Voeding voor en na Kickboksen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding voor en na Kickboksen

Hallo

ik ben deze week begonnen met kickboksen (ik sport al een paar jaar, maar deze is nieuw)

Omdat ik niet zo veel tijd heb na me werk en voor het trainen eet ik gewoon 2-3 botorhammen voor me training (volkoren bruin brood)

Na het trainen eet ik mijn maaltijd, bijv. kipfilet met champigions, ui en taugé of zo een "vis in bladerdeeg voor in de oven" maaltijd.

Ik wil graag wat afvallen, maar dat is alleen een leuke bijzaak. Ik wil gewoon een goede conditie krijgen en lekker actief zijn.

Ik heb gezien dat er heel veel dieten zijn met de goede koolhydraten enzo, dat hoeft allemaal niet voor mij..
    Zou gewoon graag willen weten of het niet dom is na het trainen een kipfilet te bakken met me champigions ui en taugé

Zou iemand mij aan het antwoord kunnen helpen?

Alvast bedankt

Kan zonder problemen. Optimaal is het echter niet.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou wat geregelder eten als ik jou was. Op vaste tijden eten is erg belangrijk voor je stofwisseling en je energieniveau's. Je voorkomt er "dipjes" mee ahw.
      Ook is het belangrijk meerdere kleine maaltijden per dag te eten. Liefst 6 tot 10. Afhankelijk van de grootte van de maaltijden, de tijd die er tussen zit en de tijd dat je wakker bent/actief bent.

Nog een ding: bladerdeeg is troep!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Bedankt voor de tips

Ik had al zo een idee dat bladerdeeg niet echt goed was, maar ben aan het leren om vis te eten, dus stukje bij beetje proeven en wennen.

Als ik wat meer tijd heb voor het trainen zal ik ervoor gaan eten.. dan gaat het sowieso af en toe optimaal

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom..

Dankie

Comment

ik eet meestal 2 a 1,5 uur voor kickbokstraining niet eerder want dan krijg ik opspelingen tijdens de training. Na kickboksen ben ik altijd helemaal leeg en plat en vul ik dat aan met een shake met whey en dextrose. Heb meestal geen honger na de les dus eerst vloeibaar en dan een uurtje later eet ik meestal wat.
          eat eat eat and look like a freak!

Comment

hoihoi

ik zelf ben niet zo weg van brood.teveel brood id slecht voor je of je moet het roosteren zodat al het vocht eruit is.verder zou ik eerder een wheyshake nemen ofzo voor me training met een appel of een banaan

Comment

Te veel brood slecht? Wat is dat voor onzin. Roosteren is helemaal slecht, zeker omdat je vaak lichtelijk aangebrande zwarte plekken erop krijgt welk kankerveroorzakers zijn. Vocht is helemaal geen probleem, want een beetje mens moet al snel 2.5-4l per dag drinken ongeacht of het water, melk, thee of wat dan ook is.

Appel en banaan is leuk en aardig, maar zijn snelle koolhydraatbronnen. Na 15-20mins is het al verbruikt en heb je niks meer. Dus gewoon 60-75mins voor een training/work out fatsoenlijke complexe koolhydraat bronnen nemen met eventueel nog wat snelle kh's voor een work out en whey. Na afloop wederom wat snelle kh's en amino's.

Comment

Ben het wel eens dat brood voor een kickbokstraining niet echt slim is ik neem zelf meestal een banaan ofzo net voor de training en dan tijdens de training water met dextro en erna whey met kh en een uur daarna gewone maaltijd,.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X