Hallo Hallo, heb me net voorgesteld op dit forum en ik heb al direct een vraagje:
Volgens voedingsbehoefte.nl heb ik 3122 kcal per dag nodig
Maar volgens andere bronnen hoor ik dat je voor een dieet rond de 1500 calorieën mag innemen per dag. Ik denk dat ik nu zo ongeveer rond de 2000 zit per dag.
Zo ziet een gemiddelde dag eruit:
's Morgens:
1 Boterham met een stukje chocola
's Middags:
6 Boterhammen (dubbel gelegd, dus 6 boterhammen, met 2 schelletjes kaas en 1 schelletje ham)
's Avonds:
Iets dat mijn moeder klaarmaakt (meestal aardappelen met vlees en groenten) ==> 1 bord
Later op de avond:
Nog een beetje fruit ofzo.
Tussendoor eet ik soms wat fruit (appels, bananen, kiwi's,...) en ik drink al enkele weken geen frisdranken meer.
Ik train 4 keer per week, ongeveer 40 minuten cardio en 30 minuten krachttraining (om mijn spieren toch een beetje te onderhouden) per dag.
Ik heb enkele vraagjes nu:
-Neem ik genoeg / nog teveel calorieën in (1500 a 2000)?
-Kan ik mijn spieren onderhouden met die 30 minuten per dag?
Als je nog opmerkingen hebt ivm wat ik eet ofzo, maak ze dan gerust...
Alvast bedankt
Volgens voedingsbehoefte.nl heb ik 3122 kcal per dag nodig
Maar volgens andere bronnen hoor ik dat je voor een dieet rond de 1500 calorieën mag innemen per dag. Ik denk dat ik nu zo ongeveer rond de 2000 zit per dag.
Zo ziet een gemiddelde dag eruit:
's Morgens:
1 Boterham met een stukje chocola
's Middags:
6 Boterhammen (dubbel gelegd, dus 6 boterhammen, met 2 schelletjes kaas en 1 schelletje ham)
's Avonds:
Iets dat mijn moeder klaarmaakt (meestal aardappelen met vlees en groenten) ==> 1 bord
Later op de avond:
Nog een beetje fruit ofzo.
Tussendoor eet ik soms wat fruit (appels, bananen, kiwi's,...) en ik drink al enkele weken geen frisdranken meer.
Ik train 4 keer per week, ongeveer 40 minuten cardio en 30 minuten krachttraining (om mijn spieren toch een beetje te onderhouden) per dag.
Ik heb enkele vraagjes nu:
-Neem ik genoeg / nog teveel calorieën in (1500 a 2000)?
-Kan ik mijn spieren onderhouden met die 30 minuten per dag?
Als je nog opmerkingen hebt ivm wat ik eet ofzo, maak ze dan gerust...
Alvast bedankt
Comment