Afvallen is meer vetten eten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen is meer vetten eten?

Hoi allen,

Gisteren zat ik op bodybuilding.com rond te neuzen en kwam er een filmpje tegen van Bodybuilding Nerd. Een serie waarin men verscheidene "basis" princiepes behandeld.

Normaal is het zo dat als je wilt afslanken dat je merendeels eiwitten gaat eten, minder koolhydraten en de vetten blijven in zo'n beetje elk schema steken rond de 20%. En dat werkt gewoon, kan het zelf onderschrijven.

Maar die BB Nerd kwam met het volgende. Vetten zoals ongezouten pinda's, avocado's, walnoten etc zorgen er voor dat je testosteron omhoog gaat. Dit verhoogd ook je vetverbranding en spierontwikkeling. Ga je trainen komt er nog meer testosteron vrij waardoor je nog meer vet verbrand en spiermassa aanzet.

De eiwitten zijn dan ipv de primaire voedingsstof de secundaire geworden. Eiwitten alleen voor spierherstel/onderhoud. En de carbs blijven zo laang mogelijk.

Ben benieuwd wat anderen hier als visie op hebben en/of wellicht ervaring mee. Wellicht dat ik het eens ga proberen om 30% van die goede vetten te eten, 30%carbs en de rest aan eiwitten.

uiteraard spelen onverzadigde vetten een grote rol in je testo-productie. Maar volgens mij ga je echt niet twee keer meer testo aanmaken als je twee keer zoveel vetten eet. Wel ga je meer vetten aanzetten. Iaw volgens mij is er een grens wanneer het nog wel vertandig is (meer spieren, hogere verbranding) en wanneer het voordeel om begint te slaan (meer aanzetten dan spieren). Daar komt de 20%'regel' dan ook vandaan. Je kan er uiteraard mee spelen, verhogen naar de 30% bijvoorbeeld als experiment. Echter 80% oid zou ik zeker achterwege laten

Comment

wat in theorie mooi klinkt, is niet altijd zo in de praktijk.
      the one and only tabata overlord

Comment

Er werd inderdaad beweerd dat je maximaal 30% aan vetten nam ipv de standaard 20%

Comment

Vetten heb je nodig. Anders kun je geeneens hormonen aanmaken. Feit is ook dat ze in veel producten al aanwezig zijn. Als je op tijd vis eet, olijfolie gebruikt ipv boter en op z'n tijd een paar handjes noten eet ben je al een heel eind op de goede weg.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Enkelvoudige onverzadigde vetzuren zijn goed voor je test. Link1. Interessante kanttekening hierbij: link2. Kanttekening bij studie 2 is wel dat het gaat over ratten.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X