Een trainingsschema zoals nooit gedaan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een trainingsschema zoals nooit gedaan

Al ruim 1 maand zwets ik maar wat aan met mijn trainingen. Af en toe eet ik wat kwark, en verder sport ik af en toe een half uurtje max.

Nu wil ik vanaf Volgende week maandag(niet aankomende), 1 maand lang elke dag 1 blik vis + 1 pak kwark per dag extra eten. Net als ik een paar maanden terug deed. Nu ga ik een hele nieuwe manier van trainen proberen die naar mijn weten nog nooit echt gedaan is. Op veel sites lees je verschillende manieren, maar die ga ik allemaal niet toepassen.

Tijdens deze maand ga ik ervan uit dat biceps en triceps na 2 dagen rust zeker weer aan de slag kunnen. Ik ga tijdens deze training elke spiergroep zo goed mogelijk aan proberen te pakken, en een log bijhouden. Zo kan ik vorderingen in kracht bijhouden. Verder ga ik mijn gewicht opmeten VOOR de trainingsmaand, en erna. De bedoeling van deze trainingsmaand is een nieuwe manier van trainen uittesten en tergelijkerdtijd kijken hoeveel kg ik kan gainen in 1 maand goed trainen. Mischien dat ik ook nog wat Whey eiwit koop maar dat moet ik nog zien.

Hoe ga ik dan trainen?

Ik heb vanalles geks bedacht maar ik zat hier aan te denken:

maandag tot donderdag komt mijn hele lichaam aan de beurt.
    Ik ga mijn sets zo verdelen:
    1 set - 18 reps (Bedoeld als losmakertje, beetje goed in de mood komen)
    2 sets - 6 reps (wilde eerst 4 doen, maar bedacht me dat dat niet zo goed voor me botten zou zijn. Deze 2x6 reps zijn bedoeld voor totale afbraak.)
    1 set - 18 reps (nu om het laatste beetje energie eruit te slopen, en echt tot punt te komen waar ik kan zeggen, Oke dit is failure.)

Ik ben ook nog van plan elke zaterdag full body erbij te gaan doen. Dit echter maar een half uurtje. Elke oefening 1 set, minimaal 14 reps.
    Waarom? Om mijn spieren absoluut niet te deconditioneren, zo blijven ze altijd in shape. Uit ervaring denk ik dat ik dan de meeste krachtwinst kan behalen. Voor massa groei gaat dit niet heel veel uitmaken denk ik.

Ook probeer ik te ontdekken of het constant in shape houden van je spieren een positieve invloed heeft. Ik denk namelijk dat het ook nog eens kan helpen met een constante pomp (je weet wel, die pomp die afzwakt na 2 weken niet meer trainen). Ik wil mijn spieren dus geen rust geven. Ze mogen natuurlijk herstellen, en in die zin krijgen ze ook wel rust. Maar ze moeten niet lui worden. Dus na het slapen kunnen ze gelijk weer aan de slag.

Of ik dit allemaal red met tijd moet ik nog zien. Ik doe mijn uiterste best. Desnoods ga ik om half 9 nog trainen, na het werken.

Ik zorg dat ik voor het trainen ALTIJD koolhydraten heb, genoeg om de gehele training te doorstaan. Ik heb ook een schema aan de wand hangen zodat ik precies weet welke oefeningen ik ga doen. Om ze snel mogelijk klaar te zijn met de training.

De indeling van mijn schema moet ik nog even afwachten, ik vraag jullie vooral naar een mening over wat ik ga doen. Zijn er mensen die echt bezwaar hebben, of ideeën..

Ik weet wel dat Borst en Triceps Maandag aan de beurt komen, zodat ik donderdag Schouders kan doen.

Om mijn voeding optimaal te benutten ga ik even van een situatie uit. Het is een HELE moeilijke situatie maar toch wil ik hem er even bijbrengen, omdat deze dagen in mijn leven voorkomen. Op deze dagen wil ik OOK mijn voeding goed gebruiken voor spierherstel en spieropbouw.

Situatie: Van 7 tot 4 naar school. Van 6 tot 8 werken.
    Hoe oplossen? Het avondeten is om 5 uur. S'ochtends eiwitten heeft naar mijn mening geen zin, tenzij ik er ook KH bijneem. Anders dan worden de eiwitten gebruikt als energiebron ipv KH. En s'ochtends heb ik nooit veel trek, dus beide eten zit er niet bij.
    Naar school ga ik geen vis meenemen, gemiddeld eet ik op school zo'n 8 boterhammen.
    De kwark ga ik voor het slapen nemen. Gedeeltelijk.. En ook een helft na school. Dus die heb ik gebruikt. Dan de vis.. Die kan ik niet na de kwark nemen, want dan kan mijn lichaam niet alle eiwitten opnemen.
    Als ik die vis nog wil nemen moet ik dus deze nemen Na het avondeten denk ik...
    Als ik er ook nog Whey shakes bijneem, dan moeten deze s'ochtends samen met wat boterhammen naar binnen.

