Mijn vragen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn vragen.

Hey, ik ben nieuw hier op deze forums.
    Ik heb een paar vragen sinds kort heb ik beslist dat ik serieus moet afvallen.
    Laten we het bij dit houden ik ben minderjarig en ik weeg 80 kilo.(Veel te veel dus)
    Ik zou graag willen weten hoe ik op een snelle en efficiënte manier vet van mijn benen kan kwijtgeraken, ik ga een uur per dag fietsen en ik probeer elke dag 100 push-ups the doen, nu zou ik willen weten wat ik het best in de dag zou eten voor snel af the vallen?
    Bedankt

1 uur fietsen voor afvallen goed. 100 push ups niet slecht maar is niet echt voor je benen he als dat je probleem is?.

Reken je behoefte uit met de voedingcalculator , en maak een eetschema post het hier voor hulp. Zorg dat je 100-500 kcal onder je behoefte zit.

Voedingcalculator > forum > voeding > dagelijkse voeding > rode sticky bovenaan.

Succes en welkom.

Comment

Originally posted by Babo View Post
      1 uur fietsen voor afvallen goed. 100 push ups niet slecht maar is niet echt voor je benen he als dat je probleem is?.

Reken je behoefte uit met de voedingcalculator , en maak een eetschema post het hier voor hulp. Zorg dat je 100-500 kcal onder je behoefte zit.

Voedingcalculator > forum > voeding > dagelijkse voeding > rode sticky bovenaan.

Succes en welkom.
      Bedankt voor de tip.
      Ik eet elke dag bijna hetzelfde, 's morgens niks, 's middags een zelfgemaakt broodje kaas zonder iets erop alleen kaas.
      En 's avonds meestal ook gewoon brood met kaas of boterhamworst, twee keer per week warm eten zoals aardappelen met spinazie en worst.
      Is dit gezond?
      En ik werk ook in de bouw op school, mischien helpt dat ook vet te verbranden, ik durf niet veel te eten uit schrik terug aan te komen.=/
      Ik eet ook niks voor dat ik ga fietsen weeral uit schrik aan te komen.

Comment

Originally posted by Belgiansoldier View Post
        Bedankt voor de tip.
        Ik eet elke dag bijna hetzelfde, 's morgens niks, 's middags een zelfgemaakt broodje kaas zonder iets erop alleen kaas.
        En 's avonds meestal ook gewoon brood met kaas of boterhamworst, twee keer per week warm eten zoals aardappelen met spinazie en worst.
        Is dit gezond?
        En ik werk ook in de bouw op school, mischien helpt dat ook vet te verbranden, ik durf niet veel te eten uit schrik terug aan te komen.=/
        Ik eet ook niks voor dat ik ga fietsen weeral uit schrik aan te komen.
        s'morgens niks? dude?. S'ochtends eten is een must of je het nou leuk vindt of niet, het zorgt ervoor dat je metabolisme gaat werken anders is het nog in "slaapmode". en je eet 3 broodjes per dag ? thats it? en 2 x p/w warm?. dat is niet eens 1000 kcal minder zelfs. Ik zou snel voedingschema's gaan kijken van mensen in de cut, hierbij ben ik nog aardig met je want je kan zelf wel weten wat je per dag minstens moet eten? waar is je groente? geen fruit nooit? zelfs dat niet.

Comment

Originally posted by Babo View Post
          s'morgens niks? dude?. S'ochtends eten is een must of je het nou leuk vindt of niet, het zorgt ervoor dat je metabolisme gaat werken anders is het nog in "slaapmode". en je eet 3 broodjes per dag ? thats it? en 2 x p/w warm?. dat is niet eens 1000 kcal minder zelfs. Ik zou snel voedingschema's gaan kijken van mensen in de cut, hierbij ben ik nog aardig met je want je kan zelf wel weten wat je per dag minstens moet eten? waar is je groente? geen fruit nooit? zelfs dat niet.
          Je hebt gelijk ik zou meer groenten en fruit moeten eten, ik ga dat direct aanpakken.
          Hoeveel zou ik meer moeten eten?
          Zou je me een link kunnen geven naar een schema a.u.b.?

Comment

's-ochtends eten is geen must IF lijkt me dit toch wel te hebben bewezen. Zou wel een voeding schema maken zodat je overzichtelijk hebt wat je binnenkrijgt.

Btw 80 kilo zegt niks zonder een lengte en vet percentage
            He who keeps silent consents.

