stofwisselingsprobleem??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stofwisselingsprobleem??

Hallo allemaal,

Sinds ik bevallen ben, nu bijna een jaar geleden wil er geen enkele kilo meer vanaf. Als eerste heb ik mijn eetpatroon aangepast naar 6 maaltijden per dag en veel groente en vis (vlees/Brood eet ik nog 1 รก 2 x in de week). Vervolgens ben ik gaan zwemmen, dat probeer ik 2 dagen in de week te doen. Daarnaast kickbox ik 2 x in de week. Ik zie wel iets veranderen aan mijn lichaam, maar mijn maat blijft hetzelfde en de centimeters ook. Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig en vraag me af wat ik toe kan voegen om die centimeters kwijt te raken en weer strak te worden. Soms denk ik dat het met mijn stofwisseling te maken heeft of mijn schildklier, maar hoe krijg ik dit weer een beetje op gang. Hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Groet Eliene

Als je vermoed dat je een te trage werking van de schildklier heb, waarom laat je dan niet je bloed onderzoeken. Vraag info bij je huisarts of sportarts.

Daarnaast kan ik tig oorzaken opnoemen, waarom je niet meer afvalt.
    Bekijk eens wat je energiebehoefte per dag is en wat je daadwerkelijk aan kcal per dag eet.

Ik schat zo in dat je veel te laag in je behoefte voorziet, waardoor je inderdaad een te lage grondstofwisseling gekregen hebt.

Grtz.

Comment

Ik denk ook dat je te weinig voeding binnen krijg.
      Bereken is hoeveel je nodig hebt eb hoeveel je binnen krijgt.
      Who's the Chef

Comment

heb je tijden in de week dat je echt langdurig zweet en "echt" intensief bezig bent, en in dat opzicht moet je eerlijk zijn tegen jezelf want de sport bepaalt niet wat je verbrand maar je eigen in spanning erin.

ik train sinds kort bij een neiwue sportschool (bodygym, enschede) en daar zit ook een kickbox gedeelte bij, en dan zie ik sommige kickboxers erg intensief bezig veel hardlopen erbij en cardio erbij doen buiten het kickboxen om en die zien er goed uit!

maar degene die alleen maar kickboxen doen zijn net zo vet als een macdonalds hamburger!

ik denk dat je je meer moet gaan richten op intensief interval training

en post is een keertje je voedings schema dan kunnen we zien of dat wel ok is!

Comment

Kijk ook goed WAT je eet. Sommige personen worden b.v. megavet van bepaalde pastaproducten, maar gaan weer zeer goed op rijst (zoals ik) Ik zou daar een beetje mee gaan spelen. Ook opletten dat je de laatste 3/4 uur voor het slapen gaan geen carbs naar binnen gooit, dat scheelt een hele hoop.

Comment

ga gewoon eens langs de dokter.
            zij zijn er niet voor niks.

en vertel je verhaal.
            of gaa naar een afslank kliniek en vraag het daar.
            zij weten meestal ook wel raad.

suc6 in iedergeval.
            one goal: power and mass

Comment

Originally posted by musclehedz View Post
              Kijk ook goed WAT je eet. Sommige personen worden b.v. megavet van bepaalde pastaproducten, maar gaan weer zeer goed op rijst (zoals ik) Ik zou daar een beetje mee gaan spelen. Ook opletten dat je de laatste 3/4 uur voor het slapen gaan geen carbs naar binnen gooit, dat scheelt een hele hoop.
              precies! das wel een goeie, ik wordt bv snel dik van pasta etc. maar brood gaat wel weer redelijk goed..

je moet ook goed weten wat voor jou goed is (want ierder lichaam is anders he)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X