Mijn schema loopt als volgt:
dag 1
borst:
dag 2
rug:
dag 3
schouders
dag 4
benen
dag 5
cardio
dag 6
squash 1,5 uur intensief
dag 7
rust en wonden likken
en eerlijk is eerlijk als er een dag uitvalt offer ik meestal de benen dag. De benen zijn namelijk nog in redelijke vorm vanuit mijn vorig sport leven en worden door de pittige cardio sessies ook behoorlijk gevormd,vind ik.
!!! een extra vraag is nog deze: in het schema dat ik nu volg is het vaak zo dat ik na een eerste totale oefening steeds minder gevoel kan isoleren op de te trainen spier bv als ik biceps doe dan voel ik echt mijn biceps aanspannen in de begin sessies maar bij het verder vorderen verlies ik dat gevoel en gaat mijn hele arm gewoon pijn doen. is dat nu failure trainen of gewoon normaal??? het zelfde geldt voor de meeste andere spiergroepen alleen mijn rug blijft gewoon sterk.
Met deze vraag en schema kritiek kan ik dan de trainingsprikkel nog verder optimaliseren?
groet dixi
dag 1
borst:
- 1x aflopend 12,10,8,6,6 benchpress steeds zwaarder
- 4x 10 peck deck/flyes(net hoe sterk ik ben of ik losse dumbells pak)
- 4x 10 dips / dumbell press met twist afwisselend per keer
- 1x aflopend 12,10,8,6,6, preacher curls steeds zwaarder
- 4x10 altern. cable curls
- 4x8 incline curls met dumbell
dag 2
rug:
- 4x8 lattpully
- 1x aflopend 12,10,8,6,6 seated rows steeds zwaarder
- 4x10 "zagen" met dumbell one arm altern.
- 4x20 back extent.
- 1x aflopend 12,10,8,6,6 triceps two arm curl machine steeds zwaarder
- 4x10 cable rope push down
- 4x10 dips
dag 3
schouders
- 1x aflopend 12,10,8,6,6 milatary press steeds zwaarder
- 4x10 side raises (machine)
- 4x10 horisontal cable rows
- sit up/crunches(waar ik zin in heb) failure 4x
- leg raises failure 4x
- side bents met contra gewicht of op het back ext apparaat zijdelings 4x15
dag 4
benen
- 4x10 leg ext.
- 4x10 leg curl
- 4x10 leg press
- 4x10 calf raises
- soms als ik me sterk voel extra glutes oefening
dag 5
cardio
dag 6
squash 1,5 uur intensief
dag 7
rust en wonden likken
en eerlijk is eerlijk als er een dag uitvalt offer ik meestal de benen dag. De benen zijn namelijk nog in redelijke vorm vanuit mijn vorig sport leven en worden door de pittige cardio sessies ook behoorlijk gevormd,vind ik.
!!! een extra vraag is nog deze: in het schema dat ik nu volg is het vaak zo dat ik na een eerste totale oefening steeds minder gevoel kan isoleren op de te trainen spier bv als ik biceps doe dan voel ik echt mijn biceps aanspannen in de begin sessies maar bij het verder vorderen verlies ik dat gevoel en gaat mijn hele arm gewoon pijn doen. is dat nu failure trainen of gewoon normaal??? het zelfde geldt voor de meeste andere spiergroepen alleen mijn rug blijft gewoon sterk.
Met deze vraag en schema kritiek kan ik dan de trainingsprikkel nog verder optimaliseren?
groet dixi
Comment