Benadering buiktraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benadering buiktraining

Hallo,

Aangezien ik nog iets van overgewicht heb (98kg @ 1.86) en er nog ene behoorlijke laag vet op mijn buik zit heb ik mijn buikspieren nog geen aandacht gegeven, dit om een paar redenen:

- De buik doet het meeste pijn als ik deze goed train
    - Dit heeft niet veel zin aangezien er toch een dikke laag vet op zit
    - gematigd lage rugklachten

Is het een goede gedachte om de buiktraining achterwege te laten? Het heeft immers niet veel zin omdat je er tohc niet veel van ziet, of krijg ik hier later wat problemen mee omdat het dan 'achterloopt' oid. Tzt als er al ooit een keer abs zichtbaar zouden worden zou ik altijd nog die dingen kunnen trainen en dan hoef ik er nu in ieder geval niet krom voor te liggen.

Bekijk dit niet als een slechte mentaliteit; want voor de rest train ik gewoon hard, alleen dit lijkt me iets overbodig, klopt dit? Mochten ik ander advies krijgen ga ik er natuurlijk gewoon mee aan de gang,.

Buikspieren trainen is wat mij betreft overbodig. Mocht je de noodzaak wel voelen, doe dan wat plank holds, boten (yogahouding) en side holds ofzo.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by orbiss View Post
      - De buik doet het meeste pijn als ik deze goed train
      Dat meen je toch niet serieus he?

- Dit heeft niet veel zin aangezien er toch een dikke laag vet op zit
      Zelden zoiets doms gehoord

- gematigd lage rugklachten
      Als je je buikspieren nou inderdaad eens fatsoenlijk zou trainen houden je lage rugklachten waarschijnlijk ook voor een deel op. Buikspieren zorgen voor balans samen met de andere spieren uit de 'core regio', en moet je niet verwaarlozen.
      De pijn die je voelt is waarschijnlijk verzuring, en daar zul je gewoon doorheen moeten bijten.

Succes.

Edit ivm reactie general: met veel oefeningen train je je core al mee, dus losse buikoefeningen zouden in principe overbodig moeten zijn mits de oefeningen in kwestie juist worden uitgevoerd.
      Last edited by erikv; 28-04-2009, 10:20.
      Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Rug klachten kunnen zijn dat je buik te sterk is vergeleken met je onderrug. Ik kreeg als advies van fysio me rug te versterken. Good mornings hielpen veel.

Als ik lading cleans doe heb ik dagen er na enorm veel buikspierpijn.

Met genoeg compound oefeningen met af en toe een aanvullende core oefening is voldoende.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Rug klachten kunnen zijn dat je buik te sterk is vergeleken met je onderrug. Ik kreeg als advies van fysio me rug te versterken.
          Bij mij was het nou net het omgekeerde Ik had mijn focus te veel op de rug en buikspieren in verhouding verwaarloosd.
          Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Het is totaal niet zo dat ik geen pijn wil voelen of geen oefeningen voor de buik wil doen maar ze lijken mij op het moment voor mij overbodig en ik wil graag weten of dit klopt.

Comment

Ze zijn altijd overbodig zolang je compound en core oefeningen doet.

Comment

gewoon lekker alles trainen onder rug + buik kleine moeite toch ben misschien ook van je rug klachten af niet zeuren maar trainen :P Grtzzz josh

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X