Kortom dit word een moeilijke, en zware maand. Maar hopelijk een geslaagd experiment. Naar verwachting ga ik 1,5 kilo aankomen. Hopelijk meer, ik denk zeker niet minder.

Ik zou het graag horen als mensen oplossingen hebben wat betrefd dat eten.. En mensen nog andere ideeën, oplossingen of aanpassingen weten.

Greets
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Je traint dus van maandag tot donderdag in split tot je u hele body hebt gedaan, 1e set is een opwarmer, en dan 2sets van 6 hh en dan een setje van 18 reps. Dat laatste setje gaat dan met 35-40% van je 1 rm zijn, heb ooit eens ergens gelezen dat dat h groeihormoon peil zou omhoogbrengen, weet niet of het waar is. Wat ik niet goed versta is precies u probleem qua voedsel, ik werk heel de dag en heb daar geen problemen mee,jij gaat nog naar school en zou er wel problemen mee hebben, dat versta ik niet.

Waarom train jij niet gewoon full body , 3x per week en het weekend rusten.

Grtz
    stil growing

Comment

Originally posted by snipke View Post
      Je traint dus van maandag tot donderdag in split tot je u hele body hebt gedaan, 1e set is een opwarmer, en dan 2sets van 6 hh en dan een setje van 18 reps. Dat laatste setje gaat dan met 35-40% van je 1 rm zijn, heb ooit eens ergens gelezen dat dat h groeihormoon peil zou omhoogbrengen, weet niet of het waar is. Wat ik niet goed versta is precies u probleem qua voedsel, ik werk heel de dag en heb daar geen problemen mee,jij gaat nog naar school en zou er wel problemen mee hebben, dat versta ik niet.

Waarom train jij niet gewoon full body , 3x per week en het weekend rusten.

Grtz
      Ik wil een x iets anders proberen, en ik heb voorheen al een half jaar full body gedaan, dus daar heb ik het nu wel mee gehad.

Neem jij wel kwark / vis op het werk ? Ik ga geen vis op school eten, en kwark.. kzie mezelf ook niet met een pak kwark aan komen zetten

Vandaar het probleem, er blijft niet heel veel tijd over. Jij kunt nog na je werk de hele avond goed indelen, maar als ik moet werken, dan komt dat er ook nog bij.

Bedankt trouwens voor die tip, ik ga die laatste set op 35-40 % van me 1rm doen.

Comment

Ik ben nog maar nieuw met fitness. Dit betreft het trainen dan. Heb er wel enorm veel over gelezen (krachttrainen en voeding). Een vriend van mij traint wel al een jaar of 7 en heeft een zeer goede body. (hij zeikt altijd op me, dat ik er meer over lul -> fitness, dan dat ik daadwerkelijk train) Ik ben altijd iemand van de research, alle achtergronden willen weten. Hij test het altijd voor mij. Binnenkort zal ik het zelf gaan ondervinden, het fitnessen.

Wat Harold denk ik ooit heeft gelezen, staat denk ik vertaalt in dit stuk tekst over verzuring. Lees t ff helemaar door. Eigen Kracht - Website over fitness, afvallen en doping

Over je voeding wil ik dit kwijt. Als je moeite hebt met je ontbijt, trap er dan gewoon een shake in, achterover kiepen en gaan. Ik drink s ochtends een shake van havermout, kwark, melk, banaan appel. Mixen die handel en 3 glazen achterover kiepen. Desnoods laat je 1 stuk fruit weg.
        Door de dag heen kun je ook kleine snacks nemen zoals liga's, rijstenwafels ofzo, in de klas of tijdens werk een paar happen (buiten je gewone voeding om).

Over je training, wat je wilt doen vind ik fantastisch. gewoon een gek schema uitproberen. Die vriend van mij doet nu bijv. een schema van BFL. Hij doet:
        Fullbody. Alle upperbody spiergroepen 1 oefening. 12 - 10 - 8 - 12 - 12 reps 12, 10 gewicht verzwaren, 8 verzwaren, 12 lichter. tussen deze sets een minuut rust. Maar de laatste set van 12 reps doet hij gelijk achteraan de 1 na laatste set van 12 reps (dus geen minuut rust) maar dan een andere oefening, wel zelfde spiergroep (deze moet je dus vast klaar hebben staan)
        Hij verandert nu (omdat ik dat zei, haha) naar 10 - 8 - 6 - 10 - 10. Zelfde principe.
        Waar ik veel over nadenk is bijv. de rust tussen sets of de snelheid van uitvoering van een rep. Waar ik enige logica in vond zitten wat ik las over hypertrophy, is de nagatieve rep zo langzaam mogelijk uitvoeren. Waarom? je spier wordt weer langer en de kans op kleine spierscheurtjes is dan groter. want je spier rekt zich weer uit. Dus de kracht van een langzame negatieve rep op je spier is ongelovelijk groot. Over de positieve rep werd gezegd, snel en explosief. (maar hierbij denk ik weer dat je het gewicht deels verplaatst door de snelheid en niet door de kracht van je spier, maar dit terzijde)

