Bulken-Cutten-->Resultaat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Been View Post
    Waarom zulke korte cycels?
    1. omdat ik geen ecto ben die maar door kan bulken
    2. pro's doen het ook zo dus wat voor hun werkt.... Zij bulken ook niet hele seizoenen door.

Comment

Denk dat de vraag ook gericht was om er achter te komen in welke verhouding vet/spier er aangezet wordt tijdens bulk, en afgaat tijdens cut.

Ben ik zelf ook geinteresseerd in....

Bijvoorbeeld als de 12-weken suggestie van Falstyr opgevolgd wordt:

Start:
      83kg gewicht bij 15%
      vvm=70.55kg
      vetmassa=12.45kg

Na x wk bulken:
      Laten we ervan uitgaan dat tijdens bulk de verhouding aangekomen gewicht (spier/vet) ongeveer 60/40 is (realistisch??).

Dat betekent dat je op een gegeven moment 95kg zult wegen, die is opgebouwd uit:
      70.55kg + (60%*(95-83)) = 77.75kg vetvrije massa
      12.45kg + (40%*(95-83)) = 17.25kg vetmassa

Na x wk cutten:
      Laten we ervan uitgaan dat tijdens de hieropvolgende cutperiod de verhouding afgenomen gewicht (spier/vet) ongeveer 40/60 is (realistisch??)

Dat betekent dat je op een gegeven moment 90kg zult wegen, die is opgebouwd uit:
      77.25kg - (40%*(95-90)) = 75.75kg vetvrije massa
      17.25kg - (60%*(95-90)) = 14.25kg vetmassa

---> Gewonnen spier na deze cyclus: 5.8kg
      ---> Vetpercentage aan het eind van deze cyclus: 16%

Je kan natuurlijk ook terugrekenen vanuit je streefgewicht.

Misschien kan iemand aangeven of de verhoudingen tijdens cut en bulk burealistisch zijn?

Comment

Originally posted by Studio1 View Post
        Denk dat de vraag ook gericht was om er achter te komen in welke verhouding vet/spier er aangezet wordt tijdens bulk, en afgaat tijdens cut.

Ben ik zelf ook geinteresseerd in....

Bijvoorbeeld als de 12-weken suggestie van Falstyr opgevolgd wordt:

Start:
        83kg gewicht bij 15%
        vvm=70.55kg
        vetmassa=12.45kg

Na x wk bulken:
        Laten we ervan uitgaan dat tijdens bulk de verhouding aangekomen gewicht (spier/vet) ongeveer 60/40 is (realistisch??).

Dat betekent dat je op een gegeven moment 95kg zult wegen, die is opgebouwd uit:
        70.55kg + (60%*(95-83)) = 77.75kg vetvrije massa
        12.45kg + (40%*(95-83)) = 17.25kg vetmassa

Na x wk cutten:
        Laten we ervan uitgaan dat tijdens de hieropvolgende cutperiod de verhouding afgenomen gewicht (spier/vet) ongeveer 40/60 is (realistisch??)

Dat betekent dat je op een gegeven moment 90kg zult wegen, die is opgebouwd uit:
        77.25kg - (40%*(95-90)) = 75.75kg vetvrije massa
        17.25kg - (60%*(95-90)) = 14.25kg vetmassa

---> Gewonnen spier na deze cyclus: 5.8kg
        ---> Vetpercentage aan het eind van deze cyclus: 16%

Je kan natuurlijk ook terugrekenen vanuit je streefgewicht.

Misschien kan iemand aangeven of de verhoudingen tijdens cut en bulk burealistisch zijn?
        Je kunt het niet zeggen. De verhouding ligt bij iedereen anders. De ene zou veel in spieren aankomen en weinig vet. Maar een andere kan maar moeilijk spieren erbij krijgen en zet meer vet aan. Is genetisch bepaald

Comment

@misterfit
          Uit jouw ervaring, zijn de verhoudingen anders tussen cut en bulk?

Dus bijvoorbeeld:
          tijdens bulk (spier/vet) aankomen met 60/40
          tijdens cut (spier/vet) afnemen met 40/60

of zijn deze percentage gelijk tijdens cut en bulk? (neem aan van niet, anders zou je altijd hetzelfde verpercentage houden. waarschijnlijk is voeding dus de trigger om dit percentage te bewegen)

Comment

Originally posted by Studio1 View Post
            @misterfit
            Uit jouw ervaring, zijn de verhoudingen anders tussen cut en bulk?

Dus bijvoorbeeld:
            tijdens bulk (spier/vet) aankomen met 60/40
            tijdens cut (spier/vet) afnemen met 40/60

of zijn deze percentage gelijk tijdens cut en bulk? (neem aan van niet, anders zou je altijd hetzelfde verpercentage houden. waarschijnlijk is voeding dus de trigger om dit percentage te bewegen)
            voeding speelt zeker een belangrijke rol in het gainen en het behouden van spieren.

Ik ben nu in 4 a 5 weken, 2.5 kilo aangekomen. Waarvan ik gok, 500 gram vet. Ik kom nooit echt snel aan in vet.

Hoe het in de Cut zit weet ik niet precies. Ik wist namelijk niet mijn vetvrij massa voor dat ik begonnen ben. Maar zoveel ben ik niet verloren toen in 2 maanden tijd. ( iets van 2 kilo ofzo eraf, hooguit iets van 200 a 300 kcal onder de behoefte gezeten.)

Ik moet oppassen wat ik nu zeggen, maar volgens mij is het zo. Hoe gespierde je bent, hoe moeilijker het word om je spierverlies zo klein mogelijk te houden. Maar kan ook zijn dat ik iets verkeerds opgepikt heb, dus neem dit niet meteen als de waarheid aan

Comment

Wellicht klopt het wel ongeveer. Als je ergens veel van hebt, kun je ook veel verliezen. Jammer dat dat met eigenlijk alles zo is

Wel is het zo denk ik dat naarmate je meer tegen je grens aan zit qua maximale spierhoeveelheid wat je genetisch zeg maar kunt hebben, het steeds moeilijker wordt om nog meer spieren aan te zetten. Niets voor niets dat je als je pas begint veel aanzet en dat steeds minder makkelijk gaat.

Op het DBB-forum staan trouwens ook leuke sticky's over cardio, cutten en bulken meen ik me te herinneren.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X