1e x cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1e x cutten

Hey BB'ers,

Na 2 jaar mij te hebben volgepropt,ga ik vanaf volgende maand voor de 1e maal cutten.
    Ben er enkel nog niet helemaal uit hoe ik mijn voedingschema in elkaar moet steken.

Ik ga uit van het resultaat van Dav's voedingsbehoeftecalculator.

Basisbehoefte=1659Kcal.
    Sporttoeslag=166Kcal
    Arbeidstoeslag=829Kcal
    Sportieve arbeidstoeslag=500Kcal
    Totaal=3155Kcal.

Eiwitbehoefte=152gr
    Vetbehoefte=70gr
    KH-behoefte=479gr

Als ik het goed begrijp moet ik 200 tot 500Kcal onder mijn behoefte gaan om te Cutten.
    Maar wat met de dagen dat ik niet werk? Moet ik dan de Arbeidstoeslag schrappen?
    En wat op de dagen dat ik niet train? Schrap ik dan de sporttoeslag en sportieve arbeidstoeslag?

En als ik Kcal moet minderen zoals die 500,trek ik die dan af van de KH-behoefte of verdeel ik die over het totaal?

thx.

grtz
    Last edited by Aphasia; 26-04-2007, 17:52.
    getting back in shape...

Nobody???
    getting back in shape...

Comment

ben nu zelf ook aant cutten, zit hoog in mn eiwitten en laag in KH..
      ben aan het afbouwen tot ongeveer 500Kcal onder mn behoefte.

ik zou hoger in je eiwitten gaan zitten om je spiermassa te beschermen tegen afbraak, en ok niet te hard van stapel lopen met cardio..

ik weet niet of je zwaar werk hebt, maar je zou het kunnen halveren op dagen dat je niet werkt.
      sportieve arbeidstoeslag gwoon het zelfde houden omdat je toch ook nodig hebt voor je herstel..
      voor de rest ok niet ineens je schema omgooien, maar rustig in een paar weken tijd afbouwen..
      succes met je cutfase..

grtz

Comment

Ik heb hier wel ideeën over, maar geen echte kennis van cutten, dus kan je helaas niet helpen, ondanks dat het mijn calculator is

Als ik (hopelijk binnekort) zelf ga cutten doe ik wel wat research, en als mijn methode dan werkt zal ik er een artikel over schrijven. Voor jou is die hulp dan echter iets te laat, dus even afwachten wat ervaren cutters ervan zeggen.

Grtz
        VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Ik zou eerst gaan eten op je berekende behoefte. Laat je van te voren eerst wegen en meten.
          Probeer het één of twee weken uit. Laat je dan weer meten en wegen en kijk wat er gebeurt. Pas daarna zo nodig je dieet aan. Verlaag je inname met 200 tot 500 Kcal (afhankelijk van wat je hebt geconstateert uit je metingen). En blijf je regelmatig wegen en schrijf het op. Zo kun je zien wat er gebeurt en waar je lichaam op reageert. Dit is handig als je vaker gaat cutten.

Ik zou de arbeits en sporttoeslag niet meteen schrappen op niet werk/trainingsdagen. Kijk gewoon wat er gebeurt dan kun je het altijd nog aanpassen. Kijk vooral naar het totaal en kijk niet te veel naar apparte gedeeltes zoas sporttoeslag.

succes!!

Comment

Eens met Erik, sowieso altijd rustig aan doen en zeker als het je eerste keer cutten betreft is het heel belangrijk om uit te vinden wat voor jou persoonlijk precies nodig is. De berekening is een uitstekend hulpmiddel maar het blijft een indicatie, nu kun je dus uit gaan vinden hoe het in jouw geval exact zit.

Zodra je onder je behoefte gaat haal je het verschil voornamelijk uit koolhydraten.
            Qua eiwitten ga je niet minderen, als is verhogen zoals sommige doen ook weer nergens voor nodig. Hou dat dus gewoon zoals in de berekening staat. Vetten kun je eventueel iets verlagen maar zeker niet te veel, voldoende goede vetten zijn absoluut noodzakelijk en je zult er zeker niet dik van worden zoals sommigen helaas nog steeds denken.

En meer uitgebreide uitleg hierover kun je vinden in de sticky over voeding en schema's, die (onder andere) bovenaan in dit onderdeel staat.

Comment

En meer uitgebreide uitleg hierover kun je vinden in de sticky over voeding en schema's, die (onder andere) bovenaan in dit onderdeel staat.[/quote]

Heb grootste deel van mijn schema gemaakt aan de hand van de gegevens uit die post.

Als ie helemaal af is post ik wel effe.

Thx voor de reactie's.
              getting back in shape...

Comment

10% onder je dagelijkse behoefte gaan zitten, hoog in eiwitten en cardio.

Grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X