Trainingschema voor de komende weken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingschema voor de komende weken

Kuurlogje

Dinsdag 23 Augustus begonnen.
    Het begingewicht schommelt tussen 76 en 78 kg .
    Het gemiddelde calorieinname ligt steeds rond de 3000 berekend over 7 dagen.
    Trainingschema gebeurt als volgt.

Maandag RUG

Lateral pull downs
    Opwarming gebeurt met 35 kg maal 15 keer.
    5 sets 12 keer 49kg
    10 keer 56kg
    8 keer 63kg
    6 keer 70kg
    4 keer 77kg

Barbelle row ( denk ik; bankje waar je recht op zit en de gewichten naar je toe trekt , alsof je een willie trekt met de moto….)
    5 sets 12 keer 42kg
    10 keer 49kg
    8 keer 56kg
    6 keer 63kg

Rug strekken
    3sets 10 keer 84 kg
    10 keer 91 kg
    10 keer 98 kg

seated cable row
    Dit doe ik niet veel omdat ik anders last krijg van mijn rug.
    2sets 6 keer 77 kg
    6 keer 84 kg

Chin-ups
    5 sets 8 keer
    6 keer
    4keer
    Tussendoor onderarmen 8 keer 8kg
    4 keer
    Tussendoor biceps met elleboog op bankje , langzaam strekken en terug optrekken 8 keer 8kg elke arm.
    4keer.
    Onderarmen / Biceps

0A 8 keer 10kg
    Biceps 8 keer 10kg

Optrekken 8 keer
    Laatste rep een paar seconden blijven hangen met armen op 90 graden.
    Dan nog ietsje zakken tot de armen op een hoek van 135 graden zijn.

0A 8 keer 12kg
    Biceps 6 keer 12kg

Optrekken 8 keer
    Laatste rep een paar seconden blijven hangen met armen op 90 graden.
    Dan nog ietsje zakken tot de armen op een hoek van 135 graden zijn.

0A 8 keer 12kg
    Biceps 4 keer 12kg

Dinsdag SCHOUDERS

Opwaartse drukoefening(handen worden naar boven gedrukt)
    Opwarming van 20 reps met 25 kg
    5sets 12 keer 40kg
    10 keer 50kg
    8 keer 55kg
    6 keer 60kg
    4 keer 65kg
    Zijwaartse drukoefeningen(ellebogen worden naar boven gedrukt terwijl je handen voor je lichaam blijven)
    Opwarming van 15 reps met 25 kg
    5sets 12 keer 40kg
    10 keer 50kg
    8 keer 55kg
    6 keer 60kg
    4 keer 65kg
    Achterwaartse drukoefeningen(armen bewegen zijwaarts naar achteren)
    Opwarming van 15 reps met 25 kg
    3sets 10 keer 42kg
    8 keer 49kg
    6 keer 56kg
    Neerwaartse drukoefeningen
    3sets -8 keer 70 kg
    Tussendoor kuiten 10 keer 70 kg rechtstaand.
    -8 keer 77 kg
    Tussendoor kuiten 10 keer 84kg rechtstaand.
    -8 keer 84 kg
    Tussendoor kuiten 10 keer 98 kg rechtstaand
    soms -4 keer 92kg
    Deze vier oefeningen gebeuren op zitbanken.

Achterwaartse drukoefeningen rechtstaand.
    3 sets elke kant -8 keer 15kg
    Tussendoor zijwaartse drukoefeningen met losse gewichten 8 keer 12kg
    - 8 keer 15kg
    Tussendoor zijwaartse drukoefeningen met losse gewichten 8 keer 12kg
    - 8 keer 20kg Tussendoor zijwaartse drukoefeningen met losse gewichten 8 keer 12kg
    Kuiten
    3sets rechtstaand 8 keer 105kg
    8 keer 112kg
    8 keer 127kg
    Woensdag RUST of Cardio . MAG DAT?

Donderdag BENEN/ BUIKSPIEREN

5minuten opwarming op de roeimachine.

Strekken van de onderbenen
    Opwarming van 20 reps met 63 kg
    5 sets 12 keer 70 kg
    10 keer 77 kg
    8 keer 84 kg
    6 keer 98 kg
    4 keer 105kg
    Terug trekken van de onderbenen
    Opwarming van 15 reps met 35 kg
    5 sets 12 keer 56 kg
    10 keer 63 kg
    8 keer 70 kg
    6 keer 77 kg
    4 keer 84 kg
    Beedrukken al zittend
    5 sets 12 keer 98 kg
    10 keer 105 kg
    8 keer 112 kg
    6 keer 124 kg
    4 keer 146 kg
    Beendrukken al liggend
    5 sets 12 keer 56 kg
    10 keer 63 kg
    8 keer 70 kg
    6 keer 77 kg
    4 keer 84 kg
    Dichtplooien benen
    3sets 10 keer 45 kg
    10 keer 60 kg
    10 keer 60 kg

