Cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sticky van Punani Q&A To Get Ripped kan wat voor je betekenen.
    Simpele formule en verdeling van de kcal en voedingsstoffen.

Voor geval je het niet kan vinden
    http://forum.bodynet.nl/afslanken/25...et-ripped.html

Comment

hmmm, ik snap die frustratie welm aan de andere kant is iedereen anders en wil vooral ook iedereen zijn verhaal kwijt

Hier mijn voedingsschema zoals ik het voor de komende 6 weken bedacht heb:
      1 08:15 sinaasappel + bord brinta + multivitt en creatine
      2 10:30 proteine shake met water + proteine bar
      3 12:15 magere kwark (die vierkante verpakking...) + banaan
      4 16:00 blikje tonijn op waterbasis

17:15 no xplode met water 18:00 trainen met volumize 19:15 cell mass + cretine

5 19:45 proteine shake
      6 20:30 normale maaltijd (maar minder rijst aardappels etc)
      7 22:00 proteine shake (nachtproteine...)

Daarbij wil ik 4 kracht trainingen per week gaan doen voor het alle spiergroepen (in superset) en 3 keer in de week 20 minuten cardio en buikspieren

Nomaal gesproken doe ik 5 a 6 trainingen per week en dan iedere dag een andere spiergroep (borst en biceps etc..) Maar dat wilde ik dus nu eens anders doen.

Het schema qua voeding wat ik nu heb laat best veel weg, normaal gesproken had ik om 16:00 bijvoorbeeld ook een blikje mais. en mijn ochtend shake om 10:30 bestond ook uit een koolhydraat rijkere variant. Heb het idee dat ik alleen nog maar proteine eet.

Nou ja; jullie commentaar is welkom; ook al hebben jullie dit al 1000 keer gedaan op andere soortgelijken

(ik zal ook eens gaan lezen, ik beloof het!).

Comment

Proteine en onverzadigd vetten heb je nodig om spier te behouden. De koolhydraten zijn alleen voor energie om door de dag en de sport te komen. Dus laag in koolhydraten op niet sportdagen is niet erg.

5-6x in de week trainen op een laag kh inname kan er voor gaan zorgen dat je CZS niet voldoende kan herstellen. Een hogere rep range is dan een mindere belasting als je zo vaak wilt blijven sporten. Wat de meesten hier doen is 3-4x in de week sporten op laag kh inname en dan cardio op de niet sportdagen.

Tja en wat je eet lijkt erg weinig. Maar moet jezelf even opschrijven hoeveel en wat je precies binnenkrijgt op dat "schema" en wat je binnen moet krijgen volgens Punani zijn berekening. Dan vergelijken en her en der veranderingen doorvoeren.

Comment

Vind dat je veel eiwitten binnenkrijgt voor shakes enzo... Waarom niet gewoon kip of tonijn of iets meer kwark... die shakes en bars zijn al goed en wel. Maar kosten wel een pak meer van de "gewone" voeding
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

goeie tip, of tenminste had zelf dit gevoel ook al, al is een shake duurder, het is ook wel makkelijker in te nemen en makkelijker verteerbaar. Ik ga knutselen, ook nav voorgaande tips van Punani

Comment

Originally posted by Nikos View Post
              goeie tip, of tenminste had zelf dit gevoel ook al, al is een shake duurder, het is ook wel makkelijker in te nemen en makkelijker verteerbaar.
              Niet altijd. Soms zijn ze zelfs moeilijker verteerbaar. Veel shakes bevatten namelijk lactose. Als je daar gevoelig voor bent kun je juist moeite hebben met de vertering. Zuivelproducten zoals melk bevatten ook lactose en whey word vaak gemengd met melk.
              Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X