Mijn Cut-Schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn Cut-Schema

Hier bijgevoegd mijn cut-schema wat ik nu een volg.
    Graag jullie op en aanmerkingen!

Gaat goed vooruit, alleen heb ik het idee dat ik misschien iets te hoog zit qua koolhydraten?
    Last edited by Mitchellm; 31-03-2008, 23:14.
    Flexcup 2012: 2e Plaats C Klasse -80kg

Verkeerde bijlage erbij gedaan..
    Attached Files

Comment

Waar zijn de groenten???
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Ow ja.. Vergeten erbij te melden.. Maar dat is meestal rauwkost.. veel rauwkost!

Comment

Neem aan dat die banaan als preworkoutkoolhydraten bedoeld is?
          Zou verder, zodra je dieper moet gaan, bezuinigen op je rijst.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja inderdaad.. voor de workout banaantje..
            Minder rijst nemen dus? Meer groentes dan? Want heb me toch een partij-tje honger na de training

Comment

Volgens mij kan je je banaantje beter verplaatsen na je workout

Voor de workout zorgt alleen maar voor minder verbranding, een korte piek en dan een energietekort.

Comment

Nee, die banaan houd ik pre-workout.
                Post-workout neem ik meteen erna dextrose of maltodextrine (in shake) en uurtje erna mijn avondeten

Comment

Is er nog een een reden waarom je dat doet (en helemaal in de cut)? Want snelle carbs voor de training wordt toch echt in elk boek en op elke site afgeraden.

Comment

Originally posted by Mitchellm View Post
                    Nee, die banaan houd ik pre-workout.
                    Post-workout neem ik meteen erna dextrose of maltodextrine (in shake) en uurtje erna mijn avondeten
                    Dextrose zou ik zeker meetellen in je schema zie hem er nu niet bij staan!
                    Is toch alweer zo'n 200kcal

grtz.
                    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Ben het niet met general eens. Je moet als je verder wilt idd gaan schrappen in de carbs. Echter niet in je rijst maar in je fruit. In je schema zie ik nu staan:

2 kiwi's
                      2 bananen
                      1/2 bakje ananas.

Dat is een behoorlijke stapel (fruit)suiker! En helemaal als je verder gaat afbouwen niet geschikt voor in de cut. Vang het geschrap op door meer groente te gaan eten (rauwe broccoli is een goede).

Naar mate je lager in de kcal komt te zitten ook zeker dagen inbouwen dat je op onderhoud eet om je metabolisme aan de gang te houden.

Daarnaast zit je wel erg laag in het vet. Gezonde vetten zorgen voor een snellere vetverbranding. Zorg dat je iig op 50gr gaat zitten. Voeg dus vette vis/visoliecaps/pindakaas toe.

Verhouding kh-eiwitten is verder prima.

Veel commentaar maar verder geen verkeerd schema (al weet ik je stats niet).

Comment

Alle groentes zijn goed ter vervanging van de koolhydraten van fruit. Met uitzondering van gekookte worteltjes. Die bevatten ook suikers.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                          Is er nog een een reden waarom je dat doet (en helemaal in de cut)? Want snelle carbs voor de training wordt toch echt in elk boek en op elke site afgeraden.
                          Hoezo dat? Bananen bestaan uit fructose. Is relatief snel, maar de insulinepiek is slechts zeer mild. Vet zul je er daarom niet van worden. Daarnaast kan het je in de cut wel wat energie geven.

Ben overigens verder met je eens dat je eerder de fruitsuikers moet schrappen dan de rijst.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Thanks allemaal voor de tips !!!

Ik zal de kiwi's zowieso schrappen, nam deze omdat hierin veel anti-oxydanten in zitten. Dit voor een goede stofwisseling.

Dan als lunch ipv kiwi's dus groente? Rauwe groentes gewoon?

Ik train meestal rond 4u/5u, dan is de overbrugging van de lunch (half 1/1u) tot na de training erg groot, vandaar dat ik dan de banaan nam.
                            Eerst de krachttraining en dan pas de cardio, zodat ik met cardiotraining geen last had van de banaan. Wat kan ik dan nemen pre-workout?

Dextrose is nodig volgens jullie? Neem een Whey-shake meteen na de training..

Ananas is voor smaak, maar zeer zeker ook voor het verbranden van vet in ruststand. Op de sportschool zijn ze er erg over te spreken vandaar

Stats: 22 jaar, 1.78m, 88kg, +-15%.. dat was 108kg met 25.8% in 2006

Comment

Ananas heeft niks vetverbrandends. Zit een enzym in genaamd bromelaïne dat helpt om eiwitten te verteren.
                              Liever dextrose tijdens de training dan een banaan voor de training.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X