Comment

Voedingschema maken we niet voor jou.

als je 3sneetjes eet op 1 dag dan heb ik al meer gegeten om 10uur dan jij op de hele dag.

HEEEEEEL SNEL! VOEDINGSTICKY"s LEZEN

ik eet er namelijk wel 20 op 1 dag en een berg havermout en dan hebben we het nog niet over de andere dingen.

je moet je behoefte berekenen en daar echt maximaal 500kcal onderzitten
              dus ik denk dat je rond de 2300kcal zit dus minimaal 1700kcal gaan eten denk dat je nu de 700kcal nog niet haalt dus ruim de helft eet je te weinig
              Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Morocius View Post
                's-ochtends eten is geen must IF lijkt me dit toch wel te hebben bewezen. Zou wel een voeding schema maken zodat je overzichtelijk hebt wat je binnenkrijgt.

Btw 80 kilo zegt niks zonder een lengte en vet percentage
                Ik ben 1:81M in lengte.

Comment

doordat je te weinig eet,
                  gaat je lichaam in een spaarstand.

je lichaam past zich aan aan de hoeveelheid die jij eet.
                  dit gebeurt langzaam maar zeker.

je lichaam heeft zich nu al zo erg aangepast,
                  dat jij met zo weinig te eten, toch niet afvalt.

als jij normaal gesproken een behoefte van bijv 2300kcal hebt.
                  heb jij deze nu omlaaggeschroefd naar bijv 1000kcal per dag.
                  dit is super ongezond, en als jij normaal gaat eten, ga je bijkomen.

Wat je dus moet doen is je behoefte gaan berekenen,
                  en op een langzaam opbouwende manier naar dat aantal kcal toewerken.

stel jouw behoefte is 2500kcal per dag, en je eet nu ongeveer 800kcal per dag. dan is het zaak om de spaarstand te verlaten, en je metabolisme omhoog te krijgen. als je dit wil bereiken zonder dat je +- 5 kg toeneemt,
                  dan moet je het geleidelijk aanpakken. Zo ga je elke dag 100kcal meer eten.
                  je begint met bijv met een ontbijt toe te voegen aan wat je nu eet, bijv een appel, een glas melk en een boterham met kip.

De eerste dag eet je dan bijv je 800kcal+ je ontbijt(400kcal) =1200
                  de dag erna voeg je 100kcal toe, en dag erna weer, etc etc etc.
                  tot je na een week of 2 eet op je normale behoefte. je zal nu ipv bijv 5 kg toe te nemen door over te stappen op een normaal voedingspatroon er mischien maar 2 aankomen.

Nu je normaal eet, is het zaak dit vol te blijven houden.
                  vanaf dat je aan je dagelijkse komt qua eten, zou ik beginnen met cardio te gaan doen. elke dag een uurtje rustig fietsen (als extra beweging) is een goede start.

Probeer je eetschema, en je uur cardio per dag, een maand vol te houden.
                  als je dit is gelukt, zal je metabolisme weer op een normaal niveau zijn, en het gewicht wat je in eerste instantie bent aangekomen door uit de spaarstand te komen zul je nu ook wel weer zijn afgevallen.

Omdat jij snel de neiging hebt om te denken,
                  ik moet weinig eten, anders val ik niet af, raad ik je niet aan om uberhaupt onder je behoefte te gaan eten. maar alles dmv cardio eraf te trainen.

dus mijn advies is om die 1 uur per dag fietsen aan te houden, en op behoefte te blijven eten. Eventueel kun je na verloop van tijd 3x per week gaan fietsen (90 minuten), en 2x per week wat krachttraining gaan doen, voor een beter fysiek.

Wat in ieder geval duidelijk moet zijn is dat minder eten, niet de oplossing is.
                  het kan vaak wel met mate, als ondersteunende factor gebruikt worden.
                  zo geld het advies vaak: 200-500kcal max onder behoefte te eten.

omdat het lichaam zich hieraan ook hieraan aanpast,
                  is het vaak verstandig om dit een paar weken (4-8) te doen,
                  en daarna weer terug te gaan op behoefte.

dus: geen crashdieet meer doen, (beste is zelfs niet eens 500kcal onder behoefte te gaan in jouw situatie, omdat je jouw metabolisme terug moet krijgen). dus zorg ervoor dat je genoeg vet/eiwit/koolhydraten binnenkrijgt
                  meer informatie hierover vind je in de voedingsstickys.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Lees Q&A to get ripped eens door kerel.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X