het stelt niet veel voor maar ok, eerst mijn schema:
maandag:
Pull-ups: 20x
1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1
5-5-5-5-5-....zoveel mogelijk
woensdag: borst+triceps: (alles met dumbells, 2x 10kg)
press 3x 12x
flye 3x 12x
pullover 3x 12x
vrijdag: biceps
4x 12x
zaterdag: buikspieren
3x 12x crunch
3x 12x crunch(met voeten in de lucht voor onderste buikspieren)
3x 12x cross crunch
zondag: (cardio)
boksen
(maandag en donderdag wielrennen en dinsdag donderdag zaterdag 2 uur per keer hockey, valt onder cardio denkik..)
ik probeer een soort van te cutten, dus droger te worden, maar ik heb geen eetschema, ik let wel op mijn eten maar dan eigenlijk vooral op de kcal en de koolhydraten (tegen uitputting)
en ik probeer mijn spiermassa wat te vergroten of op zijn minst te behouden, ik weeg nu 90kg bf% +- 14% 16jaar 1.92cm
mijn vraag: is het effectief om zoals ik het doe 1x per week elke spiergroep die ik wil bouwen flink aan te pakken, of is het beter om b.v. 2x per week elke groep iets minder te doen>? ik vraag me gewoon af of ik zo wel maximaal effect eruit kan halen of dat ik op een andere manier meer kan bereiken?
alvast bedankt, sebas
maandag:
Pull-ups: 20x
1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1
5-5-5-5-5-....zoveel mogelijk
woensdag: borst+triceps: (alles met dumbells, 2x 10kg)
press 3x 12x
flye 3x 12x
pullover 3x 12x
vrijdag: biceps
4x 12x
zaterdag: buikspieren
3x 12x crunch
3x 12x crunch(met voeten in de lucht voor onderste buikspieren)
3x 12x cross crunch
zondag: (cardio)
boksen
(maandag en donderdag wielrennen en dinsdag donderdag zaterdag 2 uur per keer hockey, valt onder cardio denkik..)
ik probeer een soort van te cutten, dus droger te worden, maar ik heb geen eetschema, ik let wel op mijn eten maar dan eigenlijk vooral op de kcal en de koolhydraten (tegen uitputting)
en ik probeer mijn spiermassa wat te vergroten of op zijn minst te behouden, ik weeg nu 90kg bf% +- 14% 16jaar 1.92cm
mijn vraag: is het effectief om zoals ik het doe 1x per week elke spiergroep die ik wil bouwen flink aan te pakken, of is het beter om b.v. 2x per week elke groep iets minder te doen>? ik vraag me gewoon af of ik zo wel maximaal effect eruit kan halen of dat ik op een andere manier meer kan bereiken?
alvast bedankt, sebas
Comment