Hulp/Advies gevraagt!?!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp/Advies gevraagt!?!?

Ben nieuw hier en heb wat vragen, na gelezen te hebben dat je cardio als troef kaart achter de hand moet houden...en andere dingen...

Ga veel naar sportschool (zo'n 5 a 6 keer per week) maar probeer nu wat meer rust tenemen na gelezen hebben da dit beter is.
    Als ik train doe ik full body workout (borst,rug,buik,enz.)(4 keer reps van 12)
    iets meer als een uur ben ik hiermee bezig,maar ik doe dus ook cardio (begin met half uur fietse dan workout,tussendoor 15 min roeien & 10 min hardlopen)

23 jaar
    lengte: 1.81 Gewicht 87.8 kg Vet%: 21.9 water%: 54.5 (volgens ingestelde weegschaal)

Verder mijn voeding: 5 keer per dag eten (zo 2.5 tot 3 uur ertussen)

sóchtens(uur of 10) havermout\weetabix met 0%vet melk
    (12:30) blik tonijn op water basis
    (15:00) 3 sneedjes volkoren brood met kipfilet(of ander mager beleg)
    (17:30) Avond eten (meestal bruine rijst met veel gemengde groente en vis of kip)
    (20:30) 4 volkoren krackers met kipfilet (of ander mager beleg)
    (als ik train neem ik voor training glas melk met schep proteiene en appel, na training maak ik shake met bevroren banaan, scheut sap en schep protine poeder in blender)
    s'avond nog honger? kwark met walnoten...(sorry weet nie alle calorien en stuf maar wil best proberen optezoeken als dit nodig is)

Vragen:Moet ik nou tijdje stoppen met cardio en alleen gewoon trainen?en later pas cardio erbij gooien.(cardio er bij doe ik nou voor ongeveer een maand,eerst bijna alleen kracht )

Zijn melkproducten echt slecht als je droog wil trainen???

En is mijn eet gewoonten oke voor droogtraining?

Proteine shakes alleen voor en na training of ook op rust dagen???

Sorry als ik verkeerd heb gepost maar ben groentje op Forums...
    Maar zal van fouten leren ...
    Alvast Bedankt!!!

Calorieën moet je zeker berekenen om af te vallen, of je moet aanvoelen hoe hoog of laag je moet zitten om af te vallen. Cardio lekker laten vallen, zeker in de huidige vorm.
    Melkproducten zijn niet slecht als je droger wilt worden, maar je zult er niet zo droog mee ogen als zonder. Komt door onderhuids vocht van de lactose, vandaar ook dat je nooit melkproducten in schema's van pro's in wedstrijdvoorbereiding zult zien.

Proteine shakes (zoals echt al vaak gezegd) bij ontbijt en voor en/of na de training.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedank voor reactie!
      (Nog meer vragen)

Moet ik voordat ik ga traine effe 15 min warm fietse en verder geen cardio?
      Verbrand ik wel veel/genoeg met alleen maar kilo's pompen?
      Waneer is dan het best om met Cardio erbij tebeginnen?(want op sportschool zeggen ze da je veel cardio moet doen om af tevallen).
      Kan je ook op zelfde gewicht blijven en toch droog woorden?Want wil nie zo'n mager/licht mannetje worden...
      Is 2 dagen achter elkaar traine en dan dag rust en dan weer 2 trainen beter aanteraden, dan 6 dagen traine, 1 dag rust?

Ik zal ook effe opzoeken(rondsnuffelen) hoeveel calorieen ik moet binnen krijgen en hoeveel ik binnen krijg, voor meer advies...Alvast bedankt!

Comment

Reden dat sportscholen zeggen veel cardio te doen is omdat de leden geen voedingsschema hanteren en zich vol blijven proppen met troep. Leden die je kan uitleggen hoe/wat over voeding, maar het altijd beter denken te weten en na 2-3 jaar nog steeds lang cardio'en op een slakken tempo zonder enige vooruitgang naar hun doel.

1. Zorg dat je een goed eetschema op zet om af te slanken. Gebruik de PUNANI CUT FAQ topic.
        2. Je moet verbranden tijdens het sporten. Dit doe je door zo zwaar mogelijk en intensief OF explosief mogelijk te trainen. In het begin zou ik gaan voor explosiviteit over intensiteit en tragere uitvoering. Bij explosiviteit gebruik je heel het lichaam en stelt het je in staat om kracht op te bouwen. Meer te verbranden.
        3. Je kan 2 dagen sporten, 1 dag rust, 2 dagen sporten, weekend rust. Dit is mogelijk met een Upper Body/Lower body split schema. Kijk in sticky Trainings Technieken om te zien wat het inhoud. Elke week moet je meer gewicht of meer sets of minder rust als doelstelling hebben dan de week er voor. Je moet niet elke dag sporten. Het lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Als je blijft gaan raak je vermoeid en krijg je tekenen van over training en krijg je achteruitgang ipv vooruitgang.
        4. Cardio ga je pas gebruiken als je geen vet% meer verliest met een goed eetschema en kracht schema. In de afslank periode (cutten) eet je weinig koolhydraten en daar moet je het cardio op afstemmen. Ga dus geen 30mins duurcardio doen. Doe 20-25mins HIIT cardio of 4mins Tabata's 2x in de week op dagen dat je geen kracht training doet. Voeg eventueel een 45-60mins duur cardio sessie in op de ochtenden als je wakker bent en nog niet ontbeten. Neem dan alleen wat proteine en ontbijt na de cardio sessie. Dit betekend dus ook vroeger op staan dan normaal.
        5. Opwarmen bij een work out sessie is belangrijk. Zelf ga ik niet eerst 5-10mins op een cardio toestel staan, maar doe 1-2 lichtere opwarm sets met iets meer herhaling dan me werk sets.
        6. Je kan niet op gewicht blijven en vet verbranden. Je zal uiteindelijk hoe dan ook in gewicht op de weegschaal zakken. Hoeveel is afhankelijk van hoeveel spiermassa je behoudt. Je gaat niet richten om spiermassa aan te zetten terwijl je cut.

Comment

Ok bedankt!Zal dit allemaal menemen.
          Ben gister avond al aan het werk geweest voor voedingsschema en behoefte...
          Komt uit,Vetvrijemassa:68,7
          Is dit nu ook mijn streef gewicht?want dan heb ik nog een lange weg tegaan..(en dik ben ik nie eens)...Totaledagelijkse behoeften energie komt op : 3039 Kcal.
          Als ik voedingsschema af heb (gaat wel veel tijd in zitten zeg) moet ik dat dan hier posten of ergens anders?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X