nogmaals voedings schema vetverbranding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• nogmaals voedings schema vetverbranding

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje.

Ik wil vet gaan verbranden.
    ik ben 175 cm en weeg 100 kg
    mijn dagelijkse behoefte is

energie tot: 2706

waarvan:

eiwitten 158 gr
    vetten 60 gr
    koolhydraten 384 gram

nu heb ik geprobeerd een voedingsschema op te stellen, en die is als volgt.

kcal eiwit kool vet

Ontbijt: 100 gr brinta 366/ 12/ 74/ 2.5/
    1 appel 60/ 1.0/ 14.0/ 0.0/

1 boterham kaas 125/ 4.0/ 22.5/ 1.2/
    250 gr mag kwark 160/ 32.5/ 3.0/ 0.0/
    100 gr ananas 88/ 0.0/ 22/ 0.0/

Lunch: 2 br boterhammen 250/ 9.5/ 45/ 3.5/
    beker mag melk 33/ 3.2/ 4.9/ 0.1/
    Appel 60/ 1.0/ 14.0/ 0.0/
    50 gr studentenhaver 234/ 4.4/ 7.6/ 6.2/

1 boterham kipfilet 125/ 4.0/ 22.5/ 1.2/
    100 gr ananas 88/ 0.0/ 22/ 0.0/

Diner: Andijvie 17/ 1.8/ 2.1/ 0.2/
    biefstuk 115/ 22/ 0.0/ 3.0/
    Aardappelen 85/ 2.6/ 18.6/ 0.0/

Later op de avond:

totalen : kcal 2237/ eiwit 184 / koolhy 288 /vet 30.9

Het vlees bij het diner wisseld met vis, kipfilet, ed

Mijn vraag is af dit zo zal gaan lukken.

ook zou ik graag advies willen voor een trainingsschema in combi met dit voedingsschema. ful body of evt split schema

Alvast bedankt greetz
    vbrep_register("1884215")

Ik vind dat je te hoog in je Kh zit.Ik weet niet of jij makkelijk vetaanzet?
    Als dat het geval is zijn je kh echt nog te hoog terwijl je totaal kcal aan de lage kant is. Probeer je eiwitten omhoog te gooien en je kh omlaag.

Als je dan de kans hebt om s'ochtends cardio op nuchtere maag te doen en in de avond krachttraining zie ik het helemaal goed komen.

Comment

afvallen

Hallo,

ik zou ook je koolhydraten gaan bijstellen en wel naar beneden! Geen Pasta, Rijst en niet te veel brood! Neem dan bij je maaltijd bijv één grote aardappel!

Comment

KH veel te hoog

Comment

Ik weet niet waarom zij jou adviseren om omlaag te gaan in je koolhydraten...

@ Riki: beetje een mager antwoord, vind je niet...?

@ Demilio: Waarom geen pasta, rijst of brood...maar een aardappel...enige onderbouwing zou wel aardig zijn...

@ Michael06: Jij probeert nog enig antwoord te geven, maar je zegt totale kcal. te laag dus moet hij kh. omlaag en eiwit omhoog...en dan...? blijft toch hetzelfde dan? levert allebei 4 kcal per gram op....

Je behoefte volgens jou is 2700 kcal. (hiergaan we natuurlijk vanuit, want je geeft weinig info over jezelf).

Je schema levert 2237 kcal (k/e/v - 288/184/31)

Kh: 288 x 4= 1152 kcal / 21,67= 53%
          Eiw: 184 x 4= 736 kcal / 21,67= 34%
          Vet: 31 x 9= 279 kcal / 21,67= 13%

Totaal: 2167 kcal

Dat ze je aanraden om nog lager te gaan in je kh. is in mijn ogen niet helemaal correct. Je zit immers al ruim 500 kcal onder je behoefte.

Ik zou even al je stats plaatsen, en je vetpercentage is wel de belangrijkste om te weten om een goed voedingsschema op te stellen, maar ook om op een later tijdstip te kunnen zien of het de goede kant opgaat met je vetpercentage...we kijken dus niet naar je gewicht of het goed gaat.

Hier laat ik het even bij.

Greetzz J.

Comment

Je mist maarliefst 270kcal aan vetten. vul die aan! Koolhydraten verder nog ophogen met ongeveer 60 gram en de eiwitten 20 gram omlaag.

edit:
            Verder kun je misschien nog een extra maaltijd toevoegen s'avonds(afhankelijk van je bedtijd).
            Last edited by dav1t0; 29-04-2007, 04:33.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik ga hierin mee met Dav.
              Koolhydraten worden altijd in een veel te snel daglicht gesteld,maar deze blijven nog altijd dè energieleverancier.
              384gr kh per dag vind ik echt niet overdreven.Je zit tenslotte al 500kcal onder je behoefte.
              Veel cut schema's die je terug vind in magazine's ed,laten je meer per dag méér eiwitten eten dan Kh,maar wat voor zin heeft dit? Dan zal je lichaam de eiwitten gebruiken als energiebron..wat niet zo goed is.
              Ik begin volgende week ook te cutten met volgende waarden;60%kh,25%eiwit en 15%vet.
              Vind je schema niet slecht,wel de aanpassingen doen die dav hier doorgeeft.
              grtz.
              Last edited by Aphasia; 29-04-2007, 09:53.
              getting back in shape...

Comment

Aphasia, wat betreft jou eigen KEV indeling. Ik zou gaan voor iets(2%+) meer vetten, want 15% is echt wel het minimum. Verder moet je de eiwittenhoeveelheid die je tot je neemt niet als percentage van de totale behoefte berekenen, maar gewoon als Xgram per kg VVM. Ik denk dat ne in de cut ongeveer 2.5 gram eiwit per KG VVM moet kiezen.
                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X