht toe te nemen ? Of zijn deze 15 sets te weinig?
Uiteraard zijn de opwarm setjes niet meegerekend.
Dag 1 :
Front squat 3x5
Overhead press 3x5
Dips 3x10
Ez bar curls 3x10
Rollouts 3x10
Calf raise 3x15
Dag 2 :
Deadlift 3x5
Benchpress 3x5
Db flyes 3x10
Pull-ups 3 x max
Hamstring cable curls 3x5
Dag 3 :
Squat 3x5
T bar Rows 3x5
Latt pulldowns 3x10
Cable curls 3x10
Calf raise 3x 15
Planks 3x max
Advies,commentaar, hoe zou je zelf het schema volgen?
Ik denk zelf aan 3x pw maar om de dag is ook mogelijk, wat is wijsheid?
Comment