Vetpercentage verlagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage verlagen

Hey allemaal,

Tijdje geleden dat ik hier nog eens ben geweest. Druk met trainen en werk.

Nu had ik de volgende vraag. Heb het afgelopen jaar flink zitten eten en trainen om bij te komen. Van 73kg naar 82kg, dus wat dat betreft erg tevreden. Lengte 1.93m en een bf van 14%. Alleen zou ik nu toch echt een dat laagje vet om mijn middel weg zien te krijgen, zodat ik ook eens een sixpack heb.

Nu ben ik al 1x per week aan het spinnen (45min.) en voor de rest doe ik twee keer per week krachttraining. Iedere oefening 1x30 reps, full-body schema. Schijnt goed te zijn om vet te verbranden en spieren te behouden.

Wat eten betreft ben ik aan het cutten. Eet nu vrij weinig en wat ik eet zijn voornamelijk eiwitten (vooral veel tonijn, zalm, kip etc.). Koolhydraten heb ik flink verlaagd en ik let zoveel mogelijk op wat ik eet hoeveel vet erin zit (liefst natuurlijk niks).

Alleen is het zo dat ik er tot nu toe weinig van merk en zit vaak met een honger gevoel. Ben nu ongeveer drie weken daarmee bezig. Heeft dit gewoon meer tijd nodig? Of doe ik iets verkeerds? Of is het wellicht handig om iets te gebruiken van fatburners of iets dergelijks?

Ciao Fernand

Als eerste zou ik het aantal reps drastisch verlagen! Ga terug naar een rep range van 6-15 reps. Je kunt kiezen voor een pyramide door weing reps te combineren met veel gewaicht minder gewicht met meer reps.
    De extra caloriƫn die je verbrand tijdens je training door het hoge aantal reps zetten maar weinig zoden aan de dijk. Door zwaar en intensief te trainen heeft je lichaam tijd nodig om te kunnen herstellen. Voor het herstel is veel energie nodig dat wordt gehaald uit voornamelijk vetreserves. Deze verhoging van het metabolisme houd een aantal dagen aan. Daarmee verbrand e aanzienlijk meer calorien uit vet dan wanneer je kiest voor meer reps.

Cardio doe je te weinig om er echt resultaat mee te kunnen boeken. Probeer minimaal 3x per week cardio te doen. Spinning is best een goede cardio methode omdat je er ook je conditie mee verbeterd en je lichaam beter instaat is vetten te verbranden.
    Let er wel op dat je niet te laag gaat in je voeding omdat je dan ook kans loopt massa af te breken.

succes!!

grts

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X