Zou graag van je willen weten hoe jij je oefening uitvoerd en je rust tussen je sets! (vertel ff wat je van die link vond, dat verhaal)

Greetzzz J.
        Last edited by Ami-Amour; 23-10-2006, 00:51. Reason: vergeten

Comment

oopsss foutje!

SORRY SNIPKE, ik zei Harold, haha. Ik bedoel natuurlijk SNIPKE!

BIG MISTAKE!!! SORRRRRRRRRRYYYYYYYYYYYY!

greetzzz j.

Comment

Ik voer mijn oefeningen vrij snel uit.. Ik maak geen hele langzame reps.. tenzij ik het echt zwaar heb. Ik houd zelf ongeveer 1,5 tot 2 minuten pauze tussen sets.

Na het stuk te hebben gelezen, heb ik ook het stuk dat erbij werd gelinkt gelezen. Ik ben er nog niet helemaal uit. Volgens die stukken zou je het beste moeten groeien op sets van 8 tot 12 herhalingen. Volgens Mike Mentzer kun je weer beter sets doen van 4-6 herhalingen.. tenminste hij zegt flink zwaar, dus dan denk ik daaraan.

Conclusie: Wat ik wilde doen was goed..

Volgens de artikellen spreek je de witte spiervezels aan met lage reps..
            deze zouden moeten zorgen voor een snelle spiergroei. na enkele sets van lage reps moet je de spiervezels met rust laten..

Volgens hetzelfde artikel spreek je de rode spiervezels aan met Hoge reps,
            de witte worden echter veel minder gebruikt..
            Bij hoge reps zou een groeihormoon loskomen wat ook voor groei zorgt.

Als ik nu gewoon mezelf aan mijn 18,6,6,18 schema houd dan pik ik dus van alles een graantje mee
            de

Comment

Ja dat mensen zeggen dat je op lage reps niet gained is bullshit maar ik weet niet of dit schema de juiste oplossing is maar ik zou bijna zeggen dat je wel gelijk heb , ben ook erg benieuwd naar je resultaten !
              on the road to get huge

Comment

Ik neem ook gewoon een bak kwar, een pak karnemelk en eieren mee naar mijn werk. Gewoon vanaf de eerste dag dat ik daar werk gewoon. Het beest moet gevoed worden en daar heeft verder niemand wat mee te maken behalve ikzelf. Gewoon meenemen wat je mee moet nemen. Als de tonijn te veel stinkt, vreet je het maar buiten op ofzo. En anders bewaar je dat maar voor na schooltijd en neem je op school extra melk of kwark (of kip... ook makkelijk koud te eten).

Wat training betreft: probeer het gewoon. Vergeet niet dat je groeit in rust. Ik zie het nut niet zo in van het niet laten rusten van je lichaam. Tja, de pomp blijft er in... en dan? Hersteltrainingen kunnen zeer zeker een toegevoegde waarde hebben, maar dat is ook wel even wat anders dan dat jij hier neerzet.

Hoge reps met basisoefeningen zoals squat, deadlift etc (en bankdrukken en rows etc in iets mindere mate) zorgen idd voor een hogere hormoon afgifte.
                Na een paar zware sets squatten met een hoog gewicht (en lage reps) nog een set met veel reps doen, zorgt voor die hogere hormoonafgifte. dus in dat opzicht is het geen gek idee.
                Het opwarmen zou ik wel met een licht gewicht doen. als je die 18 reps opwarmen maar net haalt, warm je te zwaar op. Denk eerder aan 2 keer 10 reps met een gewicht dat je 20 keer zou kunnen doen. (om maar even wat te noemen). Opwarmen moet opwarmen zijn en niks anders. Zo min mogelijk energie verspillen en toch goed warm zijn, dat is de bedoeling.

In elk geval succes. Goed dat je zelf na denkt over je trainingen en dus ook nadenkt waarom je het zo wilt doen.
                Misschien ga je keihard op je bek en wordt het helemaal niks. Of misschien zijn de resultaten wel super. Het kan alle kanten op.
                Hoe dan ook leer je wat over je lichaam. Als het fout gaat leer je misschien te zien hoe het anders had gemoeten zodat het concept wel slaagt een volgende keer.
                Prima leerschool zo.
                Bezoek ook eens het forum.

