Cutting Cycle?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutting Cycle?

Hey mensen,

Ik ben best wel dik, ik weeg 145 kilo ben net 3 weke geleden 18 geworden en ben ongeveer 1.87 met bodyfat prcnt van 48% (tenminste dat gaf mijn duim metertje aan).

I zag een cutting cycle extreme pakket van nutrabolics in het DXL magazine en ik vroeg me af of ik dat kon gebruiken om af te vallen, uiteraard gemixed met 4maals in de week 20 minuut cardio en de juiste voeding.

Graag hoor ik jullie tips

In dit soort gevallen, is het beter om proffesionele hulp te gebruiken. Raadpleeg een voedingsdeskundige die jou bijstaat, en helpt om jou zo aan een correct voedingschema te houden (eventueel in combinatie van supplementen). Dit is je basis. Neem bijvoorbeeld contact op met Miss Shannasse, de moderator van deze site. Het eerste gesprek is vrijblijvend en kostenloos. Of een deskundige bij jou in de buurt. En vraag bij je verzekering op of dit vergoedt kan worden (of aan je dokter).

Ik bedoel dit zeker niet lullig, maar met een extreem overgewicht is het raadzaam op begeleiding te nemen. En niet zelf gaan aanrommelen. Tenzij je heel veel kennis van zaken hebt en de nodige discipline.

Om af te vallen, zul je je moeten richten op heel veel cardio en een uitgebalanceerd voedingsschema. En enige vorm van gewichtstraining.

Succes!

Greetzz J.

Comment

Kerel als jij wilt afvallen lukt je dat zeker weten.
      Je hebt dat soort sups niet nodig.
      Je bent jong je stofwisseling is super snel dus moet geen probleem zijn.
      Als je je voeding oporde maakt en je gaat langzaam je cardio opvoeren kom je er wel.

Je gewicht is echt veeeel te hoog dus je moet het echt rustig aan doen.

Heel veel suc6 en ik ben erg benieuwd naar je vordering.
      Post alles wat je wilt vragen in een appart topic dan volg ik je met belangstelling
      Who's the Chef

Comment

Als je doorzettingsvermoge heb dan gaat het je lukken.

paar tips:

verdeelt en gebalanceerd eten. Dit wilt zeggen dat je eerst moet
        bepalen hoeveel kcal je nodig heb. Dit kan bv. hier:

Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's

Je kan maximaal 500kcal. onder de berekende waarde gaan zitten, echter
        moet je dan wel eens in de week de berekende waarde nuttigen om je
        lichaam niet te laten wennen aan de lagere kcal. inname. Probeer tevens
        minder koolhydraten te eten dan berekend en schroef het aantal eiwitten
        op (je zou haast de aantal grammen kunnen verwisselen). Dit omdat je spieren op gaat bouwen en deze eiwitten nodig hebben.

Hier kan je controleren hoeveel kcal, kh etc. het voedsel heeft:

Voedingscentrum

en een snelle tabel is ook altijd handig:

CALORIETABEL.NL - de snelste Calorieenwijzer! Vind hier snel hoeveel calorien een product bevat. Calorieen, calorietabel, calorienwijzer, energiesticker, gratis calorietabel, calorientabel, calorieentabel, calorienwijzer.

Nu het verdelen van het eten. Sla nooit een ontbijt over, dit is
        namelijk het activeren van je verbranding. Bij voorkeur een stevig
        ontbijt met eiwitten. Verspreid over de dag eten, dit houdt de
        verbranding gaande (min. elke 3 uur wat eten). Even wat fictieve
        waarde:

08:00 ontbijt

bv. 2 boterhammen met boter en kipfilet + 1 glas halfvolle melk (500kcal)

10:00 fruit

bv. appel en 0,5L water (60kcal)

12:30 middag eten

bv. 4 boterhammen met boter en random beleg + 1 koffie (600kcal)

15:00 eiwit snack

bv. tonijn in olie + een versnipperd uitje en 0,5L water (250kcal)

17:30 avond eten

nasi met kip + 1 beker halfvolle melk (1000kcal)

19:30 bakje kwark

magere kwark 1 schaaltje + 0,5L water (90kcal)

Totaal 2500kcal (gemiddelde man), de nadruk ligt hier wel erg op
        eiwitten maar dit is ongeveer mijn voedingsschema. Dit is aan jouw om
        het voor jouw eigen situatie na te gaan (of hulp inroepen van Shannasse).
        Na 20:00 niets meer eten omdat het te kort om nuttig om te zetten en
        wordt het als vet opgeslagen in je rust periode. Er zullen vast nog wel
        enkele opmerkingen zijn.

aanpak trainen:

Ik ga er even van uit dat je nog geen trainingservaring heb. Het is dus
        verstandig om het komende half jaar eerst full body te trainen. Dit wil
        zeggen meerdere spiergroepen per keer trainen en minder intensief.

