Ik wil binnenkort 2 keer per week intensief gaan krachttrainen, met als doel mijn sprintprestraties te verbeteren.
Ik heb een standaard Pro Season Sprintschema van bodybuilding.com gehaald, de oefeningen die nog niet geschikt voor mij zijn geschrapt en aangevuld met oefeningen die ik in andere schema's van topsprinters vond en die me geschikt leken om toe te voegen.
Ik begin iedere training standaard met diverse buik- en rugspieroefeningen dus die heb ik niet los vermeld.
Dit is het schema wat ik nu heb:
[de schuingedrukte oefeningen en genoemde sets en reps zijn die uit het schema van bodybuilding.com, de rest heb ik zelf toegevoegd]
Workout 1
Stiff Leg Deadlift 3 x 6 reps
Bench Press 8-8-6-6-4 reps
Bent Over Barbell Row 3 x 8 reps
Squat 3 x 15 reps
Millitary Press 3 x 8 reps
Dumbell Shrugs 3 x 8 reps
Cable Tricep Extension 3 x 8 reps
Lat Pull-downs 3 x 8 reps
Bicep Curls 3 x 8 reps
Workout 2
Deadlift 3 x 6 reps
Incline Bench Press 8-8-6-6-4 reps
Barbell Lunge 3 x 12 reps
Pull Ups Max. Reps
Dips 3 x 8 reps
Fly's 3 x 8 reps
Lateral Raises 3 x 8 reps
Calve Raises 3 x 8 reps
Wat zou er nog aan dit schema verandert moeten worden zodat dit een goed schema wordt voor mij???
P.s. Ik heb bij de normaal gedrukte oefeningen steeds 3 x 8 reps gezet. Ik weet dat 8 herhalingen meer zijn voor toename in massa, maar gezien mijn leeftijd, 17 jaar, (ik ben dus nog niet helemaal volgroeid) dacht ik zelf aan iets meer herhalingen (misschien zelfs die 8 opschroeven naar 10??) en iets minder gewicht dan minder herhalingen en meer gewicht...
Ik heb een standaard Pro Season Sprintschema van bodybuilding.com gehaald, de oefeningen die nog niet geschikt voor mij zijn geschrapt en aangevuld met oefeningen die ik in andere schema's van topsprinters vond en die me geschikt leken om toe te voegen.
Ik begin iedere training standaard met diverse buik- en rugspieroefeningen dus die heb ik niet los vermeld.
Dit is het schema wat ik nu heb:
[de schuingedrukte oefeningen en genoemde sets en reps zijn die uit het schema van bodybuilding.com, de rest heb ik zelf toegevoegd]
Workout 1
Stiff Leg Deadlift 3 x 6 reps
Bench Press 8-8-6-6-4 reps
Bent Over Barbell Row 3 x 8 reps
Squat 3 x 15 reps
Millitary Press 3 x 8 reps
Dumbell Shrugs 3 x 8 reps
Cable Tricep Extension 3 x 8 reps
Lat Pull-downs 3 x 8 reps
Bicep Curls 3 x 8 reps
Workout 2
Deadlift 3 x 6 reps
Incline Bench Press 8-8-6-6-4 reps
Barbell Lunge 3 x 12 reps
Pull Ups Max. Reps
Dips 3 x 8 reps
Fly's 3 x 8 reps
Lateral Raises 3 x 8 reps
Calve Raises 3 x 8 reps
Wat zou er nog aan dit schema verandert moeten worden zodat dit een goed schema wordt voor mij???
P.s. Ik heb bij de normaal gedrukte oefeningen steeds 3 x 8 reps gezet. Ik weet dat 8 herhalingen meer zijn voor toename in massa, maar gezien mijn leeftijd, 17 jaar, (ik ben dus nog niet helemaal volgroeid) dacht ik zelf aan iets meer herhalingen (misschien zelfs die 8 opschroeven naar 10??) en iets minder gewicht dan minder herhalingen en meer gewicht...
Comment