Gaat het wel weg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gaat het wel weg?

Ik ben een vrouw van 1,68 weeg op dit moment 51,5 met een vetpercentage van 15,5%. (vetpercentage van een vrouw moet tussen de 20/25% zitten) Ik train ong. 4x per week. Ik ben pas sinds 5 maanden (weer na 1jaar) begonnen met trainen maar ben al zeker zo'n 6 kilo afgevallen. Aan mijn armen en benen zit haast geen vet meer. Maar het probleem is bij mijn middensectie buik/lovehandles.

Zo ziet mijn schema voor mijn buik eruit: (heb last van mijn onderrug sommige oefeningen zijn te belastend voor mij)
    3 sets van 12 medicine ball crunch (bal van 3kilo)
    3 sets van 30 medicine ball twist
    2 sets van 25 bicycle crunches
    3 sets van 12 reverse crunches

Voor mijn gevoel train ik mijn buik wel goed, maar het gaat gewoon niet weg??? Ik heb over 2 maanden een photoshoot maar tegen die tijd wil ik mijn buik echt weg hebben.

Mijn voedingspatroon is redelijk moet ik zelf zeggen begin in de ochtend altijd met magere kwark, verse frambozen,bramen en kleine stukjes mango door mn kwark heen(van alles 1,5 eetlepel). In de middag eet ik meestal een 1 of 2 pistoletjes met tonijn uit water (wel met dressing). Avond eten bruine rijst met kipfilet gewokt (met sausje erbij). Ik snoep af en toe wel maar ook niet vaak. Als ik trek heb ga ik buitenshuis wel KFC halen of bij de chinees eten (3x per week) maar goed woon ook in de stad dus de verleiding is wat groter. Drink alleen water/magere melk(1glas in de ochtend)/groene thee/greentea icetea(lipton)

Wat ik mij dus afvraag is dat ondanks hoe hard ik ook train kan het zo zijn dat het gewoon niet weggaat, omdat het genetisch bepaald is?? Of moet ik gwn meer geduld hebben en nog iets harder trainen?? En kan het binnen een periode van 2maanden zo snel weg zijn? Ohja.. ik doe vaak ook geen cardio meer, omdat ik al een uur kracht doe en ik bang ben dat ik dalijk nog slanker ga worden bij mn armen/benen.. is dat wel goed of moet ik cardio weer gaan oppakken?

Any tips/ opinions?

Originally posted by zyanya View Post
    Mijn voedingspatroon is redelijk moet ik zelf zeggen begin in de ochtend altijd met magere kwark, verse frambozen,bramen en kleine stukjes mango door mn kwark heen(van alles 1,5 eetlepel). In de middag eet ik meestal een 1 of 2 pistoletjes met tonijn uit water (wel met dressing). Avond eten bruine rijst met kipfilet gewokt (met sausje erbij). Ik snoep af en toe wel maar ook niet vaak. Als ik trek heb ga ik buitenshuis wel KFC halen of bij de chinees eten (3x per week) maar goed woon ook in de stad dus de verleiding is wat groter. Drink alleen water/magere melk(1glas in de ochtend)/groene thee/greentea icetea(lipton)
    Ik denk juist dat je te weinig gezonde voedingsstoffen binnenkrijgt, 1 bakje kwark en 1 of 2 pistoletjes op een dag is heel erg weinig zeker als je 4keer in de week traint.
    Als je echt af wilt vallen zou ik toch echt van die KFC-crap / chinees afstappen.
    Lees trouwens de zomersticky daar staan ook veel handige tips ( staat in forum deel mededelingen )

Het trouwens ook even leuk als je je eerst voorsteld in het daarvoor ingerichte forum

Comment

Als ik het zo lees eet je onder de 1000kcal dit is niet goed maar waarom?

Dit leg ik hier uit:
      Een gemiddelde vrouw zeggen ze hebben 2000kcal nodig.
      Als jij dan de helft gaat eten wat je nodig hebt raakt je lichaam in paniek omdat het te weinig binnen krijgt.
      Als jij dan sochtents gaat eten dan gaat je lichaam dit opsparen voor als het weer een hele tijd niet te eten krijgt (dus vet aanmaken van de energie die je naar binnen werkt).

Dus je denkt goed bezig te zijn om weinig te eten (denken heel veel mensen) maar je zou eigenlijk veel meer moeten eten en de juiste dingen, zoals vetten eet je extreem weinig en eiwitten ook.
      deze zijn erg belangrijk.
      Calisthenics / Street workout

Comment

Zoek het in je voeding, zoals hierboven gezegd. Bovendien ga je echt niet plaatselijk vet verbranden door je buik te trainen.

En welkom.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ijsblok en pinada hebben zeker gelijk.

Je voeding is veelste weinig zeker als je zo veel en hard traind.
          Jebuik spieren train je genoeg misschien zelfs te veel, je traind ze tenslotte al bijna bij elke oefening.
          concenttreer je op het totaal plaatje.

voeding
          kracht
          cardio
          als dit klopt dan komt je vanzelf van je buikje af
          Succes

Comment

je vergeet rust (is 1 van de dingen die vaak onderschat wordt)
            Calisthenics / Street workout

Comment

Ben het helemaal met Pin en Blok eens.... Ook dat overmatige trainen van de buik is onzin....