Openplooien benen
    3sets 10 keer 45 kg
    10 keer 55 kg
    10 keer 55 kg

Zijwaartse buikspieren
    3sets 20keer per zijde

Sit-ups
    3sets van 30 keer

Al liggend tillen van de benen
    2 sets van 50

Vrijdag BORST / TRICEPS

Bankdrukken met toestel (de bar loopt op twee vaste rails)
    Opwarming van 20 reps van 20 kg
    5 sets 12 keer 30 kg
    10 keer 40 kg
    8 keer 45 kg
    6 keer 50 kg
    4 keer 65 kg
    Voorwaarts drukken( met licht gebogen armen de handen naar elkaar toe drukken met de ellebogen op schouderhoogte )
    5 sets 12 keer 63 kg
    10 keer 70 kg
    8 keer 77 kg
    6 keer 84 kg
    4 keer 91 kg
    Schuin bankdrukken op toestel.
    5 sets 12 keer 49 kg
    10 keer 56 kg
    8 keer 63 kg
    6 keer 70 kg
    4 keer 77 kg
    Voorwaarts drukken ( met armen onder 90° de ellebogen naar elkaar toe drukken )
    3 sets ( hier kan ik niet zoveel ; last van mijn schouder; is ooit uit de kom geweest )
    8 keer 49 kg
    6 keer 56 kg
    4 keer 63 kg
    Armen neerwaarts strekken met kabel
    5 sets 12 keer 25 kg
    10 keer 30 kg
    8 keer 35 kg
    6 keer 40 kg
    4 keer 50 kg

Armen voorwaarts strekken op toestel
    5 sets 12 keer 25 kg
    10 keer 30 kg
    8 keer 35 kg
    6 keer 40 kg
    4 keer 45 kg

Dit is het ongeveer .
    Op deze manier voel ik mij voldaan en heb het gevoel dat mijn spieren gezwollen staan.
    Behalve mijn schouders , daar heb ik weinig of nooit pijn in .
    Mijn borst doet het meeste pijn en het duurt ook het langst , daarom train ik deze op het einde van de week omdat ik zaterdag en zondag niet train . Dan moet ik gaan werken.

In de week werk ik niet tenzij je het dagelijks huisonderhoud meerekend zoals wassen en plassen….

Momenteel blijk ik op zweeft mijn gewicht tussen 79 en 81 kg

erg groot en veel lees werk maar denk dat het wel goed zit
    Who's the Chef

Comment

Dit is om massa te krijgen ; mag ik dan cardio toevoegen?

Comment

Waarom zou je dat doen? Om je conditie wat op peil te houden zou kunnen. Maar ik zou niet teveel doen, kost allemaal kcal. die je voor massa hard nodig hebt.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

als je aant bulken bent zou ik geen cardio doen

Comment

aan je kracht stats te zien en je foto zou ik nie tgaan kuren....
            zou zonde zijn maar als je toch doet suc6

Comment

"Kuurlogje" Waarmee ga je kuren dan?

Lateral Pull down rug; Je doet 35 reps opwarmen, en daarna nog eens 5 sets.
              Dat is imo veel te veel, je put je rug te veel uit tijdens die eerste oefening, en tegen de tijd dat je bij die laatste set van 4 reps bent aangekomen heb je "je kruid al verschoten".
              Ik zou die eerste set van 12 reps eruit gooien, is niet nodig als je daarvoor al 35 reps heb opgewarmd.

Seated Cable Row"; Is bijna zelfde als die seated barbell row als ik me niet vergis toch? Ik zou afwisselen tussen de barbell row en de seated cable row.
              Als je hem doet; minimaal 3 sets, 1ste licht, 2e zwaar, 3e knallen.

Dan zie ik dat je tussendoor een biceps/onderarm oefening gaat doen, en daarna ga je jezelf nog optrekken.
              Hoezo doe je die biceps/onderarm oefening tussen door? Wat is de logica daarachter?
              Als je eerst een biceps oefening gaat doen, en daarna nog eens gaat optrekken, dan kan je nooit maximaal pakken, omdat je je armen teveel aan het vermoeien bent. Ik zou eerst gaan optrekken en daarna pas met biceps beginnen.

Biceps; Hoezo 4x met zelfde gewicht; ook met biceps zou ik gewoon opbouwend werken.

Dat was mijn commentaar voor de maandag, als ik meer tijd heb zal ik de rest van de week ff doornemen.

Ciao, Lorenzo

Comment

Jezus, wat een lijst! Mooie cijfers hoor. Ben je over?
                We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

@keep it real : ik zou een half uurtje cardio doen voor conditie en vetcontrole. 1 keer in de week.

@Loo : ik eet wat jij eet
                  Ik doe geen 35 reps opwarming maar 15 met 35kg.
                  WAt je bedoeld is dat je de ene week seated cable row zou doen en de andere week seated barbell row?
                  De twee oefening lijken wel goed op elkaar ja . Maar bij seated cable row krijg ik last van mijn rug omdat dan mijn borst niet gesteund is zoals bij de seated barbell row.

