Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Als je echt dikke blokken op je buik wild zul je (net als de rest van je spiergroepen) zwaar moeten trainen met veel gewicht. het heeft niet zoveel zin om 4 setjes van 80 situps te doen. ik doe altijd de cable crunch. en dan lekker zwaar en dan stejes van 12, 10, 8, en 6 reps. om de onderste buikspieren te benadrukken doe ik vaak leg raises. op dit moment heb ik grote dikke buikspieren. ik heb wel een dikke vetlaag (24% bf) maar je ziet ze er gewoon doorheen. dus lekker zwaar trainen maar niet vaker dan 1 á 2x per week om je massa te bouwen. en regelmatig cardio trainen en laag in koolhydraten (maar niet extreem) gaan zitten. wel zorgen dat je genoeg eiwitten binnen krijgt dan komt het wel goed met die sixpack. zelfs ik ga de goede kant op!!! Succes!!! groeten erik
Wie heeft het hier over profs..
Ik bedoel gewoon dat als je gaat trainen je niet moet zeiken over abs maar gewoon moet knallen..
Pros staan hier geheel buiten..
In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
mijn ervaring is als je net begint met trainen eerst 4-6 weken licht en veel reps om je spieren de tijd te geven te wennen aan de trainingsets en dan kan je ze ook vaker per week trainen op de dag bijv. en na 4-6 weken zwaar gaan trainen en minder keer per week 2. hou dit 8 weken vol en dan na 8 weken 2-3 weken licht en veel reps. zo train je niet alleen power in je abs maar ook conditie en dat is week belangrijk om meer power op te bouwen. De afwisseling zorgt gelijk voor de prikkel.
greets fiedel
als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..
@ erik.. hmm weetje zeker dat je buikspieren niet groeien als je het zonder gewicht doet? ik doe het bijv. zonder gewicht maar wel goed uitgevoerd en als je dat 15x doet ben je ook helemaal uitgeput (ik doe het op een schuin bankje) dus als je na 15x al bent uitgeput, waarom zou je extra gewichten moeten gebruiken
hebben jullie nog andere tips of moet ik gewoon doorgaan met hoe ik train of overstappen tot buikspiertraining met gewichten?
Buikspieren is ook gewoon een gedeelte afhankelijk van je aanleg..ik train ze echt weinig en toch (ben net aan het bulken geweest) zie je ze bij mij met mn 26% duidelijk. Terwijl ik meiden ken die hartsikke kurkdroog op een wedstrijd stonden en die met veel pijn en moeite nog maar en dan alleen bij het aanspannen 2 blokjes tevoorschijn konden toveren.
2x per week is de max..moet ze ook rust geven is een spiergroep net als de rest niet waar dus groeit ook net als de rest in je rust.
Doe zelf altijd cable crunches en sit ups op swiss ball
verder is een een cardio kwestie he? Veel op nuchtere maag cardio doen dan komen ze vanzelf tevoorschijn.
kijk daarom , mij hebben ze aangeraden veel te eten en te bulken en beter dat ik niet ga cardio'en voor ik ga krachtrainen of erna want dat zou de spieropbouw eerder tegenwerken dus daarom doe ik nu geen cardio...
wat wel is ik doe altijd buikspieren zonder gewicht is het beter net zoals alle andere spiergroepen het te trainen met gewichten of zonder?
Maakt niet uit of je met of zonder gewicht traint, als je ze maar voelt branden
Zou idd geen cardio voor de kt doen..ik doelde zelf naar cardio op nuchtere maag dus als je net uit bed komt zeg maar. Of wat cardio om op te warmen voor je kt, maar dat is dus anders, dat kun je ook door ff op te warmen met wat lichtere gewichten. Het is kiezen of delen..als je massa wil is het bulken en veel kt doen, cardio kan er wel wat bij hoor..Wil je gaan cutten dus vet kwijt ( en dan komt wasbord tevoorschijn) dan ga je je eetschema omgooien en flink cardio erbij ingooien..make your choice...
nee ik ga eerst bulken maar natuurlijk zou ik net als ieder ander een wasbordje willen alleen het is kiezen hea... wat zou jij aanraden als je deze zo ziet.. (dit was voor ik ging trainen)http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...-begonnen.html
[quote=ahmet]@ erik.. hmm weetje zeker dat je buikspieren niet groeien als je het zonder gewicht doet? ik doe het bijv. zonder gewicht maar wel goed uitgevoerd en als je dat 15x doet ben je ook helemaal uitgeput (ik doe het op een schuin bankje) dus als je na 15x al bent uitgeput, waarom zou je extra gewichten moeten gebruiken
als je wilt dat je spieren gaan groeien moet je ze zwaarder belasten dan dat ze gewend zijn. buikspieren zijn iets anders dan bijvoorbeeld de biceps. want de buikspieren staan veel vaker op spanning. tijdens het lopen en bewegen gebruik je je buikspieren. dus zul je iets moeten doen wat ze niet gewend zijn. zoals in het begin crunches. daar ben ik ook mee begonnen. rustig op techniek de herhalingen maken. maar je zult merken dat je steeds meer herhalingen kunt maken voordt ze lekker beginnen te branden. dus dan moet je iets zwaarders zoeken. en dan kom je uit op het trainen met extra gewicht. zodat je ongeveer 10 herhalingen per setje kunt maken. en dat 4 setjes. als je dit elke week 1x doet dan moet je eens kijken hoe die buikspieren gaan groeien. dit is mijn ervaring met het trainen van mijn buikspieren en het werkt goed bij mij. dus kijk maar of het bij jou ook werkt. je wordt er in ieder geval niet minder van als je het probeert. kijk het eens een half jaartje aan. dan kun je altijd weer terug naar de crunches. of je doet ze er gewoon lekker bij. kei veel succes!!!! oja Nijmegen is een kei vette stad!! groeten erik
hey erik bedankt man ik zal het zeker proberen en wat jij zegt klopt ook wel want zo is het bij alle spiergroepen dus ook wel buikspieren, nijmegen is zeker een leuke stad als je xtje komt laat het me weten
Comment