In de cut: is dit een logisch eetschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• In de cut: is dit een logisch eetschema?

Ik ben op dit moment bezig af te vallen van 24% naar 18% bf. Nu heb ik vanuit mijn sportschool een eetschema gekregen, maar ik weet niet of het wel helemaal goed in elkaar zit, vooral omdat ik hier bij alle faqs en sticky's andere dingen lees. 't Ziet er als volgt uit:

1. wheyshake met water, 40 gr brinta
    2. banaan, een boterham
    3. twee boterhammen, een appel, 250 gr kwark
    4. een plak roggebrood, 250 gr kwark
    5. 50 gr rijst, 300 gr groente, 75 vlees (vleesvervanger bij mij)
    6. 250 gr kwark, een appel, 40 gr brinta.

Ten eerste lees ik dus overal (en dat dacht ik zelf ook al) dat je laatste maaltijd geen kh meer moet bevatten, alleen eiwitten. Mijn begeleidster houdt echter vol dat ik op deze manier mijn motortje 's nachts beter gaande hou ("als je 's avonds voor het slapen gaan veel eet is je buik 's ochtends toch ook veel platter..."). Ten tweede merk ik dat ik 's ochtends veel honger heb, maar na de 3e maaltijd bijna niet meer. Terwijl ik overal lees dat het beter is 's ochtends veel te eten. Dusss... wat zijn jullie ideeën hierbij? En gaat het me hiermee lukken om in 12 weken van 24% naar 18% te gaan?

Als bijgaande info: ik train 3 keer per week volgens dogcrapp en jog de andere dagen een half uur. Tevens zit ik elke dag ongeveer een uur op de fiets naar werk en school.

Alvast heel erg bedankt voor degenen die er een idee over hebben en er even voor me naar willen kijken!

Netjes. Doggcrapp is niet echt een beginnersschema, weet niet hoe lang je traint?

@ voeding
    Het is geen echt brak schema toch. Veel sportscholen geven schema's mee waarvan ik in schaterlachen uitbarst, maar dat valt hier toch wel mee.
    Enige wat ik zeker niet zou doen is kh nemen voor het slapengaan. Zou het hier gewoon op kwark houden. Verder zorgen dat je bij alle maaltijden wat eiwitten hebt.

1. wheyshake (30gr) met water, 40 gr brinta eetlepel lijnzaadolie erbij of visoliecapsule
    2. banaan, 2 boterhammen met 100gr kipfilet
    3. twee boterhammen met pindakaas, een appel, 250 gr kwark
    5. 50 gr rijst, 300 gr groente, 100-150 vlees (vleesvervanger bij mij)
    6. 500 gr kwark

Denk dat dit beter is. Qua honger hebben maakt niet uit, gewoon blijven eten. Je kunt beter gelijkmatig verdeeld eten dan af en toe veel en af en toe weinig. Je zat naar mijn mening te laag in je (gezonde) vetten, vandaar de lijnzaadolie en pindakaas. Heb je kh voor het slapengaan weggestreept, dit gaf ook de ruimte om die vetten erin te stoppen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by druifje View Post
      Ik ben op dit moment bezig af te vallen van 24% naar 18% bf. Nu heb ik vanuit mijn sportschool een eetschema gekregen, maar ik weet niet of het wel helemaal goed in elkaar zit, vooral omdat ik hier bij alle faqs en sticky's andere dingen lees. 't Ziet er als volgt uit:

1. wheyshake met water, 40 gr brinta
      2. banaan, een boterham
      3. twee boterhammen, een appel, 250 gr kwark
      5. 50 gr rijst, 300 gr groente, 75 vlees (vleesvervanger bij mij)
      6. 250 gr kwark, een appel, 40 gr brinta.

Ten eerste lees ik dus overal (en dat dacht ik zelf ook al) dat je laatste maaltijd geen kh meer moet bevatten, alleen eiwitten. Mijn begeleidster houdt echter vol dat ik op deze manier mijn motortje 's nachts beter gaande hou ("als je 's avonds voor het slapen gaan veel eet is je buik 's ochtends toch ook veel platter..."). Ten tweede merk ik dat ik 's ochtends veel honger heb, maar na de 3e maaltijd bijna niet meer. Terwijl ik overal lees dat het beter is 's ochtends veel te eten. Dusss... wat zijn jullie ideeën hierbij? En gaat het me hiermee lukken om in 12 weken van 24% naar 18% te gaan?

Als bijgaande info: ik train 3 keer per week volgens dogcrapp en jog de andere dagen een half uur. Tevens zit ik elke dag ongeveer een uur op de fiets naar werk en school.

Alvast heel erg bedankt voor degenen die er een idee over hebben en er even voor me naar willen kijken!
      inderdaad 's avonds enkel kwark eten, geen koolhydraten meer als je wilt afvallen, dit gaat iedereen hier beamen

de rest heb ik niet zo onmiddelijk zicht op maar eenmaal die 40gr brinta eruit gekeild is 's avonds kan je op een andere maaltijd een boterham meer eten of je boterham wat voller beleggen met vleeswaren.

met wat maak je de brinta klaar? melk? zoja halfvolle?magere? of mss met water?

Comment

nouja general was me weeral te snel af

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Netjes. Doggcrapp is niet echt een beginnersschema, weet niet hoe lang je traint?
          Ik train nu ongeveer anderhalf jaar en train sinds ongeveer een maand volgens dogcrapp.

Originally posted by GeneralIx View Post
          Denk dat dit beter is. Qua honger hebben maakt niet uit, gewoon blijven eten. Je kunt beter gelijkmatig verdeeld eten dan af en toe veel en af en toe weinig. Je zat naar mijn mening te laag in je (gezonde) vetten, vandaar de lijnzaadolie en pindakaas. Heb je kh voor het slapengaan weggestreept, dit gaf ook de ruimte om die vetten erin te stoppen.
          Super, bedankt voor je input! Ik gooi al die koolhydraten er 's avonds meteen uit. Je raadt me verder aan om bij maaltijd 2 kipfilet op brood te eten, maar ik eet geen vlees. Neem aan dat ik dat gewoon kan vervangen door gekookt eiwit of hüttenkäse? Wat betreft de vetten, ik kook 's avonds wel met wat olie dus ben bang met twee broodjes pindakaas te veel vet te eten, maar eentje durf ik wel aan En zal op zoek naar lijnzaadolie.

Thanks!

@ Spectral: Ik maak mijn brinta altijd klaar met water. Vleeswaren eet ik zoals gezegd niet, maar misschien weet jij nog andere goede eiwitbronnen voor op brood?

Comment

Pindakaas, stroop, rosbief...er is genoeg dat je op je brood kan doen waar eiwitten in zitten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X