Trainingschema eerste probeersel :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trainingschema eerste probeersel :)

Heb heletijd niet kunnen trainen door school en andere omstandigheden.
    Ben daarom ook veel aangekomen, en moet nodig wat afvallen.
    Mijn info is
    1.86+-, gewicht 90+-, leeftijd 17. En heb een lichaamstype die tussen de ENDOMORPH: en mesomorph ligt. Dus ik heb al spieren van mezelf, ben ook best breed alleen ik heb heel veel vet die daar overheen ligt.

Voedingschema heb ik nog niet echt, dit komt hierna.

Wat ik wel slik zijn vitaminen. Maar ik heb nog geen eiwitten of iets dergelijks. Wil het eerst zo proberen.

Ik doe nu fullbody volgens het forum en dat is 5 dagen in de week bijna alle spiergroepen, maar ik lees dat ik beter per spierggroep kan gaan trainen.

Dus dacht ik op Maandag.
    Benen en onderrug

Dinsdag
    onderrug en bovenrug

woensdag
    bovenrug en armen

donderdag
    armen en borst

vrijdag
    borst en buik.

Ik doe z'n 15x per set, en doe meestal 3 sets behalve bij de rug en borst training. Ik deed dat eerst samen en deed 2x 2 sets voor borst en rug.

Daarnaast doe ik ook nog Cardio tussendoor. Als warming up 10 minuten, daarna train ik paar oefeningen en ga dan nog eens 5 a 10 minuten.
    En ter afsluiting nog 5 a 10 minuten intensief, aangezien ik een slechte conditie heb, en hiermee ook een beetje afval want weeg wel iets teveel.

ppff waar moet ik beginnen.. neem aan dat je strakker in je vel wilt gaan zitten. reken je dagelijksbehoefte uit en eet 500kcal eronder.

kwa training je wilt 5x in de week dan zal ik het zo indelen.

ma rug,biceps,buik+30min cardio(achteraf)
    di borst,triceps+30min cardio(achteraf)
    woe 1uur cardio
    don schouders,buik+30min cardio(achteraf)
    vrij benen,kuiten met evt weer cardio.

doe voor grote spiergroepen 4oefeningen en kleine 3oefeningen. maak tussen de 8-15hh
    suc6
    vrij benen,kuiten

Comment

Originally posted by punani
      ppff waar moet ik beginnen.. neem aan dat je strakker in je vel wilt gaan zitten. reken je dagelijksbehoefte uit en eet 500kcal eronder.

kwa training je wilt 5x in de week dan zal ik het zo indelen.

ma rug,biceps,buik+30min cardio(achteraf)
      di borst,triceps+30min cardio(achteraf)
      woe 1uur cardio
      don schouders,buik+30min cardio(achteraf)
      vrij benen,kuiten met evt weer cardio.

doe voor grote spiergroepen 4oefeningen en kleine 3oefeningen. maak tussen de 8-15hh
      suc6
      vrij benen,kuiten
      Milli graci

Comment

eiwitten zijn toch heel belangrijk in de opbouw van spieren en deze verhogen ook u metabolisme. Je moet het ook zo zien, als je meer spieren opbouwt gaat je lichaam ook meer verbranden wat ten goede komt voor vetverbranding.

Ik zou de indeling nog anders doen,

Maandag : borst + triceps en eventueel buik + 30min intervaltraining
        Dinsdag : benen + kuiten
        Woensdag : 1 uur intervaltraining
        Donderdag : rug + biceps + 30 min interval
        Vrijdag : schouders + traps + 30min interval

Grtz
        stil growing

Comment

Oké, ik heb nog eens wat navraag gedaan. En de meeste zeggen dat ik dus beter eerste mijn vet kan gaan verbranden ipv spieren opbouwen dus alleen maar cardio. Helaas verlies ik dan ook spiermassa, of kan ik dit gewoon nog eens erbij trainen ?

Comment

Onderrug kan je niet isoleren de Erector Spinaea loopt over de volledige rug.

@Snipke : vind je het wel verstanding om traps de dag na rug te trainen? Ik zou ze samen nemen want ze horen ook samen.

Probeer dit eens Fireman

Maandag : Bicep + Tricep + Zijkant schouders
            Dinsdag : Quadriceps + Hamstrings + Kuiten

Donderdag : Borst + Voorkant schouders
            Vrijdag : Rug + Achterkant schouders

Na 4 weken gooi je dan de volgorde om naar dit :

Maandag : Rug + schouders achterkant
            Dinsdag : Borst + schouders voorkant

Donderdag Benen
            Vrijdag Armen + schouders zijkant

De 1e 4wkn zijn dus meer gericht op armen en benen, terwijl de weken erna gericht zijn op borst rug

Comment

Originally posted by Liquidfire
              Oké, ik heb nog eens wat navraag gedaan. En de meeste zeggen dat ik dus beter eerste mijn vet kan gaan verbranden ipv spieren opbouwen dus alleen maar cardio. Helaas verlies ik dan ook spiermassa, of kan ik dit gewoon nog eens erbij trainen ?
              Bij wie heb jij navraag gedaan dan?
              Vind het een vaag verhaal waar ook nog eens niets van klopt. Lees de posts van Punani en Snipke nog eens goed dan heb je alle antwoorden al...
              Dus, ga gewoon krachttraining doen je hebt al voldoende tips gehad over schema's. Daarnaast zorg je voor goede voeding die ongeveer 500kcal onder je behoefte zit en doe je regelmatig aan cardio, apart of anders ná je krachttraining.
              Door de voeding en de cardio zul je vet verliezen, en hoewel het normaal gesproken niet kan heb je als je beginner bent of lange tijd niets aan sport hebt gedaan zelfs kans dat je tegelijk wat spieren opbouwt. Verliezen zul je ze sowieso weinig tot niet doen op deze manier.

Comment

pff.. jullie pakken hem wel lekker aan he met de cardio
                je zou es een uurtje in de week moeten gaan spinnen das leuk en help onwijs...

kus roy

Comment

[QUOTE=Santino88]Onderrug kan je niet isoleren de Erector Spinaea loopt over de volledige rug.

@Snipke : vind je het wel verstanding om traps de dag na rug te trainen? Ik zou ze samen nemen want ze horen ook samen.

Hier heb je een punt santino,traps kan je best bij rug aanpakken, je pakt ze voor een deel toch al mee als je upright rows ofzo doet

Grtz
                  stil growing

Comment

Traps gebruik je ook bij je rug training.
                    Heb overigens een tijdje een schema gevolgd waarbij ik mijn traps de dag vóór rug trainde. Ondervond daar eigenlijk geen hinder van met de rug trainingen.

Traps worden ook wel bij schouders gestopt soms.
                    Bezoek ook eens het forum.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X