Spiergroepen 2x per week

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiergroepen 2x per week

Is dit schema wat?

Maandag: Spinning.
    Dinsdag: Borst, benen, triceps.
    Woensdag: schouders, rug, biceps
    Donderdag: borst, benen, triceps
    Vrijdag: schouders, rug, triceps

Begin Juni ga ik in het weekend extra cardio doen.
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

ben bang dat het teveel voor je wordt corry

probeer minnimaal 2 dagen rust te nemen naar een spier groep

Maandag: Borst, benen, triceps.
    Dinsdag: schouders, rug, biceps
    Woensdag: Spinning.
    Donderdag: rust
    Vrijdag: borst, benen, triceps
    zaterdag schouders, rug, triceps

of zo iets

Maandag: Borst, benen, triceps.
    Dinsdag: schouders, rug, biceps
    Woensdag: rust
    zaterdag Spinning
    Who's the Chef

Comment

Spinning is op maandag, kom ik nog niet onderuit.
      Ik ga naar een andere sportschool en misschien dat ze daar op een andere dag overdag doen.

Weekend doe ik nog niet mee, dat wil ik nog even als mijn rust houden.
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

dan zou ik als ik jou was een doordraai schema nemen en alle groepen 3 x in 2 weken trainen en dit niet te lang ivm over trainen dus een week of 6 - 8 zal zat zijn
        Who's the Chef

Comment

Originally posted by corina
          Is dit schema wat?

Maandag: Spinning.
          Dinsdag: Borst, benen, triceps.
          Woensdag: schouders, rug, biceps

Begin Juni ga ik in het weekend extra cardio doen.
          beetje veel ofnie ?

zoiezo meer rust als je de grote spiergropen 2 keer per week gaat trainen ..of gewoon verder uit elkaar.

en hoezo het spinning eigenlijk ?

Comment

Mischien niet teveel als je 1 oefening per spiergroep doet, en dan 3-4 sets. Zo als mij ook aangeraden is, ik doe om de dag full body, dit is niet veel anders alleen doe jij om de dag enkele spieren.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Nee niet veel, ik moet het doen om betere spierkwaliteit te krijgen.

Spinning om meer defenitie in mijn benen te krijgen en voor vet te verbranden en conditie.

1 oef vind ik te weinig
              Sponsored by:
              Inshapesupplements

Comment

Kan je miss aantal oef, sets en reps ff erbij vermelden? Weet zo niet goed wat er van te denken.
                Hangt er allemaal van af hoe intensief je elke spiergroep steeds traint.
                Zou ook iets als 'been' voorstellen, maar dan heb ik automatisch een vast aantal oef, sets en reps in gedachten dat miss helemaal niet is zoals jij het voorhebt.

Comment

Waarom wil je 2 keer per week een spiergroep trainen corry, meer of betere spierkwaliteit ga je er volgens mij niet van krijgen,enkel overtraind geraken en zeker in een cut fase waarin de voeding onder de behoefte zit

Grtz
                  stil growing

Comment

Dacht dat jij beter wist hoor Corina..
                    Je bent aan het cutten en wil vervolgens 2x per week, al dan niet zwaar, gaan trainen. Is volgens mij vragen om problemen te beginnen bij overtrainen.

Greets...
                    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Jep i now.

Heb dit advies gekregen om te kijken of het dan beter gaat.
                      Ik bedoel om meer defenitie te krijgen.
                      Ik zit nog niet heel diep in de cut (ik krijg dan ook mijn nieuwe schema, misschien moet ik meer eten, dat hoor ik nog)
                      Ik moet nog niet cutten, ik wil er van de zomer een beetje normaal uitzien.
                      Misschien krijg ik wel advies om nu nog even massa te pakken, ik weet het nog niet.

Ik persoonlijk vind het ook veel, maar ik zal wel zien wat het brengt.
                      gaat het niet en voel ik me er niet lekker bij dan kap ik er uiteraard mee.

@Bocca
                      1e keer zwaar
                      2e keer hogere reps en minder zwaar

Oefeningen kan ik wel gaan noemen maar heeft er weinig mee te maken.
                      Het gaat mij erom zijn het de goede spiergroepen bij mekaar?
                      Sponsored by:
                      Inshapesupplements

Comment

Vind schouders de dag na borst niet handig. Zeker niet omdat je ze ook nog eens 2x per week traint.

Greets...
                        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Hoe zou jij het in mekaar zetten dan?
                          Sponsored by:
                          Inshapesupplements

Comment

Wat de verdeling betreft; die schouders - borst op opeenvolgende dagen blijft zowiezo een beetje het pijnpunt hé, daar ga je toch moeten opsplitsen (of doe je geen drukoefeningen wat de borst betreft???)
                            Ik zou proberen de front delts met de borst mee te pakken dan en daar de volgende dag je niet meer op te concentreren. Met de rug spreek je dan meer de rear (en side) delts aan al zal je die voorste schouderkoppen in bepaalde bewegingen blijven voelen.
                            Veel succes met je schema in ieder geval!

Comment

opnieuw (pff wat een killer-schema ), bij nader inzien zou ik 'accentverschuivingen' doen. Anders wordt het gewoon een fiasco voor je spiertjes en ga je tevens niet genoeg energie overhouden om je workout volledig naar behoren af te werken.
                              Je schema dan per twee weken bekijken als je niet wil afwijken van die wekelijkse zwaar-low reps en licht-high reps methode en dan gewoon de tweede week de accenten verschuiven naar de andere spiergroep die je al in de eerste week mee belast hebt maar dan minder intensief hebt aangepakt, bijvoorbeeld borst-front delts-triceps is zo'n groep waar je accenten kan gaan verschuiven.
                              Uiteraard kun je die accenten ook verschuiven binnen een wekelijks schema maar dan zit je zowiezo elke trainingsdag met een zware belasting van bepaalde groepen en een lichte belasting van de andere en heb je geen afzonderlijk 'lichte' en 'zware' dag meer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X