Comment

Tijd voor echte voeding, en echte training. Niet het ene moment jezelf uithongeren en vervolgens volstouwen, en het compenceren met een hele lichte (bijna nutteloze) training.

Veel lager dan 14% gaan is niet bepaald gezond, maar neem aan dat je dat wel weet?
                Waarschijnlijk ligt het probleem bij jouw lichaam niet aan een teveel aan vet (das al bijna minimaal), maar aan het ontbreken van spiermassa, met als gevolg dat jij je vrouwelijke vormen kwijt bent, en er slap met vet uitziet?
                Last edited by Patricia86; 06-01-2010, 11:34.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  je vergeet rust (is 1 van de dingen die vaak onderschat wordt)
                  Inderdaad, mijn volgorde is ook:
                  Voeding
                  Rust
                  Training

En dan een niet te vergeten vierde plaats voor bedcardio.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Thnx voor de tips

Ik krijg ong. zo'n 1950 kh per dag binnen. Mijn BMR is 1330 dus 600kc aan wat ik beweeg ik weet dat ik wel meer binnen mag krijgen, maar door mijn drukke agenda kom ik niet altijd toe aan op tijd eten dat is iets waar ik op probeer te letten.

Op www.dieetinzicht.nl kan je bijhouden hoeveel vet/eiwitten/kh je binnen krijgt. Je moet wel ff een account aanmaken. Qua eiwitten zorg ik er wel voor dat ik ze binnen krijg (bij mn broodje tonijn 1gekookte ei zonder eigeel, soms tussendoor op de middag een eiwitshake en heb altijd een zakje amandelen bij als ik trek heb en college heb en dus niet snel iets kan halen. Bij mijn avondeten gaat groente door de wok mee. Door mijn kwark doe ik ook een lepel lijnzaadolie etc... Alles wat ik kook zelfs al ga ik een eibakken doe ik het met olijfolie. Ik neem visoliecapsules/groenethee capsules in. Tussendoor wat fruit. Dus al met al kom ik wel aan mn kC. Heb zomersticky gelezen lijkt veel op principes van het boek het wasbord dieet maar beknopt samengevat (mens health).

Mijn spiermassa is 41.2 kilo. FM is 7.9kilo. Mijn benen zijn best gespierd en armen zijn ook lichtelijk getoond. Doe 1xper week bodypump en buik is niet enige dat ik train. Begin altijd met benen/billen, ga door met armen+rug en eindig met buik. Enige probleem is mijn middensectie en borstomvang doordat mn borsten wel groot zijn heb ik last gekregen van rugpijn gelukkig is het met trainen minder geworden en heb ik er ook minder last van ook met name doordat ik mijn core veel ben gaan trainen. Maar alsnog lijkt het vet daar niet weg te gaan.

Ik train op maandag, woensdag, zaterdag en soms zondag. Dus aan mijn rust kom ik wel toe.

(sorry dat ik me niet heb voorgesteld, maar dat zal ik nog doen).

Comment

je doet volgens mij al veel best wel goed, maar ik quote even: "Als ik trek heb ga ik buitenshuis wel KFC halen of bij de chinees eten (3x per week)". Dat is natuurlijk te gek voor woorden. kappen daarmee dus.

kun je verder nog even toelichten hoe je trainingsschema eruit ziet?
                      zit squat, deadlift, lunges, chin ups, bankdrukken, bor in je schema?
                      train je zo zwaar en intensief mogelijk?

Ben je aan het einde van je training helemaal kapot, gesloopt? wil je het liefst zo snel mogelijk naar huis en flink gaan eten, en kun je niet meer lopen?
                      zo nee, dan kun je harder trainen.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Enige wat ik kan zeggen is...Doe hetzelfde als de vrouwelijke leden hier. Ga eventueel naar http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-campagne.html en lees/leer. Eet en train hetzelfde als een vent als je resultaten wilt. Ok je moet minder kcal eten dan een vent maar de rest is precies hetzelfde. Wat dat betreft zijn dus alle vragen al beantwoord. Nu nog de discipline en juiste trainingsschema's en voedingskeuzes.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Enige wat ik kan zeggen is...Doe hetzelfde als de vrouwelijke leden hier. Ga eventueel naar http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-campagne.html en lees/leer. Eet en train hetzelfde als een vent als je resultaten wilt. Ok je moet minder kcal eten dan een vent maar de rest is precies hetzelfde. Wat dat betreft zijn dus alle vragen al beantwoord. Nu nog de discipline en juiste trainingsschema's en voedingskeuzes.
                          En zeker geen KFC en zo. Dat is dan wel het slechtste wat je kunt doen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            Helemaal juist: forget bodypump enzo van die dingen. Dat is enkel goed voor onderhoud als je al perfect bent. Lift weights ! Meer spiermassa is betere verbranding. Blijkbaar zit jouw moeilijke zone waar ze bij venten zitten en zul je er evenveel voor moeten doen. Trainen, correct eten met voldoende eiwitten en de juiste carbs, rusten....en geduld hebben.

Comment

Mijn spiermassa is 41.2 kilo. FM is 7.9kilo. 41kg spiermassa is nogal wat voor n vrouw zeg...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X