Comment

bedankt moob, ik zie het idd vanzelf wel. Ik weet uiteraard dat je groeit in rust. maar het is ook niet zo dat ik mijn spieren niet laat rusten.. Vrijdag is zoiezo geen train dag, en zondag ook niet. Verder zou het beter zijn denk ik om zaterdag de spier die ik donderdag heb getraind(schouder) even met rust te laten. Alle andere spieren hebben wel minimaal 48 uur rust gehad.

Ik denk dat je na 2 dagen rust ook wel weer kan trainen, tenzij je echt te ver bent gegaan. Ik merk vanzelf wel hoe het gaat. Ik denk zelf dat het heel goed zal gaan. maargoed ik merk t vanzelf.

iig bedankt dat je mijn stukje ook even doorgelezen hebt

Trouwens nog even over dat eten. Ik heb ook geen ruimte in mijn tas om kwark mee te nemen. kipfile op brood zou nog wel een oplossing zijn, maar daar haal je nou ook weer niet erg veel uit. Ik moet nog even zien wat ik ga doen.
                  Last edited by dav1t0; 23-10-2006, 20:39.

Comment

leeftijd...

Maar gezien je leeftijd, zal ik t toch maar wat rustiger aandoen. En je meer richten op het spieruithoudingsvermogen.

Of je meer richten op het gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Dips, dips naar voren hangen voor meer borst, chins, push-ups, sit-ups etc. alles wat je met je eigen lichaamsgewicht kunt doen. (zoals de natuur dat heeft bepaalt...)

In ieder geval, veel succes!

greetzzz j.
                    Last edited by Ami-Amour; 23-10-2006, 21:43. Reason: vergeten

Comment

Originally posted by Ami-Amour View Post
                      Maar gezien je leeftijd, zal ik t toch maar wat rustiger aandoen. En je meer richten op het spieruithoudingsvermogen.

Of je meer richten op het gebruik van je eigen lichaamsgewicht. Dips, dips naar voren hangen voor meer borst, chins, push-ups, sit-ups etc. alles wat je met je eigen lichaamsgewicht kunt doen. (zoals de natuur dat heeft bepaalt...)

In ieder geval, veel succes!

greetzzz j.
                      Nah ik ga er gewoon voor, toch bedankt

Comment

Over dat eten: koop een tas waar het wel in past.

Het is een kwestie van 'willen' en niet van 'kunnen'. Eten meenemen KAN altijd, als je er maar wat voor wilt doen. Dat je geen zion hebt om met een grotere tas te slepen, of een apart tasje met je eten, dat is dan jouw probleem, maar dan ook niet zeuren als je niet genoeg eiwitten binnekrijgt naar je zin.

En anders in de pauze langs de supermarkt om een liter melk achterover te gieten. Of neem melk mee in een flesje (in een leeg colaflesje, van die halve liter dingen). Deed ik ook altijd. Die melk blijft wel even goed hoor.
                        Toen ik nog naar school ging, ging er altijd een liter mee. 1e halve liter in de eerste pauze, 2e halve liter bij het middag eten. Dan hoef je alleen nog maar wat te verzinnen als je 's middags laat uit school bent.
                        Bezoek ook eens het forum.

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
                          Nah ik ga er gewoon voor, toch bedankt
                          hehe ja zo wille we het hore !
                          on the road to get huge

Comment

Originally posted by Moob View Post
                            Over dat eten: koop een tas waar het wel in past.

Het is een kwestie van 'willen' en niet van 'kunnen'. Eten meenemen KAN altijd, als je er maar wat voor wilt doen. Dat je geen zion hebt om met een grotere tas te slepen, of een apart tasje met je eten, dat is dan jouw probleem, maar dan ook niet zeuren als je niet genoeg eiwitten binnekrijgt naar je zin.

En anders in de pauze langs de supermarkt om een liter melk achterover te gieten. Of neem melk mee in een flesje (in een leeg colaflesje, van die halve liter dingen). Deed ik ook altijd. Die melk blijft wel even goed hoor.
                            Toen ik nog naar school ging, ging er altijd een liter mee. 1e halve liter in de eerste pauze, 2e halve liter bij het middag eten. Dan hoef je alleen nog maar wat te verzinnen als je 's middags laat uit school bent.
                            ik doe het ook het zelfde als Moob, gewoon bak kwark mee en evt shake enzo en de rest..
                            eerder deed ik ook wel eens halve bak kwark mengen met vruchtensap of water tot het zo dun als melk is en dat meenemen in een flesje, gaat ook goed als je geen bak mee wil of kunt nemen..

maar ik heb meestal meer eten dan boeken in mijn tas zitten.

in ieder geval succes met je schema..

grtzz

Comment

Dankjewel, dat kwark mengen dat is idd wel een handige ja.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X