Persoonlijk zou ik de eerste 6 weken je pezen versterken dit door meerdere
        herhalingen te doen met een (+/- 20%) lichter gewicht dat je zou kunnen.
        Onder meerdere herhalingen wordt bv.4x20 verstaan, met na elke 20 keer
        een hele minuut rust. En dan verder trainen met 15 12 12 15 maar dit
        is meer persoonlijk en na verloop van tijd zul je wel zien wat beter voor je
        je is. Na een half jaar kan je voor een splitschema gaan maar dat komt dan wel weer .

Na de krachttraining minimaal een half uur cardio. Hiermee zet je je vetverbranding op 100%. Het zal in het begin erg moeilijk zijn maar
        probeer 500kcal te halen (later kan je dit opschroeven). Ga minimaal
        4x per week carioën (4x500=2000kcal per week). Na het trainen
        minimaal een half uur niets eten, je verbranding is nu nog bezig. Je zult
        na het trainen wel erge honger hebben. Dit is minder goed voor de
        spieropbouw maar beter voor je vetverbranding en daar gaat het hier
        nu om. Het trainen zal na verloop van tijd veel makkelijker gaan omdat je
        meer spierweefstel krijgt. Spieren verbranden in rust ook vet dus dat is
        mooi meegenomen.

Voor de rest een goed schema opstellen en hier even vragen of mensen
        er even na willen kijken. Wat voor mij persoonlijk een extra motivatie is het
        bijhouden van gewicht, vetpercentage en buikomvang. Dit mede omdat spier
        zwaarder is dan vet en het zo lijkt dat je minder afvalt. Vetpercentage
        kan je waarschijnlijk wel laten meten op de sportschool. Als deze een
        weegschaal hebben die stroompjes door je lichaam sturen moet je aan deze
        waarden niet te veel waarde hechten, deze wijken namelijk nogal af als
        je spier aan het opbouwen bent en kunnen dit voor vet aanzien. De oudste
        methode is de buikomvang, deze is makkelijk te meten en uit te zetten
        in een grafiekje (een extra stok achter de deur).

Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn of verkeerd geinterperteerd hebben
        maar daar zullen onze mede sporters wel naar kijken . In ieder geval
        erg veel suc6 toegewenst en ik ben meer dan benieuwd naar de resultaten.
        25 jaar 1,93m 113,0kg 22,0%BF ~cutting fase

Comment

hey mensen, thnx voor all jullie support! dit forum is beter dan elk boek/website in de categorie van afvallen!

Ik houd jullie cker op de hoogte van mijn vooruitgangen en zal zeker jouw schema proberen te implementeren in mijn leven spank.
          maar nog een vraagje over die cycle, versnelt het mijn process van afvallen niet als ik de 2 combineer? dus en gezond eten en cutting cycle/sporten?

Comment

Kijk supplementen zijn idd. een ondersteuning maar 99,99% van het
            werk zal je gewoon zelf moeten doen. Die supplementen kan je beter
            bewaren tot dat je in een dip zit en dan nog zou ik deze niet gebruiken.
            Als je lichaam in wat beter condities is dan zou je ook nog naar werkende
            supplementen gaan kijken maar nu zou het je alleen maar de afgrond
            in helpen.
            25 jaar 1,93m 113,0kg 22,0%BF ~cutting fase

Comment

ik gebruik overigens wel gewoon creatine van bodystore.nl en de proteine shake.
              het was een droge spiermassa pakket, mijn doel is spiermassa aankomen en vet kwijtraken en ik heb begrepen dat spiermassa vet verbrand.
              Dus bij de sportschool heb ik een schema dat gebaseerd is op spiergroei en vetafname.

ik heb overigens wel een vraagje over cario, ik deed meestal 10 minuut intensieve cardio voordat ik ging Kracht trainen en maandag deed ik dit andersom, dus krachtraining en daarna cardio en ik moet je zeggen ik heb extreme spierpijn! en ik was minder soepel.

nog tips op dat gebied?

Comment

je kan eerst een korte warmingup doen van plm 5min en dan KT en daarna de cardiosessie.
                succes

Comment

Hey mensen,

Cardio is zo zwaar...op het moment houw ik het net 15 minuten vol....Ik doe 5 voor KT en dan 10 met moeite erna...is dit goed?
                  Ik heb totaal geen conditie dus het is echt vreselijk voor mij!

Ik doe meestal altijd de crosstrainer omdat ik hier veel zweet...meer dan 10 min op de fiets.
                  Is zaktraining ook goed? ff stompen tegen aan de zak op hoog tempo(kzat op kickboksen) hierbij zweet ik ook extreem veel.

Ik hoor et graag

Comment

afvallen

Ik zal je proberen een hart onder de riem te steken....

toen ik 22 jaar was werkte ik in de horeca en woog 148 kg en
                    het werd steeds erger!!

je moet er zelf achter komen dat het heel erg slecht voor je
                    is en er wat aan doen! ben verslaafd aan eten geweest
                    en luisterde nooit naar mensen om mij heen.

nu ben ik 29 en weeg 95 kg en ben lekker gespierd dus
                    er is hoop

veel bewegen en goed met je voeding bezig zijn is een pre....

prof hulp vragen is geen schande, maak er gebruik van....

geloof in jezelf....

greetz, siebke

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X