Ik doe de biceps erbij omdat je deze al ie**************** gebruikt bij al de rugoefeningen.

DUs het optrekken houden na de bicepsoef en zwaarder gaan met de gewichten?
                  Biceps gebeurt toch opbouwend , ik ga van 8 naar 12.
                  Mijn spieren zijn inderdaad bij de laatste reps met 21 kg heel moe ; maar dat is toch een beetje de bedoeling?

@Mr S Wat wil dit zeggen in het Belgisch? "Mooie cijfers hoor. Ben je over? "

Ik heb al gezien dat er mensen hun set afsluiten met een rep van 14, is dat beter ?

Tot morgen mannen , nu ga ik mij voorbereiden op de nachtrust met een bakje PLATTE kaas

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (elabaa @ Aug. 31 2005,22:01)]@Loo : ik eet wat jij eet

DUs het optrekken houden na de bicepsoef en zwaarder gaan met de gewichten?

Biceps gebeurt toch opbouwend , ik ga van 8 naar 12.
                    Mijn spieren zijn inderdaad bij de laatste reps met 21 kg heel moe ; maar dat is toch een beetje de bedoeling?

@Mr S Wat wil dit zeggen in het Belgisch? "Mooie cijfers hoor. Ben je over? "

Ik heb al gezien dat er mensen hun set afsluiten met een rep van 14, is dat beter ?
                    - Hou ff een logje bij bro, altijd leuk  

- wat ik bedoel met dat optrekken; je doet eerst een aantal rug-oefeningen, daarna doe je 1 biceps-oefening, en daarna ga je nog een rug-oefening doen (optrekken).
                    Hoezo maak je niet eerst gewoon rug af, en daarna begin je aan biceps. Lijkt mij dat je dat optrekken niet maximaal kan doen omdat je tussendoor ff een biceps-oefening gepakt hebt, en ik vind het ook lekker om gewoon rug achter elkaar te pakken om goed die pomp erin te houden. maar het is maar wat je zelf het lekkerste vind natuurlijk  

- Mr S maakte weer een geintje  

- afsluiten met 14 reps doet men meestal om nog ff goed te pompen, ik doe het zelf ook vaak. Je pakt je 3e set gruwelijk zwaar met weinig reps (beetje gooi en smijtwerk erbij, kortom; zware klappen uitdelen), en dan doe je de 4e set weer goed correct maar met wat meer reps. Ik vind dat wel lekker.

Al met al zou ik er gewoon op letten dat je niet teveel sets en oefeningen doet, als ik het zo ff snel bekijk lijkt het me echt een pittig schema. Overdaadt schaadt. Als je zoveel oefeningen en reps doet, dan ben je tegen het einde van de training kapot, en pak je niet meer maximaal.En jij doet, 15/12/10/8/6 reps, en dan moet je nog eens aan die laatste 4 reps beginnen. Die laatste set pak je nevernooit meer maximaal, omdat je daarvoor al zo lang bezig bent geweest.
                    Ik ben meer voor kort maar zwaar trainen, niet meer dan 3 of 4 oefeningen per spiergroep, en niet meer dan 4 sets.
                    Maar nogmaals, wat je zelf lekker vindt natuurlijk.

Succes

Comment

Succes gozer!

Greets...
                      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik lees dit nu pas, toch besloten om te kuren dus, ik ben ook benieuwd hoe je kuur eruit ziet.

Ik wens je er iig veel succes mee
                        Sponsored by:
                        Inshapesupplements

Comment

Comment

@Loo
                            Met optrekken bedoel ik dat ik me optrekken met mijn armen, de vuisten ongeveer 10 cm van elkaar , de ellebogen voor het lichaam .Dus op dat moment heb ik mijn rug afgewerkt en werk ik alleen nog aan mijn armen....

Ik heb dit schema gemaakt aan de hand van mijn training .Als ik het zo doe dan voel ik mij voldaan en staan mijn spieren meestal goed gezwollen.Moe wordt ik niet echt , heb het gevoel dat ik kan blijven doorgaan en het alsof mijn spieren veel sneller recupereren nu plus de kracht neemt overduidelijk toe....Echt kapot ben ik nooit .
                            Ik zal eens afwisselen door de ene week minder sets te doen en dan nog zwaarder te gaan met de gewichten ..

Ik heb zeker niet het gevoel dat ik me overdoe want ik ga steeds weer fris naar huis...

In de week werk ik toch niet dus kan ik heel de dag rusten en eten...
                            Ik heb wel alle dagen spierpijn. Maandag als de pijn weg is begin ik gewoon opnieuw...

Comment

dan doe je het goed

(behalve dan dat je met die optrek-oefening meer je latissimus dorsi pakt dan je biceps, maar maakt niet uit)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X